دشمن با ترور به دنبال برهم زدن روابط ایران با کشورهای همسایه است/ اذعان رسانه های غربی به حمایت آمریکا و اسرائیل از گروه های تروریستی.


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880559

هاشمی نژاد گفت: دولت سیزدهم با تغییر سیاست خارجی خود و افزایش تعاملات با کشورهای همسایه، اقدامات مثمر ثمری در راستای ناکارآمدی تحریم ها انجام داد، از این رو دشمن با اجرای سیاست ترور به دنبال برهم زدن روابط ایران با کشورهای همسایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد جواد هاشمی نژاد، مدیرکل بنیاد هابیلیان در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، اظهار کرد: موضوع اقدامات نظامی و تروریستی آمریکا و کشورهایی مانند اسرائیل که از این راه برای گسترش کنترل و افزایش نفوذ خود استفاده می کنند، خط مشی ایران است. ترور و استفاده از اقدامات نظامی برای همیشه ادامه خواهد داشت و محدود به یک دوره زمانی یا حضور یک رئیس جمهور یا نخست وزیر خاص نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا مدعی حقوق بشر از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از 50 حمله نظامی علیه کشورهای مختلف انجام داده است، اظهار داشت: وقتی به تاریخچه شکل گیری رژیم صهیونیستی نگاه می کنیم می بینیم که این رژیم با تشکیل گروه تروریسم آغاز شد.

مدیرکل بنیاد هابیلیان تاکید کرد: اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و آمریکا مختص ایران نیست و این سیاست را در کشورهای دیگر نیز اجرا کرده اند. او را در کشور ثالث به شهادت رساند.

هاشمی نژاد ادامه داد: آمریکا و اتحادیه اروپا که مدعی مدافع حقوق بشر هستند از سال 1376 به مدت 12 سال گروهک منافقین را در لیست گروه های تروریستی قرار دادند اما در همان زمان منافقین در صحرای نوادا در آمریکا بودند. . کشتارهای هدفمند در خاک جمهوری اسلامی انجام دهند، آموزش دیده اند و حاصل آن شهادت 5 دانشمند بزرگ هسته ای در کشورمان است.

وی یادآور شد: آمریکا و متحدانش به صراحت حمایت از گروه های ترور و آشوب در ایران را تایید کرده اند و شاهد هستیم که بار دیگر این گروه ها فعالیت خود را در کشور ما افزایش داده و باعث شهادت یک بی گناه دیگر شدند که این در کشور بود.

مدیرکل بنیاد هابیلیان با اشاره به اینکه سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل علیه مردم ایران مطابق با سیاست‌های دولت‌ها در حال تغییر است و می‌بینیم که گاهی کمتر و گاهی بیشتر می‌شود، افزود: سیزدهم دولت خارجی خود را تغییر داد و با افزایش تعامل خود با کشورهای همسایه، اقدامات مثمر ثمری در جهت ناکارآمدی تحریم ها انجام داد، از این رو دشمن با اعمال سیاست تروریستی در کشور به دنبال برهم زدن روابط ایران با کشورهای همسایه است.

هاشمی نژاد تصریح کرد: اتخاذ سیاست ترور آمریکا و اسرائیل در قبال ایران نشان دهنده ضعف و ناتوانی آنهاست. همچنین با روی کار آمدن دولت جدید شاهد تغییر در سیاست خارجی کشورمان هستیم که وابستگی های کشور را از جهات مختلف کاهش داده است، از این رو دشمن. وی برای تأثیرگذاری بر این سیاست و برهم زدن فضای امنیت فکری جامعه، بار دیگر دست به ترور در کشورمان زد.

وی در پایان با اشاره به اینکه رسانه های غربی به حمایت آمریکا و اسرائیل از گروه های تروریستی در ایران پی برده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس آمار سازمان های بین المللی، پس از روی کار آمدن دولت جدید، کشور در بخش های مختلف رو به رشد است، بنابراین این تحولات انجام می شود. مورد پسند آمریکا و متحدانش نیست و به همین دلیل دست به اقدامات خصمانه ای مانند ترور زده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید