راه برگزیده دشمن برای مقابله با ملت ایران ایجاد جنگ روانی است/دشمن قصد ایجاد تفرقه بین ملت را دارد.


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882079

امام جمعه یزد گفت: هر کشوری که بخواهد راه امام حسین(ع)، دین، اسلام و پیامبر(ص) را دنبال کند، دشمنان در مقابل آن می ایستند و راه های مختلفی را برای این رویارویی انتخاب می کنند که اکنون مسیر انتخابی خود را برای این رویارویی انتخاب کرده اند. رویارویی با ایران جنگ روانی ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری امروز در خطبه های نماز قربان بایرام اظهار داشت: برای ادامه زندگی نیازمند لطف خداوند هستیم زیرا خداوند خالق و برنامه ریز زندگی ما است و مسیر زندگی ما را اینگونه طراحی کرده است. که می‌توانیم رشد و کمال داشته باشیم و هر قدر در مسیر دیگری باشیم، در واقع در نقطه مقابل مسیر الهی هستیم.

فرمود: انسان فانی نیست و آنچه از انسان فانی می شود بدنی خاکی و بدنی مرکب است که انسان به وسیله آن رشد می کند و به هدف خود می رسد.

ناصری ادامه داد: خداوند به انسان قدرت تفکر، تصمیم گیری و تلاش برای تقویت روح از این طریق داده است، زیرا سفر روح ما به سوی خدا و مقصد سفر در مسیر کمال معرفت خداوند و همه اعمال عبادت است. و اطاعت فرصت ها و برنامه هایی است که به وسیله آنها می توانیم به خدا برسیم.

امام جمعه یزد گفت: هر حرکتی در راه خدا انسان را یک قدم به خدا نزدیک می کند و هر که طاعت نکند و عبادت نکند، فساد و گناه کند و دائماً در طلب مال باشد، هر لحظه از راه کوتاه می آید. از کمال و مرتبه او از حیوانات پایین تر است.

وی بیان کرد: ما برای اداره خود، خانواده و جامعه نیازمند رزق و روزی هستیم و برای بدست آوردن آن نیازمند کمک هستیم و این نیاز گاهی به مردم گفته می شود که البته گاهی موجب ناامیدی می شود پس باید از خداوند کمک بخواهیم زیرا اوست. که هیچوقت آدم رو ناامید نمیکنه

ناصری تصریح کرد: توکل به خدا و امید به الطاف خداوند با گنج الهی همراه است و باید بدانید هرکس خدا را رها کند و امید خود را به دیگران بگذارد خداوند امید او را ناامید می کند.

امام جمعه یزد یادآور شد: امروز وقتی به خیلی ها می گویند فرزندی دارید می گویند از عهده مخارج عاجزند که این کفر است زیرا خداوند روزی دهنده بندگان است.

وی ادامه داد: یکی از راه هایی که می توانیم زندگی دنیوی و اخروی خود را تامین کنیم تقوا است و اگر تقوا داشته باشیم خداوند ما را از گرفتاری نجات می دهد و این وعده الهی است.

ناصری گفت: خداوند متعال در سوره اعراف آیه 96 می فرماید که اگر بندگان ما خدا را اطاعت کنند و گناه نکنند، برکاتی از زمین و آسمان برایشان نازل می کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود امنیت را نیاز اساسی امروز جامعه ما دانست و افزود: امنیت در ابعاد مختلف از جمله امنیت ملی، امنیت اقتصادی و امنیت روانی حائز اهمیت است.

ناصری ادامه داد: امنیت ملی به معنای مصون ماندن از خطرات درون مرزی، امنیت اقتصادی، زندگی، رفاه و آسایش است و امنیت روانی به معنای تشویق، آسایش و آرامش روحی نیست.

وی تاکید کرد: دشمن امنیت نمی خواهد بخصوص برای نظام ما که حکومتی الهی است و زیر بار ظلم و بندگی جز خدا نبوده است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه در دنیا به ویژه در غرب حرکت به سمت سبعیت، فساد، فحشا، گناه و گناه وجود دارد، تصریح کرد: تلاش می کنند مردم را از اخلاق و معنویت دور کنند و این اتفاق در بسیاری از موارد رخ داده است. ما شاهد کشورهایی در سراسر جهان هستیم.

وی با بیان اینکه غربی ها این گونه کشورها را غارت می کنند، اظهار داشت: نمونه آن را می توان در لیبی دید که از نظر منابع نفتی و ثروت غنی است اما مردم آن در فقر زندگی می کنند.

ناصری همچنین شرایط کشورهایی مانند مغرب، الجزایر و… را تشریح کرد. و گفت: هیچ یک از این کشورها نتوانسته اند خود را از چنگال آمریکا رهایی بخشند، اما تنها کشوری که در مقابل آمریکا ایستادگی می کند و از مقدسات و حتی کشورهای اسلامی دفاع می کند ایران است و این امر باعث شده تا غربی ها از این امر غافل شوند. موقعیت ایران .

امام جمعه یزد تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد راه امام حسین(ع)، دین، اسلام و پیامبر(ص) را در پیش بگیرد، در مقابل ایشان می ایستند و راه های مختلفی را برای این رویارویی انتخاب می کنند که همان راهی است که انتخاب کرده اند. اکنون مقابله با ایران ایجاد جنگ روانی است.

وی افزود: دشمن با ناامید ساختن مردم و مأیوس ساختن مردم از دولت و نظام سعی در ایجاد تفرقه دارد تا در این میان به اهداف خود برسند.

ناصری ادامه داد: باید با حفظ امنیت روانی، ایمان خود را تقویت کنیم و هرگز از لطف الهی ناامید نشویم و با توکل به خدا و توسل به ائمه (ع) راه خود را ادامه دهیم.

وی اعلام کرد: خداوند متعال انقلاب اسلامی را دوست دارد و از آن خشنود است زیرا اگر غیر از این بود تنها یک مورد توطئه علیه کشورمان به راحتی می توانست ما را نابود کند.

ناصری همچنین تصریح کرد: ماموران فعلی ما دلسوز هستند و می خواهند برای این افراد کار کنند اما مشکلات آنقدر زیاد است که گاهی نمی توانند به درخواست های مردم پاسخ دهند.

امام جمعه یزد گفت: آمریکا شدیدترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده است اما ایران ایستاده و مقاومت می کند و مردم مواظب باشند فریب توطئه دشمن را نخورند و ناامید نشوند و با بصیرت و توکل به خدا حرکت کنند. چون اعتماد همیشه قانونی است مشکلات ما بوده است.

فرمود: بدانید که خداوند پشت سر ماست و بدانید که با هر سختی در راه اسلام است و اگر استقامت داشته باشید الگوی مردم جهان خواهید بود همانگونه که ما الگوی ایستادگی و مبارزه برای بسیاری از کشورها بودیم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید