نشست وزیر اقتصاد با اشخاص حقوقی فضای مثبتی را در بورس ایجاد کرد/دولت اصلی برخلاف دولت گذشته به وضعیت بورس رسیدگی می کند.

ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783360

کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا:

آقابزرگی با اشاره به جلسه وزیر اقتصاد با حقوق بورس و تاثیرات روانی مثبت آن بر بورس، گفت: دولت جدید برخلاف دولت قبل طبق وعده های خود در تلاش است تا با وضعیت بورس کنار بیاید. “

فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ درباره روند صعودی بورس در هفته جاری و رشد 8 هزار واحدی شاخص بورس امروز گفت: ما شاهد اثرات روانی آن بر بازار سهام بوده اند. قطعا چنین جلساتی در رشد کوتاه مدت بورس موثر خواهد بود.

وی افزود: معتقدم یکی از مواردی که می تواند وضعیت بازار را به حرکت درآورد، توقف انتشار اوراق دولتی است. از آنجایی که این روند منجر به جذب نقدینگی شد، اما با توقف این روند، وضعیت بازار سهام بهبود یافت.

این کارشناس اقتصادی گفت: قطعا یکی از راهکارهای خوب در زمینه توقف انتشار اوراق به نفع بورس بود و امروز شاهد سبز شدن بازار بودیم.

وی گفت: آنچه در بورس تاثیر مثبت خواهد داشت میانگین فعالیت صنایع و شرکت ها در حالت ایده آل است. البته اگر ارزش ذاتی معاملات صنایع و شرکت ها مناسب باشد به نقطه خوبی در بورس خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مسئولان با مدیریت فضای معاملاتی بورس، با حفظ حراست از معاملات بورس، این فضا کنترل شده و تمامی نوسانات مثبت و منفی کنترل می شود؛ این نوع مدیریت نوسانات قیمت و توقف انتشار اوراق بهادار است. اوراق بهادار و همزمان با حرکت محسوس تر ارز 28 هزار تومانی موتورهای اصلی بازار بودند که باعث شد بازار رنگ و درخشش مثبت تری به خود بگیرد. .

این کارشناس بورس ادامه داد: البته با یک یا دو روز مثبت شدن بورس نمی توان آینده آن را پیش بینی کرد; امیدواریم این روند تا پایان سال با شیب اندکی شکل بگیرد.

آقابزرگی افزود: در سال 1378 تجربه تلخی در بورس داشتیم به طوری که افراد زیادی وارد بورس شدند و متضرر شدند. اکنون بی‌ثباتی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که سهامداران کوتاه‌مدت در حال خروج از بازار سرمایه هستند، اما سهامداران قدیمی‌تر و با تجربه‌تر همچنان منتظر هستند و در بورس باقی می‌مانند.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید برخلاف دولت قبل بر اساس وعده هایی که داده است در تلاش است تا با وضعیت بورس مقابله کند. حرکت می کند و بر اساس اصول و مبانی شرکت ها و صنایع استوار است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بورس نسبت به افت 50 درصدی سال گذشته وضعیت خوبی دارد. این نشان می دهد که روند اصلاحات به پایان رسیده و بورس در حال صعود است.

آقابزرگی در پایان با اشاره به قیمت گذاری دستوری تاکید کرد: نباید فراموش کرد که روند قیمت گذاری دستوری در بلندمدت پاسخگو نیست و بازار طرف خود را پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید