سیستان و بلوچستان منادی وحدت جهان اسلام و کشور/ ایجاد جنگ روانی و تفرقه یکی از اهداف دشمنان است.


ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900972

واکنش سران طوایف سیستان و بلوچستان به حوادث اخیر زاهدان؛

جمعی از سران عشایر سیستان و بلوچستان تحولات اخیر زاهدان را محکوم کردند و این اقدامات را توطئه دشمن برای ایجاد آشوب و از بین بردن وحدت در استان دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شاهوزهی یکی از سران عشایر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: مشخص شده است که تعدادی از مردم در برخی نقاط استان به ویژه شهرستان زاهدان به اموال عمومی و بیت المال آسیب وارد کرده اند. که به شدت محکوم می شود».

وی افزود: هرکس ادعایی دارد باید بر اساس اصول قانون ادعا کند، سوزاندن اموال عمومی و قرآن در شأن ملت ایران نیست که سال هاست برادرانه با دشمنان خود جنگیده است.

این معتمد اهل سنت گفت: هدف اصلی دشمن تفرقه افکنی و ایجاد بلاتکلیفی است، در این زمینه جوانان باید به سخنان علما و سران طوایف گوش فرا دهند و از سوی دشمنان گمراه نشوند.

وی گفت: خون های زیادی ریخته شد و شهدای زیادی در راه امنیت و حفظ ارزش های اسلامی تقدیم شدند. اکنون باید همه با هم باشیم تا توطئه دشمن را خنثی کنیم.»

شاهوزهی گفت: همه ما اهل قرآن و اسلام هستیم، توهین به مقدسات اسلام و ایجاد آشوب خط قرمز ماست. عده ای نادان از خط قرمزها عبور کرده اند و باید قاطعانه با آنها مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه ناموس را مردم بازی می کنند و اغراق دروغ یکی از اهداف دشمنان است، افزود: برای حفظ ناموس، خون های زیادی ریخته شده است، باید عزت را حفظ کنیم، اگر اتفاقی افتاد نباید علنی آن را مطرح کرد. اما باید بر اساس مبانی قانونی پیگیری شود.» .



سیستان و بلوچستان منادی وحدت در جهان اسلام و کشور است

شهنوازی از معتمدین اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف استکبار جهانی اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه برای استفاده از وحدت و یکپارچگی مردم برای گام برداشتن در راستای اهداف شوم خود است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان منادی وحدت اسلام است و کشور و مردم آن سال ها در کنار هم برادرانه زندگی کرده اند.

این معتمد ادامه داد: خسارات وارده به اموال عمومی و بیت المال ناشی از اغتشاشگران غیرقابل قبول تلقی می شود.

وی تصریح می کند: دشمن با ایجاد اغتشاش و حمایت از شورشیان در آن سوی مرزها باز هم نتوانست به خواسته خود برسد زیرا مردم آگاه و متفکر به خوبی از نقشه دشمن آگاه هستند.

شهنوازی تصریح کرد: هدف دشمن ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و ایجاد جنگ روانی است. این در حالی است که در چند روز گذشته عده ای ناآگاه در پازل دشمن دخالت کردند اما با هوشیاری مردم و مسئولان ناکام ماندند.

وی گفت: دین مبین اسلام بر حفظ آبروی یک مسلمان تاکید زیادی دارد، بر این اساس اگر ادعایی وجود دارد به جای شنیدن شایعات کذب باید از طریق قانون پیگیری شود.

این معتمد اهل سنت ادامه داد: جوانان نیروهای ارزشی نظام هستند، آنها نباید در معرض چالش های اغتشاشگران و استکبار قرار گیرند، آنها امید آینده نظام و انقلاب جوانان هستند.

شهنوازی خاطرنشان کرد: امروز ما مدیون خون شهدا هستیم که به نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت بخشیدند و مایه آسایش و امنیت شدند.



سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی است

خورجی از سران عشایر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی است، گفت: امروز همه دنیا می دانند که این استان قلب اسلام است. جمهوری ایران با رعایت مسائل وحدت.

وی افزود: در این استان بین شیعه و سنی بحثی نیست، سرزمین حافظان قرآن است و از شمال تا جنوب در همه شهرها و جاده ها حوزه های علمیه قرآن و مسائل دینی را به طلاب ما آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه امروز وحدت در کشور ما معطوف به شیعه و سنی نیست، بلکه اسلام ملاک است، ادامه داد: در نماز جمعه و همایش ها مسائل وحدت و برادری مطرح و از طریق رسانه ها به اطلاع جهانیان می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید