حجاب قانون است و باید رعایت شود/ مردمی که به بیت المال معروف شدند اکنون آتش به دوش می کشند.


ساعت: 16:46
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900236

آنچه در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد;

نماز سیاسی مذهبی جمعه این هفته با حضور نمازگزاران در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح زاگرس نماز سیاسی مذهبی جمعه این هفته با حضور نمازگزاران استان کهگیلویه و بویراحمد اقامه شد.

یاسوج

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه های نماز سیاسی این هفته یاسوج خواستار رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه شد و گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام در احادیث ارزشمندی که تقوا را دژ محکمی برای انسان می داند، آمده است. او را از همه بلاها حفظ می کند، تقوا را در افکار حفظ می کند، یعنی به خدا و پیامبران الهی و معاد و امید مؤمن، این راه نجات انسان برای داشتن تقوا در فکر و عمل است.

امام جمعه یاسوج گفت: کسی که می خواهد کلمه توحید برایش قلعه محکمی باشد باید ولایت اهل بیت را در طهارت و پاکیزگی بپذیرد در عمل نماز و روزه و زکات و حج و امر به معروف و نهی از منکر. قلعه و ناجی انسان هستند و برای انسان روانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان می کند: همه چیز به خدا منتهی می شود و تنها راه نجات انسان عبادت خداست. خدا به نماز و چادر و حجاب ما بی نیاز است. شما محتاج هستید، دنیا پر از بار است، دنیا پلی است که از آن عبور می کنیم، باید شکر کنیم که در تاریخی هستیم که قرآن و انبیا را می شناسیم، خداوند مهربان ترین است، اما وجود دارد. همچنین جهنم و عذاب.

و افزود: انسان حق تهمت و آزار و شکنجه را ندارد. وقتی انسان از دایره توحید خارج می شود، عذاب خداوند هم سخت است. امروز عده ای با غرور روسری خود را برمی دارند. فقط خودشان را تحقیر می کنند. از او می خواهند که با اجازه خدا قهرمان شود، قانون را زیر پا بگذارد، او با فساد و گناه خود را جلوی جامعه کوتاه می کند، پس می خواهد خود را قهرمان کند نه مرد خوب، گناه تحقیر کننده است.

وقتی حجابت را بردارید فکر نمی کنید قهرمان هستید. خدا هر چقدر بخوای ذلیلت می کنه. افرادی که می خواهند با سرپیچی از نظام قهرمان شوند باید بدانند که پست هستند و تحقیر خواهند شد.

امام جمعه یاسوج گفت: حجاب خودش قلعه محکمی است، انسان مومن باید برای اسلام بجنگد، ما باید خون بدهیم. ممنون که به میدان آمدی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در دومین خطبه نماز عبادی سیاسی این هفته، خواستار رعایت تقوای الهی، انجام فریضه و پرهیز از گناه شد. قبول دارم وقتی امام می میرد امام عوض می شود، وجود امام در دنیا دلیل حیات دنیاست، اگر امام معصوم نباشد زمین و عمر انسان تمام می شود، انسان هم هلاک می شود.

وی گفت: پیامبران الهی در طول تاریخ همواره تلاش کرده اند که جامعه بشری در دست اولیای الهی باشد و زندگی بر اساس احکام الهی باشد و همه جهان باید تحت یک حکومت واحد تولیدی و الهی در ابعاد مختلف باشد و این امر در دست حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، در عصر غیبت که امام نیست، امام جامعه را رها نکرده است، امام در عصر غیبت شخصی را برای حکومت بر جامعه بشری منصوب می کند.

وی گفت: تا فقیه عالم و عادل نباشد حکومت در دست مؤمنان است انقلاب اسلامی ایران حکومتی است که اهل بیت(ع) هستند و جمهوری اسلامی مقدمه است. به دنیا که مردم می توانند با این دولت باشند، بررسی انجام شده است.

امام جمعه یاسوج افزود: آرمان های جمهوری اسلامی ایران با قرآن و دستورات پیامبران الهی متفاوت است. برخی افراد اشتباه می کنند. ربطی به دین و قانون جمهوری اسلامی ندارد. مربوط به مردم است کامل ترین قانون، قانون جمهوری اسلامی است که برگرفته از اسلام است، آرمان ها و شعارها یکی است.

وی گفت: آرمان های ما بالا و جوان است، ظرفیت ایجاد شده در کشور بی پایان و جهادی است. در طول تاریخ انقلاب، آرمان های استکبار مورد هدف قرار گرفته و ساختارهای آنها در هم کوبیده شده است. شبکه‌ها و رسانه‌های غربی هیچ کاری نکردند.»

وی گفت: در رسانه های غربی دیدیم که اگر در ایران 10 نفر شعار بدهند، آن را افزایش می دهند. می گویند مردم حجاب نمی خواهند، اما راهپیمایی میلیونی مردم در مراحل مختلف اسلام را نمی بینند. به قول آنها مردم کسانی هستند که علیه جمهوری اسلامی شعار می دهند.» هر که آب به آسیاب دشمن بریزد، در چشم آنها مردم هستند، بقیه اش به چشم نمی آید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: فردی که منفعت شخصی ندارد می تواند حکومت کند یا فردی که به دنبال منافع شخصی خود است؟ کسی که شخصیت شیطانی دارد اینطور صحبت نمی کند. دلسوزترین فرد در این کشور مرجع دین است، حکومت اسلامی مردمی است و همه اقشار در آن هستند.

وی گفت: انقلاب اسلامی انقلاب خردمندان و اندیشمندان بود، همه مردم فهیم، آگاه و دلسوز در این حکومت هستند، بله جای افراد خاطی، منافق و سلطنت طلب نیست، منطق آنها چیزی جز کشتار مردم نبود.

امام جمعه یاسوج گفت: جای ارزل و اوباش نیست، مگر با چاقو و قمه می توان حکومت را مهار کرد، به تاریخ نگاه کنید، در زمان سردار یانگل می گفتند: شما را به حکومت می رسانیم از دستورات خود دفاع کنید. که قبول نکردی و تو بدترین مردی.» یعنی رضاخان را انتخاب کردند، اگر در قدرت آمریکا و انگلیس باشد، چنین افرادی را حاکم مملکت می کنند.

وی ادامه داد: قدرت جمهوری اسلامی کم نیست. امروز شعار علیه جمهوری اسلامی، شعار علیه قرآن و دین است. ما متأثریم از کسانی که با بیت المال این مملکت معروف شدند و امروز دشمن را شاد می کنند به کمک تجزیه طلبان رفتند و جنگ را دامن زدند رهبران دشمن این ملت شده اند خدمت آل سعود و بی بی سی ننگ بر شما. .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: همه کسانی که در این اعتراضات که هیچ منطقی نداشت، خسارت وارد کردند، باید خسارت را بپردازند و به راحتی تسلیم نشوند.

لطمه ای که آنها به امنیت روانی مردم وارد کرده اند را نمی توان نادیده گرفت. تا زمانی که با این افراد به شدت برخورد نشود باید خسارت بپردازند. همین آشفتگی است.

امام جمعه یاسوج گفت: حجاب یک قانون است و باید رعایت شود، قانون حجاب قانون خداست، ما باید به داشتن چنین قانونی افتخار کنیم، حجاب حکم خداست و باید رعایت شود.

گچ ساران

حجت الاسلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: هفته گردشگری را تبریک می گویم. به همه خادمان این خطه و این نکته را برای یادآوری متذکر می شوم که میراث را باید میراث بدانیم در حالی که میراث این ملت فرهنگی رقص و ابتذال نیست بلکه میراث این سرزمین علم و دین است. و شرافت که باید از آن محافظت کرد.

وی افزود: 11 مهرماه تا 21 مهرماه دهه وقف است و به همه اولیاء و خادمان این عرصه درود می فرستم. پس مردم عزیز باید سعی کنند بقیه اصلاحات آخر عمر را در نظر داشته باشند، پس باید برای آینده و هدایت خود تلاش کرد.» نسل های بعدی نیز اهدا می کنند.

امام جمعه گاچاران ادامه داد: امام مشکل تلخی که اخیراً دشمنان اسلام در کشور ما ایجاد کردند، اگرچه به نوعی غربالگری شد و نکات مثبتی داشت تا مردم بیشتر آشنا شوند، اما در واقع تلخ بود و مردم عزیز برای حفظ امنیت کشور جان باختند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: دشمن از بیرون توطئه کرد و از داخل جیره خوردند و به اموال عمومی آسیب زدند. متأسفانه این یزدی ها آمبولانس ها را آتش زدند، قرآن را سوزاندند و پرچم کشورمان را هتک حرمت کردند. آیا کسی که پرچم این سرزمین را به آتش می کشد می توان گفت فرزند این کشور است؟ چرا که پرچم علم مایه افتخار این ملت است.

خجت الاسلام حجازی گفت: به همین دلیل از کسانی که ادعای ایرانی بودن دارند اما در میدان دشمن بازی می کنند سوال دارم که آیا پرچم را قبول دارید یا خیر؟ (علیه السلام) در روز عاشورا به آتش کشیده شد و به عکس امام (ره) جسارت کردند و شادی کردند، اما متأسفانه عده ای این وقایع را محکوم نکردند و آن را بی گناه اعلام کردند.

وی افزود: اما دختری در تصادف جان خود را از دست می دهد و همان افرادی که حامی قیام هستند و عده ای دیگر واکنش نشان می دهند و با دشمن همراهی می کنند، چنین افرادی باید پاسخگوی مردم باشند و خوب است که این افراد به درستی شناخته شوند. مردم باید نماینده داشته باشند و ما از قوه قضائیه انتظار داریم وارد شود و هر فردی را که خلاف ارزش های ملت عمل می کند به جای خود قرار دهد.

امام جمعه قاچاران ادامه داد: کار دشمن دشمن شناسی است و نمی شود دشمن را دوست تلقی کرد، همان دشمنی که ناآرامی ایجاد می کند و سناریویی هدفمند می کند و بعد به هیچ چیز رحم نمی کند.

خطیب جمعه گچساران بیان کرد: دشمن از آن سوی مرزها توطئه می کند و عده ای ناآگاه در کشور نیز از او حمایت می کنند. بنابراین طبیعی است که پلیس هم مقابله کرد و باز هم از خدمات پلیس تشکر می کنیم.

حجت الاسلام حجازی گفت: خداوند در قرآن می فرماید که واجب است و زنان باید حجاب را کامل رعایت کنند و این امر خداوند است. حجاب یکی از نیازهای جامعه اسلامی است و منکر حجاب مانند منکر نماز و روزه است، اگر حجاب بی حرمتی شود پس خون شهدا چه جوابی خواهد داشت؟

وی افزود: شهدا در مورد رعایت حجاب و جایگاه مرجعیت توصیه اکید دارند. شورش های امروز علیه قرآن، اسلام و خون شهداست. کسانی که مدعی مسلمانی و ملی گرایی هستند باید آنها را به درستی درک کنند و با آنها مقابله کنند و به دشمن بفهمانند که ملت ایران هرگز آرمان های خود را رها نمی کند. متوقف نخواهد شد

امام جمعه قاچاران ادامه داد: از سپاه نیز تشکر می کنیم که مرکز اغتشاشات را بمباران کرد و چشم اغتشاشگران را کور کرد، چند روز پیش گروهک تروریستی کومله توسط توپخانه و موشک های نقطه زن سپاه منهدم شد و دشمن دوباره حمله کرد. و دوباره تحقیر شد.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: سیزدهم مهر ماه آغاز امامت امام زمان (عج) است و به ایشان تبریک می گویم امام حسن عسکری علیه السلام می فرماید همان گونه که اطاعت از پیامبر اکرم (ص) واجب است. اطاعت از امام عصر(عج) نیز واجب است، هر که امام مهدی(عج) را تکفیر کرد، پیامبر(ص) را تکفیر کرد.

حجت الاسلام حجازی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در مقابل قانون شکنان و مجرمان به قدرت نیاز است، بنابراین لازم است نیروی انتظامی در قاطعیت با معاندین و فتنه گران برخورد کند و با مردم عادی و مومنین با احترام و محبت برخورد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید