تخلف و اختلاس از بیت المال به سامانه 198 اطلاع داده شود


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894517

مدیرکل دیوان محاسبات در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کهکیلویه و بویراحمد به تشریح عملکرد این سامانه پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ظهر امروز جمعه یازدهم شهریور ماه، اسماعیل کیهان مدیرکل دیوان محاسبات در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج به سخنرانی پرداخت و آخرین اقدامات در این دستگاه اجرایی را ارائه کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دیوان محاسبات یکی از نهادهای نظارتی است، گفت: اهمیت نظام نظارتی و دیوان محاسبات در اصل 54 و 55 قانون اساسی، جایگاه را بیان کرده است. دیوان محاسبات زیر نظر شورای اسلامی و وظایف اتاق حسابرسی که در این راستا حفاظت از بیت المال و برداشت بودجه از جمله وظایف است.

اسماعیل کیهان گفت: دیوان محاسبات گزارشی از میزان مصرف بودجه کشور تهیه و به مجلس ارائه می کند.

این مسئول با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دیوان محاسبات با حضور بذرپاش شاهد تحول و چابکی آن بودیم، گفت: در دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب، رهبر انقلاب این ارائه را تایید کردند. از دیوان محاسبات

وی حسابرسی شرکت های دولتی را با توجه به سهام های متفاوت از نکات برجسته رهبر انقلاب دانست و ادامه داد: شرکت های دولتی به طور جدی مورد بررسی قرار می گیرند.

کیهان به اقدامات دیوان محاسبات پرداخت و گفت: استقرار سامانه 198 گزارش انحرافات بودجه و فساد در خزانه و تخلفات قانونی با گزارش به این سامانه بررسی می شود. و این حومه است.

این مسئول ادامه داد: ارسال گزارش برداشت بودجه قبل از موعد مقرر از دیگر اقداماتی است که در دوره های گذشته به شورای اسلامی ارائه شد که به دلیل تاخیر در ارائه این گزارش موثر واقع نشد.

کیهان به نظارت الکترونیکی سامانه ثنا با 180 دستگاه اجرایی در کهگیلویه و بویار احمد در امور مالی اشاره کرد و گفت: گزارش های این سامانه به دیوان محاسبات ارائه می شود.

وی افزود: دیوان محاسبات تلاش کرد تا مسائل بودجه را عادلانه بررسی کند و به هیچ وجه تحت تاثیر مسائل سیاسی و جناحی قرار نگرفت و بدون دعوا با نهادها به دنبال هدف گذاری بودیم.

وی به تلاش استاندار، نمایندگان و امام جمعه برای تزریق اعتبار به استان اشاره کرد و گفت: دفتر حسابداری کشور در خارج از کشور شاهد موفقیت هایی بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید