اقدامات دولت در عرصه دیپلماسی امیدوارکننده است/ دولت رئیس جمهور برای عبور از وضعیت کرونا و حضور در محاصره سیاسی ارزیابی مثبتی دریافت کرد.


ساعت: 08:36
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901480

رضایی گفت: در زمان حضور آقای رئیسی در حوزه دیپلماسی عمومی و اعلام مواضع جمهوری اسلامی از یک سو و ارتباط با سایر دولت ها گام های خوبی برداشته شد که امیدوارکننده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم رضایی نماینده مردم دشستان در شورای اسلامی در گفت و گو با سپاس با اشاره به عملکرد دولت مردمی اظهار داشت: اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف باید بر اساس عملکرد دولت دسته بندی شود. برخی از رویکردهای دولت فراتر از انتظار و کاملا قابل قبول است.

وی ادامه داد: عبور از وضعیت کرونا در کشور، افزایش دیپلماسی اقتصادی کشور، ارتباط با همسایگان، حضور در بلوک های سیاسی جدید مانند شانگهای و بریکس از جمله مواردی است که دولت توانست با موفقیت انجام دهد.

رضایی افزود: برخی از رویکردهای دولت نیز رویکردهایی است که باید در سال های آینده مورد تشویق و بهبود قرار گیرد. حوزه شفافیت، ارتباط رسانه ای، معیشت اقتصادی مردم و… از جمله مواردی است که علیرغم تلاش های دولت در برخی جاها نیاز به اصلاح و اقدامات آتی دارد.

نماینده دشستان گفت: برخی حوزه ها نیز نیازمند رویکرد انقلابی و تغییرات اساسی در دولت هستند. ساختار اقتصادی کشور، مبانی فرهنگی و… از جمله مواردی است که نیازمند تحول انقلابی و اساسی است و دولت باید برای حل مشکلات این حوزه ها رویکردی جهادی و انقلابی داشته باشد.

وی گفت: اگر بخواهم به این دولت نسبت به دولت قبل امتیاز بدهم قطعا دولت سیزدهم نسبت به دولت خسته و خسته قبل رتبه قابل توجهی خواهد گرفت. اما با توجه به رویکرد انقلابی از دولت انتظار داریم در جهت رفع مشکلات و مسائل جامعه قدم های بیشتری بردارد.

رضایی گفت: سفر آقای رئیسی به نیویورک برای حضور در سازمان ملل از چند جهت قابل تقدیر است.

نماینده دشستان خاطرنشان کرد: در زمان حضور آقای رئیسی از یک سو در حوزه دیپلماسی عمومی و اعلام مواضع جمهوری اسلامی از یک سو و ارتباط با سایر دولت ها گام های خوبی برداشته شد. که امیدوار کننده است

وی افزود: استان بوشهر و شهرستان دشستان آنچنان که باید از حضور شرکت های نفتی و سایر شرکت های تولیدی در استان بهره ای نبرده اند. علت اعتراضات مکرر ما به این شرکت ها عدم انجام مسئولیت اجتماعی خود در قبال استان بوشهر و شهرستان دشستان است.

رضایی ادامه داد: از سوی دیگر انتظار داریم آنچه در سفر رئیس جمهور وعده داده شده بود امروز محقق شود، بخشی از مصوبات این سفر بر جای مانده است که اجرای آن نیازمند نگاه جدی دولت و دولتمردان است. آی تی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید