ذخیره‌سازی گاز صنایع، راهکار مهم در جهت جلوگیری از توقف تولیدات صنعتی است



علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره طرح ذخیره سازی گاز توسط صنایع برای جبران ناترازی گاز در زمستان‌ها گفت: بحث ذخیره سازی گاز با روش‌های مدرنی که هم اکنون انجام می‌شود و گاز را با استفاده از آن فریز می‌کنند در خیلی از کشورهای جهان در حال اجرا است.

وی در ادامه بیان کرد: ذخیره سازی گاز به این دلیل انجام می‌شود که در دوران پیک مصرف بتوانند مقداری از نیاز صنایع را تامین کنند و آنها با مشکل قطعی گاز روبرو نباشند. دولت نیز اقدام به ذخیره سازی گاز می‌کند تا مردم در زمان ناترازی با مشکل قطعی گاز روبرو نباشند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی چه گاز و چه برق ، به صنایع که در کشور ایجاد شده‌اند اطمینان داده‌ایم که سوخت آنها را تامین می‌کنیم اما اینکه صنایع در تامین برق و گاز کمک کنند و اقدام به ذخیره سازی گاز کنند منطقی است.

جدی در ادامه افزود: اما دولت باید به آنها کمک لازم را هم بکند و تسهیلات لازم را فراهم کند تا صنایع بتوانند به سمت ذخیره سازی گاز حرکت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

دولت در اجرای فاز دوم تعرفه‌گذاری پلکانی ثابت‌قدم باشد

ذخیره سازی گاز در صنایع راهکار جلوگیری از قطعی گاز است

سرمایه‌گذاری در ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع مانعی برای قطعی گاز صنعتی

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: باید در این هزینه‌های جانبی که صنایع باید متحمل شوند دولت نیز شریک باشد زیرا تولید و رشد اقتصاد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید اقدامی صورت بگیرد که تولید در کشور خدشه‌دار شود اگر گاز صنایع قطع شود باعث می‌شود که تولید آنها با مشکل روبرو شود.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: ذخیره سازی گاز اقدامی است که باید حتماً توسط صنایع انجام شود اما این نکته را فراموش نکنیم که دولت هم باید در کنار آنها قرار داشته باشد.

جدی در ادامه بیان کرد: اگر کمک دولت به صنایع نباشد ممکن است ذخیره سازی گاز اصلاً انجام نشود و مشکل ما بیشتر هم شود در واقع دولت باید انگیزه و مشوق لازم را برای صنایع ایجاد کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: دولت آیین نامه ذخیره سازی گاز توسط صنایع را از ابتدای سال هم ابلاغ کرده و زیرساخت و تسهیلات لازم را برای صنایع در نظر گرفته است و اعلام کرده که از هر نوع گازی که بخواهند با قیمت تمام شده و ارزان تابستان در اختیار آنها می‌گذارد تا اقدام به ذخیره سازی گاز کنند.

جدی در ادامه توضیح داد: وقتی که مشوق برای صنایع تعریف شود قطعاً آنها به سمت ذخیره سازی گاز برای تامین نیاز زمستان هایشان می‌روند تا هم مشکل خودشان برای قطعی گاز زمستان‌ها مرتفع شود و هم باری از روی دوش دولت برداشته شود.



آیا این خبر مفید بود؟