محکومیت 18 همدست بیل مکانیکی / رد اموال اختلاس شده هلدینگ یاس به بیت المال


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810404

سخنگوی قوه قضائیه گفت: عیسی شریفی در جریان تحقیقات به مدت 4 سال به طور مستمر در بازداشت بود و در نهایت به 20 سال حبس تعزیری، رد مال و جزای نقدی محکوم شد و یک میلیارد تن مسترد و معادل به همین میزان محکوم شد. محکوم به جزای نقدی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ذبیح الله هدیان سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در یازدهمین نشست خبری خود با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی قضایی گفت: رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی تاکید کرد که دادستان های کشور باید توجه کنند.

وی افزود: معمولا در ایام پایانی سال افراد سودجو اقدام به خرید غیر ضروری اقلامی می کنند که در صورت عدم نظارت بر آن برای مردم مشکل ساز می شود. البته نظارت بر گرانی بر عهده دولت و سازمان تعزیرات است اما در صورت لزوم دادستانی وارد عمل می شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در ایام پایانی و ابتدای سال عده ای به منابع طبیعی دست درازی می کنند و اقدام به ساخت و ساز می کنند که باید جلوی آن نیز گرفته شود.


صدور حکم برای 18 نفر از همدستان بیل مکانیکی

هدیان درباره آخرین وضعیت پرونده های مفاسد اقتصادی گفت: این روزها شاهد هستیم که پرونده های مهمی در دستور کار قرار گرفته و محاکمه ها به صورت علنی پخش می شود.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به پرونده حمید بهاگری درمنی گفت: این مرد سال گذشته به اعدام محکوم شد اما پرونده همدستانش باز شده است. در روزهای اخیر 18 نفر از همدستان وی مجرم شناخته و به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.

وی افزود: یکی از محکومان به نام پدرام تگی پور به اتهام جعل اسناد رسمی و معاونت در کلاهبرداری شبکه ای و معاونت در انتقال مال و سایر جرایم به شش دوره حبس تعزیری شامل ۵ سال و نیم، ۱۲ سال، ۶ و یک نیم سال و 2 نفر مجموعاً به 22 سال حبس تعزیری و مصادره اموال محکوم شدند. فریبرز فیروز بخت به 30 سال حبس تعزیری و مصادره اموال محکوم شد. مرتضی فقیه ایمانی به اتهام کلاهبرداری از شرکت نفت جی به ۲۵ سال زندان محکوم شد. وی افزود: میرمحمدی جوان به 30 سال حبس تعزیری و سه مجازات دیگر محکوم شد. قاسم علی بهرامی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. 18 نفر دیگر به دو تا 15 سال زندان محکوم شدند.


به تعویق افتادن آزمون قاضی به تصمیم ستاد ملی تاج و تخت بستگی دارد

هدیان در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس مبنی بر احتمال تعویق آزمون قاضی 1400 به دلیل بیماری عروق کرونر قلب، گفت: تاکنون تصمیمی مبنی بر تعویق این آزمون گرفته نشده است. طبیعتاً قوه قضائیه منوط به تأیید ستاد ملی ولیعهد است. اگر ستاد ملی مصوبه داشته باشد اجرا می شود در غیر این صورت آزمون در تاریخ معینی انجام می شود.


رد اموال اختلاس شده در هلدینگ یاس به بیت المال

سخنگوی قوه قضاییه درباره فایل صوتی برخی تخلفات در سپاه پاسداران گفت: این فایل صوتی فایل جدیدی نیست و دو سال پیش منتشر شده و در قوه قضائیه در حال بررسی است. و تعدادی از متهمان پرونده نیز در طول مراحل رسیدگی بازداشت شده اند.

وی افزود: یکی از افرادی که در این فایل صوتی نام برده شده، عیسی شریفی نسب بوده است. این فرد در جریان تحقیقات به مدت 4 سال به طور مستمر در بازداشت بود و در نهایت به 20 سال حبس تعزیری، رد مال و جزای نقدی محکوم شد و کلیه اموالی که این فرد از شرکت گرفته بود به خزانه منطقه مسترد شد. 500 میلیارد تومان و به همین میزان به جزای نقدی محکوم شد.

هدیان ادامه داد: محسن سجادی نیا از دیگر محکومان این پرونده نیز به 30 سال حبس تعزیری و ضبط مال و جزای نقدی محکوم شد. محمود حکپور نیز به پنج سال و نیم حبس و مصادره اموال محکوم شد و برخورد قوه قضائیه با نیروهای مسلح قاطع و شدید بود.

هدیان در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به معاونت اول قوه قضاییه برای راه اندازی دادگاه های تجاری و برگزاری آن تا اواسط آذرماه است، گفت: یک مجتمع تجاری در سال گذشته در تهران افتتاح شد که با اقدامات بعدی انجام شد. در 14 استان تشکیل شده و قرار است در سایر استان ها نیز تشکیل شود.


ادامه هید …

دیدگاهتان را بنویسید