مشکلات کشور را بر اساس جهاد تبین حل کنیم/ دشمن ظلم از درون است


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886149

سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی گفت: باید مشکلات کشور را در چارچوب جهاد تبین حل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در همایش یادبود شیخ فضل الله نوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با قرائت خاطرات شیخ شهید اظهار داشت: علمای دین با لیبرالیسم لیبرال که دین را رها می کند و اینهمه عملیات روانی مخالف هستند. انجام می شود، که حتی بچه ها شیخ را هوادارانش همراهی می کنند، جریان رسانه ای آنقدر قوی است که اجازه نمی دهد مردم به نظرات شهید توجه کنند.

وی افزود: نهضت شیخ فضل الله ادامه نهضت علمای اسلام قبل از او بود و تا انقلاب اسلامی ادامه داشت، اما حضور غربی ها مسیر را منحرف کرد و افرادی مانند رضاخان را به قدرت رساند. و دیکتاتوری مثل رضاخان به قدرت رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: هر جا که جریان به ظاهر آزادی خواه به قدرت برسد، ظالم ترین آنهاست و هر کس جلوی آنها بایستد، همان کاری را که در ابتدای انقلاب با شهید مطهری و بهشتی کردند، نابود خواهند کرد. انقلاب».

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: این افراد اگر لحظه ای فرصت پیدا کنند و در زمانی که شیخ فضل الله نیست از مردم معلم و راهنما بگیرند رحم نمی کنند، به راحتی می توانند 50 سال حکمت را نگه دارند و فردی را بیاورند که بتواند از او استفاده کند. سمت..

وی گفت: ممکن است مصادیق تغییر کند، اما مشکلات تغییر نمی کند، انقلاب امام خمینی (ره) پس از 300 سال مجاهدت علما در ایران و با تکیه بر جریان های مختلف رخ داد و مردم ما متوجه شدند که می توانند به هدف خود برسند. راهنمایی وکیل

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: جریان لیبرال در انقلاب اسلامی تلاش کرد از مسیر منحرف شود اما تجربه مردم مانع از آن شد.

قاضی زاده تصریح کرد: امروز هم عده ای تلاش می کنند این تجربیات گرانبهای جوانان و نسلی را که انقلاب و زمانه را درک نکرده اند یا فراموش کرده اند. سؤال شیخ فضل الله مشکل امروز ماست، همه سؤالات و مشکلات و راهی که ایشان رفت، الان آنجاست.

وی خاطرنشان کرد: باید مواظب باشیم اتفاقی که در زمان اعدام شیخ و کف زدن پسرش افتاد تکرار نشود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز شهید شیخ فضل الله نوری را مایه افتخار ایران اسلامی و همه مجاهدان جهان و پیرو راستین خط شهادت می داند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه جهاد به چند قسمت تقسیم می شود، افزود: جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر از جمله آنهاست.

وی هشت سال دفاع مقدس را مظهر جهاد صغیر عنوان کرد و گفت: جهاد اکبر به معنای مبارزه با نفس است و جهاد فرهنگی در کنار جهاد صغیر، کبیر و بزرگ حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: جهاد اصغر رویارویی با دشمن است و اگر انسان از مجادله و اختلاف خلاص شود و از مرز جهاد اصغر و اگزغر عبور کند، تمام وجودش به عشق ذات الهی تبدیل می شود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: شیخ شهید فضل الله نوری مایه افتخار ایران اسلامی و همه مجاهدان است و او پیرو راستین خط شهادت بود.

یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری با بیان اینکه شیخ فضل الله نوری به مرحله عشق رسیده است، گفت: ایشان تمام عمر خود را بر سر سفره دین و رسول خدا سپری کردند و چوبه دار را برای ادامه راه شهدا برگزیدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بیان کرد: در طول تاریخ شخصیت هایی وجود داشته اند که خدمتگزار بوده اند اما به عنوان خائن معرفی شده اند و چهره های خائن که به عنوان خادم معرفی شده اند و نمونه مهم آن وجود حضرت امیرالمومنین علیه السلام است که مورد لعن و نفرین قرار گرفت. و لعن بر 75 هزار منبر.

آیت الله محمدبکر محمدی لائینی افزود: چهره افسرده شیخ فضل الله یکی از مصادیق آن است که نگذاشتند صدایش به گوش مردم برسد. آیا خلاف قانون اساسی بود؟ آنها را همراهی نکرد و آنها را خلاف قانون اساسی معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز هم انقلاب انگلیسی دارند، کسانی که به ظاهر انقلابی یا واقعا انقلابی بودند زمانی می گویند که باید با دستور آمریکا و آمریکا کنار بیاییم و همه تلاش ها را نادیده می گیرند. خون شهدا و تلاش برای ساختن ایران و قرار دادن انقلاب زیر سلطه غرب و آمریکا.

محمدی لائینی یادآور شد: امروز ملتی بسیار آگاه‌تر داریم که نمی‌گذارند دشمنان به هدف خود برسند و از این رو با ایجاد نارضایتی می‌خواهند مردم از کاری که کرده‌اند پشیمان شوند.

وی افزود: بخش بزرگی از این ملت دلبسته انقلاب و نظام هستند و ارکان برتری غرب را متزلزل و تهدید کرده اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: این حق آیندگان است که تاریخ را تحلیل کنند و خائن و بنده را معرفی کنند و نگذارند نوکران تحت ستم سیاست تحریف قرار گیرند و خائنان امور را به خود بگیرند. دست و به اشتباه به عنوان خدمتکار معرفی شوند.

محمدی لائینی گفت: شجاعت و مقاومت او برای اسلام پشتیبان او بود و جان خود را در راه شریعت فدا کرد و این راه در سرزمین علویان ادامه یافت. او پرچمدار اسلام گرایی بود و هیهات من الزهله را تفسیر می کرد و دعوت انگلیس را نپذیرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید