اقدامات دولت اصلی نسبت به 100 روز اول دولت قبل امیدوارکننده است/دولت انقلابی به دنبال حذف فوری همه اعضای اپوزیسیون نیست.

ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783946

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگرچه هنوز انتظارات دولت های انقلابی و مردمی به طور کامل محقق نشده است، اما اگر بخواهیم 100 روز اول دولت آیت الله رئیسی را با 100 روز اول سال 92 و 96 مقایسه کنیم، وضعیت بسیار خوب است. و امیدوار کننده است.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر خاتمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به گذشت 100 روز از آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: اگرچه ممکن است هنوز انتظارات دولت انقلابی و مردمی به طور کامل محقق نشده باشد، اما اگر بخواهیم 100 روز ابتدایی دولت آیت الله رئیسی را با دولت اول آغاز کنیم. 100 روز از سال 92 و 96. «در مقایسه، وضعیت بسیار خوب و امیدوارکننده است.

وی گفت: دولت انقلابی و جهادی یک دولت فراجناحی است.

خاتمی افزود: نمونه ای از فراملیت گرایی را در عملکرد رهبر معظم انقلاب اسلامی می بینیم که از ظرفیت همه مردم استفاده می کند و معتقد است نظام جمهوری اسلامی از همه چیز و همه مهمتر است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این باورند که افکار مردم برای خودشان قابل احترام است اما با پیشرفت در جهت اهداف نظام و انقلاب از ظرفیت آنها استفاده می کنیم.

این کارشناس سیاسی با اشاره به عملکرد جبهه اصلاح طلبان در این زمینه گفت: اصلاح طلبان به محض ورود به عرصه انتصابات، همه نیروهای انقلابی را سرکوب می کنند و تغییرات مشترک ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه این امر در جبهه انقلاب پذیرفته نشده است، گفت: در دولت انقلاب این اتفاق نمی افتد و چشم انداز این نیست که همه افراد به سرعت حذف و تغییر کنند و شاید کارشکنی های اخیر بدون شک توسط همین افراد انجام شود. مردم اپوزیسیون که نسبت به حکومت انقلابی بدبین هستند.

خاتمی با ابراز امیدواری از بهتر شدن این روند در 100 روز آینده گفت: اهداف نظام جمهوری اسلامی جز با حضور نیروهای انقلابی و جهادی محقق نمی شود.

وی افزود: شهدا مصداق اقدامات جهادی هستند، یعنی جهادگرانی هستند که شبانه روز دلسوزانه و بر اساس مصالح مردم کار می کنند و تا رسیدن به هدف آرام نمی گیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه در 100 روز گذشته وضعیت بسیار بهتر از دولت قبل بوده است، گفت: انتظار داریم نگاه های فراجناحی حداقل در حوزه جوانان و نیروهای انقلابی ادامه داشته باشد که مقام معظم رهبری در دوره دوم تاکید کردند. گام انقلاب.» پشت نیروهای جوانی است که باید امروز وارد بازار کار شوند و برای آینده تجربه کسب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید