بازدید فولاد مبارکه مدیرعامل از پیشرفت طرح های توسعه

ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923030

مدیرعامل فولاد مبارکه در بازدید از روند اجرای پروژه های این شرکت، شتاب و کیفیت این پروژه ها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد یاسر طیب نیا در این بازدید اظهار داشت: در شرایط اقتصاد رقابتی، بخشی از سود سازمان ها و بنگاه های اقتصادی از فرآیند تولید محصولات حاصل می شود، محصولاتی که با قیمت نهایی کمتر، کیفیت و تنوع بالاتر تولید و به فروش می رسند. و البته قابل فروش در داخل و خارج از کشور است.

وی در همین زمینه اظهار داشت: بخش قابل توجه دیگری از سودی که برای ذینفعان شرکت حاصل می شود مربوط به اجرای پروژه های توسعه سازمان و توسعه کل شرکت است که تکمیل و قرار داده شده است. به موقع و حتی زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسد. در چنین شرایطی است که سازمان و در نهایت ذی نفعان نتیجه سرمایه گذاری خود را خواهند دید.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت هر یک از پروژه های در دست اجرا و قدردانی از زحمات تمامی کارکنان شرکت های پیمانکار و همکاران فولاد مبارکه در بخش اجرای پروژه ها، خاطرنشان کرد: تعریف، طراحی و اجرای هر یک از این پروژه ها انجام شده است. در شرکت برای زنجیره تولید کاملتر و پایداری شرکت نقش ارزنده ای دارد. بنابراین برای اجرای بهینه و سریعتر آنها از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

تشریح روند اجرای پروژه های توسعه تولید آهن

مدیر اجرای پروژه آهن در تشریح روند اجرای طرح توسعه انباشت و برداشت گفت: این پروژه در حال حاضر به پیشرفت کلی بیش از 60 درصد و پیشرفت اجرایی 78 درصدی رسیده است و مهمترین فعالیت های انجام شده در آن عبارتند از. : ریل گذاری برای نصب دستگاه پارک تبلیغاتی شماره 1 به طور کامل انجام شد. استاکر پارک شماره 2 95% پیشرفت دارد. پایه های استاکر، سیستم آبپاش پارک 1 و نوار نقاله ها کامل است. تسطیح پارک شماره 2 حدود 86 درصد پیشرفت داشته است. نصب و تنظیم مکانیکی تسمه نقاله 4 و 5 در حال انجام است.

رضا هادیم کمایی خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه، برخی از عناصر اصلی پروژه مانند نوار نقاله، موتور، گیربکس، فیدر ویبره و سیستم توزین و سایر عناصر ضروری ایمن سازی شده است.

وی همچنین از پیشرفت 25 درصدی نصب ماشین آلات جدید شمع گیری و برداشت در منطقه تولید آهن خبر داد و گفت: به موازات طرح توسعه، نصب ماشین آلات جدید شمع گیری و برداشت در منطقه تولید آهن موجود و جدید انجام می شود. پارک های انباشت و برداشت (بند شهید خرازی) انجام می شود. پل ها و سازه های اصلی و چرخ های ماشینی و بخشی از سکوهای دسترسی نیز تعبیه شده و پیش مونتاژ و جوشکاری سازه ها در حال انجام است.

خادم کمایی در ادامه به روند اجرای پروژه کامیون کوچک در حوزه آهن و فولاد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این پروژه در مجموع بیش از 20 درصد پیشرفت دارد و مهمترین فعالیت های انجام شده برای این بخش عبارتند از: فاز پروژه 92 درصد پیشرفت دارد. قراردادها با تامین کنندگان اصلی و پیمانکاران دست دوم منعقد شده است. ساخت و معماری اتاق برق پروژه 88 درصد پیشرفت دارد. نصب پله ها و دسترسی به مخازن و سازه فلزی در حال انجام است.

شرح روند اجرای پروژه ساخت گمرک ویژه و دروازه محصولات فولاد مبارکه و رختکن و رستوران کمپ پیمانکار

مدیر پروژه های جانبی و پشتیبانی فولاد مبارکه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگار فولاد، روند اجرای پروژه ساخت گمرک ویژه و بندر محصول فولاد مبارکه و همچنین رختکن کمپ و رستوران پیمانکار را تشریح کرد.

مهران سعیدی گفت: پروژه احداث گمرک ویژه و توسعه بندر محصول در زمینی به مساحت 26 هکتار در سایت کرازه حوالی درب زرین شهر در دو فاز تعریف شده است. هدف از اجرای این طرح حذف یا کاهش هزینه انبارداری در گمرک جمهوری اسلامی ایران، کاهش یا حذف هزینه های دموراژ (عدم بازگشت و تخلیه کانتینر)، کاهش زمان ترخیص کالا، کاهش هزینه حمل و نقل کانتینری از طریق راه آهن و دسترسی سریع و انعطاف پذیر به کالاها و تولیدات استراتژیک و عملیاتی.

وی در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت: اجرای این طرح می تواند سالانه بیش از 380 میلیارد تومان هزینه ها و بازگشت سرمایه را برای فولاد مبارکه کاهش دهد. همچنین راه اندازی گمرک ویژه با این ظرفیت در استان اصفهان به عنوان یکی از استان های صنعتی کشور کمک شایانی به گسترش و رشد صنایع به ویژه فولاد خواهد کرد که بخشی از مقدمه تعریف آزاد خواهد بود. مناطق تجاری در منطقه مرکزی ایران

سعیدی بیان کرد: فاز اول این پروژه در تاریخ 18/11/1400 با تحویل زمین آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 1402 به اتمام برسد و فاز اول احداث سوله انبارهای سرپوشیده به متراژ تقریبی 4 در نظر گرفته شده است. سوله به مساحت 8500 مترمربع، در مجموع 34000 مترمربع و حدود 2240 تن ساختمان فلزی، احداث ساختمان گمرک، انبار آذوقه، سالن انتظار و درب توزین محصول ساخته می شود.

تامین ورق های اسکلت فلزی سوله و سقف، تجهیزات مکانیکی و الکتریکی این پروژه شامل رمپ تخلیه و بارگیری، روشنایی سوله و کل محوطه بارانداز گمرک، سیستم نظارت تصویری منطقه، سیستم اعلام حریق انبار، سیستم توزین 60 تن باسکول گمرکی و پورت محصول و تهیه تجهیزات الکتریکی برای نصب در پست های برق از مهمترین عناصر این پروژه می باشد.

وی در تشریح فاز دوم این پروژه خاطرنشان کرد: فاز دوم این پروژه شامل انبارهای روباز و راه آهن است که ریل گذاری شده و به این قرارداد اضافه شده و پیش بینی می شود در سال 1403 تکمیل شود.

به گفته مدیر پروژه های جانبی و پشتیبانی فولاد مبارکه با توجه به نیاز و ظرفیت فنی موجود و به منظور تمرکز و ارتقای خدمات پیمانکاران در مجموعه کمپ پیمانکار (کمپ لوکوموتیو) احداث از عملیات اجرایی پروژه رختکن و رستوران کمپ پیمانکار در دستور کار این قرارداد قرار دارد به اطلاع می رساند عملیات اجرا و تحویل زمین این پروژه در تاریخ 20/9/1301 با زیربنای تخمینی 7200 مربع آغاز شده است. متر و دو طبقه شامل رختکن با ظرفیت 1800 نفر.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های بارز این مجموعه استفاده از ورق های فولاد مبارکه در طراحی و ساخت اسکلت فلزی با استفاده از سیستم رایج عرشه های فولادی با اتصالات پیچی به چوب است. اجرای این پروژه تا پایان فروردین 1402 پیش بینی می شود.

سعیدی در پایان سخنان خود اعلام کرد: فاز نجاری و تکمیل کار دسترسی و محوطه در مرحله جمع آوری اسناد و انجام مناقصه است.

دیدگاهتان را بنویسید