جای خالی نقد منصفانه با راهکار علمی در تولیدات رسانه ای/ اصحاب رسانه مهمترین سربازان جهاد تبین هستند.


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813727

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح کرد؛

عباس زارع گفت: ما با نقد منصفانه کاملا موافقیم و رسانه باید دید علمی خود را گسترش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ عباس زارع امشب در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران گفت: ارسال بیش از 500 اثر در مدت زمان کوتاه و ارزیابی و اجرای مراسم اختتامیه و نفرات برتر برای مدتی مطلوب و کوتاه قابل تحسین است.
وی افزود: مازندران حجم رسانه ای بسیار زیادی دارد و تبلور این قله باید در جشنواره ها نمایان شود، منتظریم در جشنواره های استانی شاهد چهره های جدیدی از برگزیدگان باشیم.
مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در سال های اخیر در اکثر جشنواره ها شاهد چهره های تکراری بوده ایم و امیدواریم نسل جدیدی در عرصه رسانه به این بخش اضافه شود.
زارع ادامه داد: باید شاهد آموزش های به روز و کامل در بخش های مختلف خبری باشیم تا رسانه ها شاهد حضور چهره های جدید در جشنواره ها باشند.
وی تاکید کرد: ما با نقد منصفانه کاملا موافقیم و رسانه ها باید دیدگاه علمی خود را گسترش دهند، به عنوان مثال توجه به معضل پسماند مطلوب است اما بهتر است برای حل این مشکل راهکار علمی ارائه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: برخی از فعالان رسانه ای قطار رسانه ای استان را ترک کردند و باید از قطار خارج شوند. کرد: متأسفانه برخی از فعالان رسانه ای چه در حوزه نویسندگی و چه در حوزه سایت های خبری صرفا اخبار تولید شده توسط رسانه ها را پخش می کنند که خوب نیست و نیاز به اصلاح دارد.
زارع دلیل جهاد در جنگ نابرابر را تبیین، ضعف در رسانه و فضای مجازی دانست. وی تاکید کرد: یکی از دلایل تبیین جهاد این است که بیش از 40 سال نتوانستیم از ظرفیت رسانه ها برای تولید محتوا در حوزه دستاوردها و اجرای انقلاب اسلامی و انتقال آن به مردم و مردم استفاده کنیم. جهان
وی بیان کرد: باید به جایی می رسیدیم که ظرفیت و اتفاقات خوب 40 ساله را به کشورهای دیگر دنیا منتقل می کردیم اما امروز به جایی رسیده ایم که در ابتدا باید خودمان را توجیه کنیم. گام؛ از این رو فعالان رسانه و فضای مجازی باید در این زمینه نکات خوبی را ارائه دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: یکی از نیازهای امروز این است که فعالان رسانه ای چه به صورت مکتوب و چه در دنیای مجازی حضور پررنگی در فضای مجازی داشته باشند.
زارع گفت: فعالان حوزه نویسندگی چه در روزنامه ها و چه هفته نامه ها می توانند با بازنشر محصولات خود در فضای مجازی مدیریت افکار عمومی را بر عهده بگیرند و مدیریت افکار عمومی در فضای مجازی باید در اختیار رسانه ها باشد.
وی خاطرنشان کرد: فعالان رسانه ای باید در عرصه جهاد پیشگام باشند و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نباید ما را از نقد دور کند. انتقاد منصفانه را با تصمیم درست در جای خود نگه دارید.


ارائه 22 اثر برتر در ایستگاه پایانی
رئیس بسیج رسانه مازندران افزود: مهمترین وظیفه ما در حال حاضر دستور مقام معظم رهبری است که حجت خود را بر ما تمام کرده اند. وی بارها بر «جهاد تبیین» تاکید کرده است و مهمترین سربازان این جهاد اصحاب رسانه هستند.
عبدالمهدی حق شناس گفت: به دلیل محدودیت های کرونا امروز نتوانستیم از همه نمایندگان رسانه ها پذیرایی کنیم و فقط از برگزیدگان جشنواره دعوت شدیم.
وی افزود: سازمان بسیج رسانه برای ایجاد انگیزه و قدردانی از زحمات رسانه ای این جشنواره ها را برگزار می کند. در واقع چنین جشنواره هایی علاوه بر اینکه برای ما مفید هستند، فرصتی برای تشکر از زحمات رسانه ها در یک سال گذشته نیز هستند.
رئیس بسیج رسانه مازندران گفت: منظور ما از منفعت سازمان بسیج رسانه است که در واقع خبرنگارانی را شناسایی می کند که در تراز انقلاب اسلامی محتوا تولید می کنند و ارزش های انقلاب اسلامی را به نمایش می گذارند.
هاکشناس گفت: مهمترین وظیفه ما در حال حاضر فرمان مقام معظم رهبری است که حجت خود را بر ما تمام کرده است و ایشان بارها بر جهاد تبیین تاکید کرده اند و مهمترین سربازان این جهاد اعضای این جهاد هستند. رسانه.”
وی ادامه داد: رسانه ها باید برای نشان دادن ارزش ها، دستاوردها و روشنگری اقدامات انقلاب اسلامی پیشگام باشند.
رئیس بسیج رسانه مازندران گفت: با یک نگاه می توان دید که چگونه رسانه های بیگانه حجم خود را برای نادیده گرفتن و دستیابی به این دستاوردها به جمهوری اسلامی می فرستند و به فرموده حضرت آقا مشکلات کوچک را به اندازه آنها بزرگ جلوه می دهند. بحران عجیب و غریب.”
حکشناس گفت: با وجود اینکه سواد رسانه ای پایین است، اما دانش رسانه ای در بین مردم وجود دارد، بنابراین باید این اطلاع رسانی و روشنگری را برای مردم توضیح دهیم تا حقیقت آشکار شود.
وی تاکید کرد: سازمان بسیج رسانه حمایت خود را از خبرنگارانی که در راستای مطالبه گری و نقد منصفانه قلم می زنند، اعلام می کند. وقتی پول در می آوریم باید راه حلی ارائه دهیم.
رئیس بسیج رسانه مازندران اعلام کرد: قلم می تواند هم دستورات غلط و هم رهنمودهای نادرست را در پی داشته باشد؛ قلمی که می تواند راهنما باشد در تراز انقلاب اسلامی می تواند بنویسد و مردم این روحیه جست و جو را می پذیرند.
حق شناس بیان کرد: به دلیل مشکلات جشنواره های استانی در سال های اخیر با وجود حضور داوران برجسته استانی از داوران غیر بومی پایتخت در مرکز آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کردیم تا شاهد تکرار نباشیم. از این مشکلات.
وی افزود: در ارائه برگزیدگان در برخی بخشها به ویژه اخبار و تیترها نفر اول، دوم و سوم نداریم اما از تعداد افراد شایسته تقدیر کم کرده ایم.
مسئول بسیج رسانه مازندران اذعان داشت: امسال برای اولین بار موفق به چاپ کتاب جشنواره شدیم تا آثار برگزیده این کتاب به یادگار بماند.

مشاهده نقاط ضعف فراوان در آثار ارائه شده در سومین جشنواره ابودر
حسین احمدی دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران نیز در این مراسم گفت: مازندران یکی از استان های پیشرو در برگزاری جشنواره های رسانه ای است و خبرنگاران کشور اغلب در جشنواره ها نشان می دهند که محل رضایت است.
وی افزود: جشنواره های مطبوعاتی محل ارائه محصولات خبری و پیگیری کیفیت توسعه رسانه هاست و افزایش انگیزه، تجلیل از تحصیلکردگان در حوزه اطلاع رسانی و ظرفیت سازی از اهداف اصلی رویدادهای رسانه ای است.
دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران با بیان اینکه در این راستا اقشار شرکت کننده در جشنواره ابوذر تصمیم گرفته اند با برگزاری مستمر این رویداد رسانه ای و برجسته سازی سومین جشنواره با رویکرد مطالبه گری گامی در جهت تحقق اهداف فوق بردارند. وی خاطرنشان کرد: اگر به آثار ارسالی نگاه کنیم و متوجه شویم که جست و جو در تیتر اصلی رسانه های مازندران است؛ باید گفت به تمام معنا لازم است مطبوعات مطالبه گر باشند و آن را به درستی آموزش دهند و به دیگران بیاموزند.
این مسئول با بیان اینکه قطار جشنواره ابودر سومین ایستگاه خود را پشت سر گذاشته است، گفت: نکاتی را در مورد نحوه برگزاری آن با شما در میان می گذارم که خالی از لطف نیست. وی بیان کرد: متأسفانه در سال های اخیر مشکلاتی در برگزاری جشنواره ها به وجود آمده که اذهان خبرنگاران را خدشه دار می کند و از بدبختی ها و بی عدالتی ها ناراحت می شوند.
احمدی بیان کرد: سومین جشنواره رسانه ای ابودر از ابتدای شروع به کار تمام تلاش خود را برای شفاف سازی و بررسی علمی آثار انجام داده است تا از محصولات خبرنگاران از مرحله دریافت صیانت کند و هیئت داوران را درست کند تا شاهد موفقیت مردمی باشیم. دوباره جشنواره ها..
وی گفت: در این راه با انتخاب بهترین داوران کشوری با ترکیبی از پیشکسوتان و جوانان تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که البته خود را خالی از خطا نمی دانیم. در این راستا، هیئت داوران توسط مرکز پژوهش و برنامه ریزی رسانه وزارت ارشاد و از بین داوران متخصص و درجه یک انتخاب و به نمایندگی از آن انتخاب شدند.
دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران اعلام کرد: در خصوص آثار رسیده به جشنواره باید بگویم که متاسفانه در بخش های اخبار، تیترها، کاریکاتورها، اینفوگرافیک ها و گرافیک حرکت نقاط ضعف فراوانی وجود دارد که در سخنرانی به آن اشاره شد. هر داور در بخش های مختلف با توجه به اینکه اخبار و سرفصل ها از ارکان اصلی روزنامه نگاری هستند، سعی می کنیم با همکاری سازمان بسیج رسانه استان سمینارهای تخصصی ارتقای دانش خبرنگاران برگزار کنیم و پایان جشنواره پایان کار ما نیست.
این مقام مسئول بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این مدت به چشم می خورد، گزارشی بودن برخی از آثار است، بنابراین تولیدات رسانه ای سعی در انتشار محتوا و رضایت بخش اقتصادی خود با پرداخت هزینه گزارش دارد و این گونه نوشته ها در خدمت جامعه است و وجود دارد. مردم آنجا نیستند و او اشتباه می کند. اما می دانیم که این روزها رسانه ها و اهالی آنها با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
احمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، کتیبه عبارات بلند و متنوع در اکثر آثار سلیقه ای است و برخی از مقالات با سه ردیف عنوان از حجم کار جذاب و فنی می کاهد و داوران نیز این مشکل را تایید کردند.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در این دوره به چشم می خورد، انتخاب نادرست قالب آثار است به طوری که همکاران رسانه ای با انتخاب قالب نادرست اخبار از مرحله ارزیابی خارج می شوند که در این مرحله باید تحقیقات علمی انجام شود. وی افزود: سمینارهای مرزهای خبر، مصاحبه ها و یادداشت ها به درستی شناخته شود.

ارائه 22 اثر برتر در ایستگاه پایانی
دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران گفت: پوشش خبری بوم شناسی مازندران توسط خبرنگاران از نکات قابل توجه این جشنواره است و توجه داوران به آثاری که اولویت های بومی می دانند در داوری دیده می شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: بخش ویژه جشنواره نیز به نام عالم بزرگ جهان اسلام علامه حسن زاده آملی مزین شد و آثار رسیده در این بخش مورد رضایت داوران قرار نگرفت. از خبرنگاران می خواهیم با نوشتن بیشتر درباره این مرد بزرگ، بر نمایندگی نخبگان و فرهیختگان این مرز و بوم تاکید بیشتری داشته باشند.
احمدی بیان کرد: مفتخریم که با ارسال 558 اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر شاهد افزایش چشمگیر آثار بوده ایم به طوری که نسبت به جشنواره های استانی مشابه آثار بیشتری دریافت شده است.
وی اذعان داشت: دست نوشته ها و قلم های همکاران پرتلاش خود را با جان و دل خواندیم. رتبه بندی شدیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید