معاون قوه قضاییه: به زودی لیست جدیدی از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی را تحریم می کنیم

معاون قوه قضاییه: به زودی لیست جدیدی از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی را تحریم می کنیم

روز جدید کاظم قریب‌آبادی، معاون امور قضایی بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: به زودی فهرست جدیدی از افراد و موسسات آمریکایی که در نقض جدی حقوق بشر دست دارند منتشر می‌شود که توسط ایران تحریم شده است. “

قریب‌آبادی در پی تحریم‌های اخیر آمریکا علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به دلیل ادعای واهی نقض حقوق بشر، افزود: این اقدام آمریکا در ادامه همان سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری علیه ملت ایران و استفاده ابزاری از تحریم‌ها است. برای دستیابی به اهداف سیاسی».

دبيركل ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران گفت: تجهيزات پزشكي؟ او به خود اجازه مي دهد كه ادعاي حمايت از آزادي و حقوق بشر در ايران را داشته باشد؟! اين اصلا قابل قبول نيست و يك شوخي تلخ است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: خود رژیم آمریکا در نحوه برخورد با معترضان و جوامع مسالمت جو مقصر است و باید به برخورد وحشیانه پلیس محلی با معترضان محلی پاسخ دهد. فلوید تنها یکی از افراد بی شماری است که توسط پلیس به بدترین شکل ممکن در ملاء عام و بدون عدالت کشته شده است.

قریب آبادی ادامه داد: به گفته کارشناسان و گزارشگران ویژه حقوق بشر، خشونت پلیس آمریکا علیه جامعه رنگین پوست این کشور به ویژه سیاه پوستان نشان دهنده نژادپرستی سیستماتیک، سیستماتیک و نهادی است.

دبیرکل دفتر حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: این نقض جدی حقوق زندانیان و وضعیت اسفناک زندانیان در آن کشور است.

معاون حقوقی بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر ستاد حقوق بشر در پایان خاطرنشان کرد: به زودی فهرست جدیدی از افراد و نهادهای آمریکایی که در نقض جدی حقوق بشر تحریم شده از سوی ایران دست دارند، منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید