جهاد تبین; نقشه راه فعالان و مسئولان انقلابی برای مقابله با جنگ دشمن

فت علیپور خاطرنشان کرد: تغییر در حوزه نقل و انتقال معنا، یعنی. جریان انقلابی باید بحث تبیین در رسانه ها را تغییر دهد. وی افزود: توضیح به خودی خود اتفاق نمی افتد و شایسته است بازیگران و فعالان رسانه ای نقش آفرینی کنند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به مفهوم جهاد خاطرنشان کرد: تبیین به معنای بیان حقایق است و برای درک بهتر معنای تبیین باید به معنای مخالف آن توجه کرد؛ یعنی.

وی افزود: از تحلیل اهمیت جهاد می توان به این نتیجه رسید که رهبر انقلاب در این زمان یک چرخش تاریخی را تشخیص دادند که بر اساس آن دیگر اجازه داده نمی شود مانند گذشته ادامه یابد و تحول انقلابی و جهاد است. لازم است.» و برای بیان حقایق در برابر ابهام دشمنان، با حقایقی متفاوت از مسیر قبلی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفیت و قدرت و دقت عمل کنند.

فت علیپور در پاسخ به چرایی و ضرورت پرداختن به جهاد تبیین در عصر کنونی، گفت: به دلیل اینکه کارکرد رسانه ها انتقال معناست و به این دلیل که گفته می شود حرکت جهادی با حرکت قبلی فرق دارد. ماهیت، کمیت و کیفیت را باید تبیین کرد؛ یعنی این حرکت جهادی از یک سو رسانه را از سایر تحولات جهادی مانند جهاد نظامی متمایز می کند و از سوی دیگر باید توجه داشت که تبیین جهاد حقیقتی ثابت، در دسترس و آماده نیست، بلکه باید به سمت تحقق آن حرکت کرد.

وی گفت: در عصر جنگ شناختی، قواعد رسانه ها به طور کلی تغییر کرده است و از آنجایی که بستر جنگ روانی در دست دشمن است، یکی از جنبه های نیاز به جهاد مربوط به مبارزه با دشمن است. دشمنی که استاد است البته امروز دشمن هدف مهم و اساسی‌تر از عملیات روانی را در قالب ضدانقلاب و رسانه‌های مرتبط با عملیات روانی دنبال می‌کند، پروژه اصلی تبدیل عملیات روانی به ناامیدی، اضطراب و بی‌اعتمادی است که رخ می دهد، نباید صرفاً به عنوان یک جنگ روانی برای انتقال یک سری پیام در اذهان عمومی تلقی شود، بلکه این فرآیندهای روانی که تحت عنوان عملیات رسانه ای اتفاق می افتد، ابزار و ابزاری برای رسیدن به هدفی والاتر است. ایجاد هرج و مرج و برهم زدن نظم اجتماعی برای تسلط بر جامعه اسلامی است.

فت علیپور افزود: جهاد تباین در معنای خاص به مقابله عملیاتی با جریان رسانه های دشمن اعم از دفاعی و هجومی رسانه ای اطلاق می شود. اما نکته کلی تلاش برای رسیدن به یک چیز است. آنچه از بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه و همچنین از معنای کلی جهاد تبیین در رسانه ها می توان استنباط کرد این است که ما به این حقیقت متعهد شده ایم که در هر لحظه تاریخی خود شخص مسئول است. برای ما. راهبرد سه گانه انقلاب اسلامی یعنی پایان دادن به ظلم طاغوت ها، استقرار حکومت جمهوری اسلامی و زمینه سازی برای ظهور قدرت خداوندی را که به این جهاد متعهد خواهیم بود، توضیح دهید.

وی افزود: اهمیت کلی تبیین جهاد مستلزم اقدامات انقلابی و جهادی در زمینه روشنگری، کشف و بیان حقایق و نفی ابهامات بر اساس راهبرد سوم است. پس جهاد تبیین از دو جهت لازم است; یکی بر اساس معنای خاص جهاد که به معنای رویارویی و مبارزه با دشمن است و دیگری بر اساس معنای عام آن، جهاد برای تبیین حقیقت است که با فراهم آوردن بستر امام زمان (عج) به عنوان یک مظهر عدالت و این ناگفته نماند; بلکه دو طرف یک حقیقت هستند.

این کارشناس رسانه با اشاره به لزوم دستیابی به روش هایی برای ورود به مسیر جنگ شناختی و رسانه ای گفت: ابتدا باید برنامه ریزی شناختی وضعیت خود و دشمن را رصد و تحلیل کنیم و در مقابل دشمن اقدامی شناختی انجام دهیم. “

وی افزود: گرچه از نظر منابع و امکانات رسانه ای، جریان انقلابی به هیچ وجه قابل مقایسه با جریان دشمن نیست. اما از نظر ظرفیت منطقی و قدرت استدلال و مشروعیت، ابتکار عمل دارد. دامنه ادراک در این حوزه دارای یک جبهه است که اولاً دارای ظرفیت منطقی است و ثانیاً از منابع و تجهیزات خود برای رسیدن به اهداف خود به طور دقیق و هدفمند استفاده می کند. همچنین باید توجه داشت که در حوزه روش نیازمند تحول جهادی و انقلابی هستیم وگرنه حتی اگر ماهیت جهاد را بفهمیم و ضرورت آن را تبیین کنیم، اگر حرکت جهادی در روش های تبیینی نداشته باشیم، پیروزی رسانه است. دور از ذهن تا ظاهر؛ زیرا منطق تاریخ این است که هر ملتی برنامه ای ندارد. استراتژی پا به میدان جنگ گذاشت، عقب نشینی کرد و شکست خورد.

این کارشناس رسانه با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین افزود: جهاد تبیین همواره در تاریخ به ویژه در زمان اسلام مطرح بوده است و معجزه اسلام تبیین است. نقشه دشمن روشن است، دشمن می خواهد توقف کند و مانعی برای ادامه انقلاب اسلامی ایجاد کند، لذا برای فراهم آوردن بستر پشتی از تلاش دریغ نمی کند، لذا جهاد لازم به توضیح است، «تبیین» یعنی گره گشایی از گره های ذهنی; در ذهن ها گره ایجاد می کنند و جلوی رشد و ناامیدی مردم را می گیرند. دشمن می خواهد القا کند درختی که بعد از 43 سال میوه نمی دهد از این به بعد میوه نمی دهد، یعنی. آینده بن بست خواهد بود

وی گفت: جهاد تبیین تنها راه پایان دادن به این هژمونی رسانه ای و این جنگ عجیب است. وی گفت: این جنگ هم اضطراری است و هم جنگ بزرگ. غبار مشکلات اقتصادی دستاوردهای بزرگ نظام در عرصه داخلی و بین المللی را می پوشاند و دشمن به دلیل برخی اقدامات مسئولان در سال های اخیر مردم را به سمت اقتصاد سوق داده است. ناکارآمدی انقلاب اسلامی و اینکه بگوییم قله اسلام را می بینید که می خواست بر انقلاب اسلامی حکومت کند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به اینکه وظیفه ماست که اقدامات مختلف جمهوری اسلامی را بیان کنیم. وی افزود: وجود مشکلات اقتصادی، تورم، بیکاری و فقر غیرقابل انکار است اما آیا این به معنای ناکارآمدی نظام است؟ خیر؛ هر جا که به نتیجه رسیدیم به انقلاب و شعارهای انقلاب پایبند بودیم و هر جا از شعارهای انقلاب عدول کردیم مشکلات به وجود آمد و در مواردی متوقف شد.

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم هفت دستاورد دهه 40 را برشمردند، گفت: ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی موتور محرک کشور در علم و فناوری و ایجاد فضای حیاتی، اقتصادی و تمدن سازی، مشارکت حداکثری مردم، ارتقای شگفت انگیز بینش سیاسی افراد، سنجیدن عدالت در توزیع امکانات عمومی، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در عرصه عمومی و توان مقاومت در برابر مستکبرین از جمله این دستاوردهاست. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مثال می زنند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب، اصل عملیات جهاد تبیین است; اگر نتوانیم در ابعاد مختلف توضیح دهیم، نمی‌توانیم پیشرفت زیادی داشته باشیم، زیرا با ذهن و ذهن مردم سروکار داریم. اگر ذهن متوقف شود، حرکت صورت نمی گیرد، افزود: گام دوم قدمی است که باید با استفاده از تجربیات گذشته از ظرفیت این کشور استفاده کنیم. پس بخشی از کاری که برای گام دوم جهاد تبیین باید انجام دهیم استفاده از توانمندی ها و رفع گره های ذهنی برخی افراد است که دشمن این گره ها را در اذهان نادرست برخی مسئولان ایجاد کرده است.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: بسیاری از سخنان مقام معظم رهبری در سال های گذشته به موضوع رسانه و فضای مجازی پرداخته است که نشان می دهد دولت جدید برای جبران آسیب های ناشی از مخدوش شدن فضای مجازی در حوزه دانش باید سریعتر عمل کند. و ادراک ایران برای طراحی اقدامات لازم جهاد تبین به نظر می رسد در فضای مجازی; نقشه راه جدیدی برای فعالان و مسئولان انقلابی برای مقابله با جنگ دشمن در فضای مجازی ترسیم شده است که مهمترین آن اقدام بر اساس اعلام گام دوم انقلاب است.

البته نظریه پردازان ایرانی بر این امر هم عقیده اند که دولت باید هر چه زودتر تکلیف سایبری انقلاب اسلامی در کشور را مشخص کند تا فضای مجازی ولنگار، چهره جریان های لیبرال مخفیگاه های رسانه ای غرب به دلیل خیانت مردم را مدیریت کند. شفاف سازی و مقابله با تروریسم سایبری آمریکایی در حوزه دفاع تهاجمی و شناختی به صورت انقلابی و هوشمندانه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید