اداره ثبت مسئولیت به روز رسانی پایگاه داده محل سکونت اشخاص حقوقی را بر عهده گرفت


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820015

نمایندگان مقرر کردند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای به روز رسانی بانک اطلاعاتی محل سکونت اشخاص حقوقی به روز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان پارلمان اروپا در جلسه علنی امروز چهارشنبه (18 فروردین) مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح ملی یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات، با ماده 10 این طرح موافقت کردند.

بر اساس این ماده، تخلف از اعمال این قانون به هر نحو با انتشار نظر کمیسیون پایداری در حکم ارتکاب جرایم رایانه‌ای مشمول قانون جرایم رایانه‌ای مصوب 5 خرداد 1388 با لایحه آن است. اصلاحات و الحاقات در صورت لزوم.

بر اساس ماده 10، کارکنان دستگاهها و مؤسسات موضوع این قانون که متخلف از اجرای این قانون تشخیص داده می شوند، به مجازات مقرر در ماده 576 قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم – تعزیرات و بازداشت) محکوم می شوند. ).

نمایندگان مجلس همچنین با ماده 11 موافقت کردند که متولیان اداره و به‌روزرسانی پایگاه‌های اطلاعاتی و اطلاعات پایه طبق جدول زیر تعیین می‌شوند و این متولیان موظفند اقدامات اجرایی لازم را برای تحقق اهداف این قانون اعمال کنند. . . در مورد مصوبات کمیسیون در مورد دوام.

بر اساس تبصره 1 این ماده، کمیسیون پایداری می‌تواند در صورت لزوم بانک اطلاعاتی و اطلاعات پایه آن فهرست را حذف، تجمیع یا تجمیع و تفکیک کند.

در تبصره 2 نیز آمده است که دستگاه ها و نهادهای موضوع این قانون بر اساس ابلاغیه کمیسیون پایداری موظفند هنگام به روز رسانی داده ها و اطلاعات خود با متولیان پایگاه ها و اطلاعات پایه همکاری لازم را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان اتاق ملت طی بررسی تفصیلی با ماده 12 طرح ملی یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات موافقت کردند.

بر اساس ماده 12 این طرح؛ در صورت عدم توافق در مورد کاربرد و تفسیر فنی، نظر کمیسیون در مورد دوام ملاک است.

نمایندگان خانه ملت نیز با 205 رای موافق، 1 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در مجلس با ماده 13 طرح ملی تجمیع داده ها و اطلاعات موافقت کردند.

در ماده 13 آن طرح آمده است:

الف- در تبصره 4 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم مصوب 12/3/1366 با اصلاحات بعدی عبارت «کمیسیون ملی داده ها و اطلاعات» جایگزین عبارت «هیأت وزیران و حفظ طبقه بندی مربوطه» شد.

ب- در ماده 232 قانون مالیات های مستقیم مصوب 12/3/1366 با اصلاحیه های بعدی عبارت «فقط با تأیید کمیسیون داده ها و ارائه اطلاعات ملی به سایر دستگاه ها و غیر آن» جایگزین عبارت «در نظر گرفته شده» می شود. به استثنای تعیین درآمد و مالیات با مراجع ذیربط، در صورت افشا تا حد ضرورت باید از انجام آنها خودداری شود.»

ج- در ماده 34 قانون ثبت احوال مصوب 1355/04/16 عبارت «مقامات اجرایی با تأیید کمیسیون اطلاعات و اطلاعات ملی» به جای «دولت ذی صلاح» جایگزین می شود.

د- تبصره ماده 73 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 10/3/1392 به شرح زیر اصلاح می‌شود.

تبصره – تعیین نحوه و سطوح دسترسی به داده ها به عهده کمیسیون ملی اطلاعات و اطلاعات می باشد.

هـ- ماده 15 قانون پایانه های فروشگاه ها و سامانه مودیان مصوب 1398/7/21 به شرح زیر اصلاح و حذف می شود.

هنر 15 – دستورالعمل دسترسی به اطلاعات سامانه مودیان توسط کمیسیون ملی اطلاعات و داده ها تعیین می شود.

ج- در ماده (19) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384/09/13 عبارت «کمیسیون ملی داده ها و اطلاعات» جایگزین عبارت «دادستان کل کشور» می شود.

متعاقباً نمایندگان پارلمان اروپا با پیشنهاد سید شمس الدین حسینی موافقت کردند و ماده 14 این طرح را حذف کردند.

بر اساس ماده 14 حذف شده از این طرح؛ وزارتخانه‌های اقتصاد، دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند برای مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی ظرف مدت یک سال پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، برای کلیه مشاغل و مجوزهای قانونی کشور، شماره شناسایی منحصربه‌فرد ملی ارائه کنند. ارائه هرگونه خدمات تجاری منوط به ارائه شناسه کسب و کار ملی است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید