اعضای جدید هیئت داوران مطبوعات مازندران معرفی شدند/ مطالبه گری و نقد منصفانه سرفصل خبرها باشد

ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801919

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات مازندران با حضور رئیس قاضی استان در اجرای ماده 36 فصل هفتم قانون مطبوعات کشور معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ اعضای جدید هیأت منصفه مطبوعات مازندران امشب در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس قاضی استان، معاون قاضی و مدیرکل اسلامی کول و رهنمود در تالار دادگستری مازندران برگزار شد، معرفی شدند.
هیئت منصفه مطبوعاتی متشکل از 14 نفر از افراد مورد اعتماد مردم و منتخب گروه های مختلف اجتماعی است که باید حداقل 30 سال سن داشته باشند و متاهل باشند، هیچ گونه محکومیت کیفری واقعی نداشته باشند، دارای اعتبار، صداقت و حسن شهرت و برای مدتی طولانی باشند. منتخب 2 سال است.
به ترتیب حجت‌الاسلام محمدجواد قائمی، سجاد هادیانی، محمد ابراهیمی، حمیدرضا هراسانی، حوریه تقوی، عبدالمهدی حق شناس، صادق رنجبر، عباس رمدانی، علی خانلری، مجتبی کواکبیان، عباس کشه‌داران استان زهاح.
اعضای هیأت منصفه مطبوعات مازندران پس از دریافت احکام با رئیس قاضی استان بر صحت و اعتبار انجام وظایف خود بیعت کردند.
حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس قاضی مازندران با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات و حضور منظم و مسئولانه اعضا در جلسات، گفت: که اعضا هستند تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا شناخت دقیق و کاملی از موضوعات داشته باشند. یک نظر منصفانه
وی تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد خبری استان با قوه قضائیه و شورا را خوب ارزیابی کرد و گفت: افزایش این روابط از تخلفات و جرایم سیاسی و رسانه ای جلوگیری می کند.
عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه های استان خواستار مطالبه گری و نقد شد.
وی مازندران را از نظر نشریات و رسانه های خبری در کشور دارای رتبه بالایی دانست و گفت: بیش از 500 رسانه اعم از خبرگزاری، روزنامه (اعم از روزنامه های محلی و سراسری)، هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، سالنامه و پایگاه خبری دارای مجوز هستند. در این استان ها فعال هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تشکیل 24 پرونده در هیئت منصفه سابق خبر داد و افزود: از این تعداد 3 پرونده منجر به صدور حکم شد که 2 پرونده تعلیقی و یک مورد جزای نقدی بوده که نشان از تعامل این شورا دارد. نظام استانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید