حجاب یک ضرورت و یک قانون است / حجاب هم مانند همه قوانین باید رعایت شود


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886339

امام جمعه قم با بیان اینکه حجاب در کشور ما به عنوان یک کشور ایرانی و اسلامی یک ضرورت و یک قانون است، تاکید کرد: حجاب نیز مانند همه قوانین باید رعایت شود و در این زمینه نباید کوتاهی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا آیت الله سعیدی وی در خطبه نماز جمعه امروز قم با اشاره به آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: مبلغان و مبلغان در این ماه مردم را با سیره حسینی آشنا کنند.
وی گفت: دهه اول محرم را دهه امر به معروف و نهی از منکر نیز می نامند و ما موظفیم در این راستا به توصیه ائمه اطهار و اهل بیت(ع) عمل کنیم.

ساعدی با اشاره به بیست و پنجمین اجتماع ائمه جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب مثل همیشه با فرمایشات، دستورات و تذکرات خود به ائمه جمعه لطف داشتند و یکی از دستورات خطیب جمعه رسیدگی به شبهات بود. .

وی با بیان اینکه یکی از شبهات ورود غربی ها به حجاب زنان ایرانی است، گفت: زنان ایرانی به تمدن غرب حمله کرده اند و غربی ها از این موضوع ناراحت هستند. چون غربی ها 200 سال است که می گویند اگر زنان از محدودیت ها رها نشوند نمی توانند پیشرفت کنند و به سطوح بالای سیاسی، علمی و … برسند. اما زنان ایرانی همه این اتهامات را رد کردند و در جامعه ظاهر شدند.

امام جمعه قم افزود: زنان ایرانی با حجاب اسلامی در بالاترین سطح هستند و این مشکل از سوی غربی ها قابل تحمل نبوده و نیست، در حالی که اکثریت جامعه نیز معتقد به حفظ حجاب هستند.
وی با بیان اینکه حجاب در کشور ما به عنوان یک کشور ایرانی و اسلامی یک ضرورت و یک قانون است، تاکید کرد: حجاب نیز مانند همه قوانین باید رعایت شود و در این زمینه هیچ کمبودی وجود نداشته باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه ما اعتقادی به حجاب اجباری برای افراد در حوزه شخصی و خصوصی نداریم، ادامه داد: اسلام می خواهد برای زن حریم خصوصی و احترام ایجاد کند و نمی خواهد نکاح ابزاری و نفسانی دیده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید