افزایش 20 برابری حجم پروژه های توسعه فولاد مبارکه


ساعت: 09:19
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902466

مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت این شرکت که روز شنبه 18 مهرماه در سالن مرکز تحقیقات این شرکت برگزار شد، از افزایش 20 برابری حجم طرح های توسعه این شرکت در سال 1401 خبر داد. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و گفت: این طرح ها که هر کدام به تنهایی نقش ارزنده ای در توسعه صنعت فولاد کشور خواهند داشت، با جدیت دنبال و اجرا می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد یاسر طیب نیا خاطرنشان کرد: ممکن است در اجرای این طرح ها با مشکلات زیادی مواجه شویم، اما باید به خاطر داشته باشیم که با توجه به اینکه دشمنان هیچ گاه نخواستند کشور ما رشد صنعتی داشته باشد، این چالش ها و محدودیت ها همیشه وجود داشته و بله بر آن ها فائق آمده ایم. در شرایط، باید با برنامه ریزی های لازم آمادگی بیشتری داشته باشیم. زیرا هنر مدیریت خنثی کردن این چالش هاست.

وی با بیان اینکه «اقتصاد» مسئله روز کشور بود، گفت: پس از گذشت بیش از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به بهانه های مختلف درصدد تعرض به کشور ما هستند و ریشه همه این دشمنی ها مسائل اقتصادی است. .

وی با بیان اینکه امروز «صنعت» خط مقدم جبهه اقتصادی کشور در مقابل دشمن است، افزود: دشمن یک روز دست به حمله سایبری و روز دیگر به حمله رسانه ای می زند و به دنبال دستیابی به اهداف و مقاصد شوم خود در عرصه های مختلف است. راه ها. بنابراین باید همواره در جبهه صنعتی کشور هوشیار باشیم. زیرا حمله دشمنان هرگز کاهش نخواهد یافت.

با تمام توان با دشمنان خود مقابله کنید

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروز پرچم پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست فعالان صنعتی کشور است و به همین دلیل این بخش مورد هدف دشمن قرار گرفته است. بنابراین به عنوان پرچمدار پیشرفت اقتصاد کشور باید در بحران های مختلف با تمام قوا به مقابله با دشمنان بپردازیم.

وی در ادامه «تولید»، «اشتغال» و «اقتصاد» را کلیدواژه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نام‌گذاری سال‌های مختلف در دهه گذشته عنوان کرد و اذعان داشت: تحریم‌های اقتصادی سنگینی بر این صنعت اعمال شده است. کشور در این سال ها و خوشبختانه همه آنها را به خوبی پشت سر گذاشته ایم. کمبود تکنولوژی تولید مواد، قطعات و تجهیزات در دهه های اخیر مشکلاتی را به همراه داشت که گاها منجر به تعطیلی خطوط تولید می شد، اما اکنون کارشناسان داخلی با تکیه بر روحیه خودباوری، کشورمان را بی نیاز کرده اند. واردات این مواد، قطعات و تجهیزات.

افزایش تولید در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته

طیب نیا با اشاره به اینکه تحریم ها و حملات سایبری و رسانه ای دشمنان را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم، تصریح کرد: هر کدام از این بحران ها نقطه قوت ما شده است و نمونه بارز آن فولاد مبارکه با دستاوردهای کمی و کیفی، تنوع محصولات و محصولات است. بومی سازی است.

وی با اشاره به افزایش تولید در شش ماهه اول سال 1401 نسبت به برنامه و مدت مشابه سال گذشته گفت: خوشبختانه در شش ماهه اول امسال و سال گذشته دستاوردهای زیادی حاصل شد که قابل لمس است.

تولید محصولات جدید در فولاد مبارکه نشان از اعتماد به نفس دارد

طیب نیا با بیان اینکه تولید محصولات جدید در فولاد مبارکه نشان دهنده خودباوری، خودباوری و ریسک پذیری است، گفت: در کنار توجه به کمیت تولید، موضوع کیفیت همچنان در راس اولویت های این شرکت قرار دارد.

وی گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از خطوط تولید این شرکت شاهد تحولات خوبی از جمله اجرای موفقیت آمیز پروژه راهنمای جانبی هیدرولیک (VSB) در ناحیه نورد گرم بودیم، موفقیتی که نشان از تحکیم اعتماد در صنعت کشور دارد. “

وظیفه ما ارتقای اعتبار و برند فولاد مبارکه در سطح جامعه است

فولاد مبارکه مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه با تلاش و پشتکار مضاعف به یاری خداوند همواره در نبرد با مشکلات موفق خواهیم بود اظهار امیدواری کرد: در پایان امسال اگر به همه اهداف خود برسیم جشن پیروزی بزرگی را برگزار خواهیم کرد. .

وی ادامه داد: برند (برند سازمان) یکی از موضوعات مهم فولاد مبارکه به عنوان صنعت پیشرو و الگویی برای سایر صنایع و بنگاه های اقتصادی کشور است. حفظ و ارتقای نام تجاری و بالا بردن شهرت فولاد مبارکه در جامعه وظیفه ماست.

طیب نیا با تاکید بر تثبیت بیشتر برند فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: بدون شک جایگاه فولاد مبارکه در عرصه تولید تثبیت شده است. اما ذهنیت مردم نسبت به این برند نیز برای ما بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: باید به ارزش های سازمانی فولاد مبارکه توجه بیشتری داشته باشیم. از آنجایی که این ارزش ها مکمل نقش تولیدی این شرکت در کشور امروز در حفظ جایگاه برند است. بر این اساس لازم است اقدامات جدی تری در خصوص ارزش های اخلاقی و مدیریتی حاکم بر این مجموعه صورت گیرد.

هر جا به نیروی درونی اعتماد کردیم، موفق شدیم

فولاد مبارکه مدیر عامل شرکت با بیان اینکه سبک های استاندارد مدیریت در بستر فرهنگ سازمانی تحقق می یابد، اظهار داشت: سبک مدیریت در هر سازمانی زمانی موفق است که با فرهنگ آن سازمان همخوانی داشته باشد. بنابراین نمی توان یک نسخه مدیریتی واحد برای همه سازمان ها تعریف کرد.

وی در ادامه یادآور شد: تجربه ثابت کرده است که هر جا با اعتماد به نفس به نیروی درونی اعتماد کنیم، موفق بوده ایم. نمونه بارز آن الگوی مدیریت جنگ در دوران دفاع مقدس است، تجربه ای که همه ما آن را از سر گذراندیم و آثار آن را دیدیم.

ما باید از الگوی مقدس مدیریت دفاعی پیروی کنیم

طیب نیا با بیان اینکه پیروی از الگوی مدیریتی دفاع مقدس مکمل برند فولاد مبارکه است، خاطرنشان کرد: سبک مدیریتی دفاع مقدس در دوران بحران نظامی به وجود آمد و ما آن را به عنوان یک الگوی موفق داریم. بنابراین ما باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. چرا که به دلایل زیادی از جمله عدم تعادل امکانات و ابزار نظامی و نابرابری در پشتیبانی ایران و عراق، نوآوری های زیادی در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه سبک حکومتی دفاع مقدس، سبک حکومتی ایرانی – اسلامی است، اظهار داشت: این سبک حکومتی برگرفته از تمدن ایرانی و اخلاق اسلامی است که باید به آن اعتقاد داشته باشیم. چون با فرهنگ ما همخوانی دارد و در جای دیگر توضیح داده نشده است.

فولاد مبارکه مدیرعامل شرکت در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه از فرصت های پیش رو برای تولید محصولات بیشتر و باکیفیت تر مورد تقاضای بازار نهایت استفاده را می برند، خاطرنشان کرد: ماه های مهر و آبان که با محدودیت های کمی روبرو هستیم. تامین انرژی مورد نیاز خطوط تولید یک فرصت عالی است. بنابراین مسئولان مربوطه باید بر میزان سنگ آهن نرم، سنگ آهن درشت و آهن اسفنجی نظارت دقیق و منظم داشته باشند تا از نظر مواد اولیه تولید با مشکل مواجه نشویم.

لازم به ذکر است در قسمت اول این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست در محل کار به تشریح گزارش ایمنی این شرکت در 6 ماهه اول سال جاری و اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی پیمانکاران در ادامه مدیر کنترل کیفی شرکت گزارش جامعی از کیفیت محصول در حوزه های مختلف ارائه کرد. معاون بهره برداری در ادامه با تقدیر از دستاوردهای شرکت در 6 ماهه نخست گفت: تمامی خطوط برای حداکثر تولید در ماه های آینده آماده شده است. در این جلسه گزارش عملکرد، دستاوردها و برنامه های حوزه های تولید آهن، تولید فولاد، نورد گرم و سرد، فولاد صبا و خرید، فروش و فناوری توسط مدیران مربوطه تشریح شد.

دیدگاهتان را بنویسید