دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و برهم زدن وحدت بین مسلمانان است

ساعت: 20:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793160

محمد بکیر محمدی لائینی بر ضرورت وحدت بین اقوام و مذاهب تاکید کرد و گفت: دشمنان نمی توانند وحدت و همدلی و صمیمیت بین شیعه و سنی را ببینند و ایجاد تفرقه و شکستن وحدت هدف اصلی آنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ آیت الله محمد باکر محمدی لائینی امشب در همایش سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور ائمه جمعه، حوزه های علمیه و روسای دانشگاه ها در مجتمع آموزشی برگزار شد. امام خلوس با اشاره به اینکه امروز روز وحدت حوزه و دانشگاه است، همچنین روز جهانی مبارزه با خشونت و افراط گرایی اعلام شده است.

وی افزود: اقدامات دولت سیزدهم علیه ولیعهد ارزشمند بود و در همان روزهای اول بیش از 150 میلیون دوز واکسن تهیه شد و تصمیم اولیه دولت برای کنترل ولیعهد، تهیه واکسن بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: یادگار در رکاب 21 هزار رزمنده است و تاریخ ارزشی – انقلابی این شهر حکایت بسیار قابل توجهی است که این میراث ارزشمند و ارزشمند باید نسل به نسل توسط وارثان حفظ شود.

محمدی لائینی با اشاره به اهمیت موضوع وحدت گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه ای فرمودند امام اهل بیت علیهم السلام موجب امنیت و امنیت است، حضرت رسول وحدت و او یکی است. از اولین مبارزان علیه کانون تفرقه. بخشی از مشکل وحدت در قالب مبارزه با مراکز تفکیک شکل می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وحدت بین دو قطب علم، فرهنگ، دانشگاه و حوزه از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر حوزه و دانشگاه همگرایی، تعامل، وحدت، همدلی و صمیمیت را با یکدیگر تقویت کنند، به همه اقشار جامعه می رسد و اگر به جای وحدت، نفاق، تفرقه، اختلاف و بدبینی، مشکل در جامعه گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دردمندان مانند استاد شهید مفتک یکی از پیشگامان شناخت این معضل و معضل شده اند، مردمی متدین و متدین هستند و عناصر مؤمن و مخلص زیادی در دانشگاه حضور دارند.

محمدی لائینی گفت: آنچه در حوزه نگاه های منفی و ناآگاهی دانشگاه دیده شد، دیده شد، لذا ایشان یک مشکل گشایی بسیار دقیق انجام دادند که منجر به حل مشکل شد و اولین مقاله وحدت حوزه و دانشگاه را منتشر کرد. دانشگاه. تحت عنوان مسجد و دانشگاه در مجله منطقه اسلامی. «موجود.

وی گفت: شهید مفتک، پیشکسوت بیمار و مضطرب که متوجه شد دشمن چقدر در صدد بدبین ساختن دو قطب است و سپس مشکل را حل کرد که از نظر فیزیکی در کنار هم بودند و با حل دقیق مشکل، وحدت بین حوزه ها ایجاد کرد. و تبدیل به دانشگاه شد. .

نماینده ولی فقیه مازندران افزود: ایشان در طول این سال ها در حوزه و دانشگاه حضور داشته اند و گفت وگویی داشته اند که خود به خود به همگرایی معرفتی و عاطفی با یکدیگر می انجامد و بیشتر با هم آشنا می شوند.

محمدی لائینی تصریح کرد: این القائات دشمنان را به وجود آورده است و با نزدیکی حوزه و دانشگاه توطئه دشمنان خنثی می شود. نهاد وحدت حوزه، دانشگاه، حوزه و دانشگاهیان باید این نشست ها و مجالس را در کنار هم برگزار کنند که در عمل بسیاری از بدبینی ها را برطرف می کند.

فرمود: برکات این گونه مجالس بسیار و فواید آن چنان است که بیان نمی شود و از آفت تفرقه جلوگیری می شود; خداوند به همان اندازه که از وحدت بیزار است از طاعون و ضرر و تفرقه بیزار است و همه پیامبران برای مبارزه با تفرقه آمده اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: اگر تاریخ نگاری به تاریخ تقسیم شود به دست استعمارگر و همه چیز زیر سر یهودیان و صهیونیست ها می افتد.

محمدی لائینی سخنان یکی از علمای اهل سنت را محکوم کرد و افزود: شیعیان انگلیسی و اهل سنت و شیاطین آمریکایی از این تفرقه عذرخواهی می کنند و ما باید حواسمان به آن باشد.

وی بر ضرورت وحدت بین اقوام و مذاهب تاکید کرد و گفت: دشمنان نمی توانند وحدت و همدلی و نزدیکی شیعه و سنی را ببینند و ایجاد تفرقه و شکستن وحدت هدف اصلی آنان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: اگر امروز سطح شعور ملت بسیار بالاست در نتیجه و به برکت چنین جلساتی و وحدت حوزه و دانشگاه است.

گفتنی است در پایان این همایش از جمعی از خانواده معظم شهدا و پژوهشگران ارشد تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید