70 درصد از سهام مالیاتی معدنکاران به خراسان جنوبی واگذار شد


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907838

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

عباس زاده از واگذاری 70 درصد پرونده مالیاتی معدنکاران خراسان جنوبی خبر داد و گفت: کسانی که پرونده مالیاتی خود را انتقال نداده اند و یا سهم مالیاتی استان را پرداخت نکرده اند 2 ماه فرصت دارند تا تکلیف خود را مشخص کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، علیرضا عباس زاده امروز در شورای معدن استان گفت: در این زمینه باید اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل امور مالیاتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت وارد شوند و آنها را متقاعد کنند. ضمن رایزنی با این معدن کاران، مالیات خود را به حساب استان واریز و پرونده مالیاتی خود را به خراسان جنوبی انتقال دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: واحدهای تولیدی و معدنی بر اساس مفاد بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه موظفند حساب بانکی و سوابق مالیاتی خود را به استان هایی که در آن هستند واریز کنند. فعالیت می کنند و نظارت بر عهده هیئت معدنی هر استان می باشد.

با بیان اینکه 93 پرونده مالیاتی معادن در استان شناسایی شده که در 68 مورد پرونده مالیاتی آنها در استان های دیگر بوده است، با انتقال پرونده مالیاتی خود به استان مخالفت کردند.

عباس زاده افزود: با پیگیری های انجام شده 70 درصد از پرونده های مالیاتی معدنچیانی که پرونده آنها از قبل در استان های دیگر کشف شده بود به خراسان جنوبی منتقل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: لازم است جلسات تعاملی با معدنچیانی که هنوز پرونده مالیاتی خود را انتقال نداده اند برگزار کنیم تا آنها را برای انتقال پرونده مالیاتی به استان توجیه و متقاعد کنیم. .

وی خاطرنشان کرد: برخی از معدنکاران تاکنون پرونده مالیاتی خود را واریز کرده اند و سهم مالیاتی را به استان پرداخت کرده اند، برخی از معدنچیان پرونده مالیاتی خود را به استان واریز نکرده اند اما مالیات را به حساب خراسان جنوبی واریز کرده اند، در حالی که برخی از معدنکاران این کار را انجام نمی دهند. سهام خود را واگذار کنند و سهم مالیات استان را پرداخت نکنند.

به گفته وی؛ این موضوع از طریق امور مالیاتی کشور و با حضور مرکز پیگیری می شود تا در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارزیابی خسارت معادن به زیرساخت ها و بخش کشاورزی مناطق شهری و روستایی باید کارشناسی و منطقی از سوی دستگاه ها باشد، گفت: با برگزاری نشست تخصصی توسط دستگاه ها دبیرخانه شورای معدن، در جلسه آتی شورا، نهادهای مسئول، پیشنهادات خود را در خصوص سهم یک درصدی خسارات معادن و نحوه جمع آوری آنها ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید