امروز ایران درگیر دیپلماسی فعال/ برهم زدن هژمونی آمریکا و اسرائیل است


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884391

امیری با بیان اینکه ایران امروز وارد دیپلماسی فعال شده است، گفت: اسراییل باید شکستن آمریکائی و همت خود را بپذیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: اساس کار دولت سیزدهم بر تعامل سازنده با کشورهای همسایه بود و نگاه به شرق با اهداف اقتصادی و سازنده نیز در این راستا در دستور کار قرار گرفت. انعقاد قراردادهای دسته جمعی اولین مورد بود این کاری بود که انجام شد که در سال گذشته قرارداد بریکس و شانگهای یکی از مهمترین این موارد بود.

وی با اشاره به سفر مقامات کشورهای دیگر از جمله روسیه به ایران افزود: این سفرها با هدف فعالیت در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و گردشگری است و با توجه به اینکه تاکنون هیچ گونه ارتباط اقتصادی با ایران برقرار نشده است. کشورهای دیگر، اما امروز می بینیم که در دولت سیزدهم این روابط گسترش یافته و ایران نقش مهم و سازنده خود را در منطقه ایفا می کند.

این تحلیلگر سیاسی غرب آسیا به دیپلماسی فعال ایران اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر دیپلماسی فعالی وجود نداشت، اما امروز ایران دیپلماسی فعالی را در پیش گرفته است و همه این سفرها و گسترش روابط با سایر کشورها مدیون همین دیپلماسی فعال است. “

امیری انحطاط اسرائیل را قطعی دانست و تصریح کرد: اسرائیل و آمریکا مدتی است که در حال افول بوده اند و سفر اخیر بایدن برای تقویت قلب متحدانش بوده است، زیرا آنها در وحشت هستند و قدرت جمهوری اسلامی و تضعیف خود را می بینند. ببینید آنها در وحشت هستند، اما اسرائیل باید شکستن هژمونی آمریکا و هژمونی خود را بپذیرد.

وی گفت: روابط ایران با سایر کشورها نشان دهنده اقتدار و اقتدار کشور است و از دیپلماسی منفعل به فعال تبدیل شده است و نقش ایران در بسیاری از برنامه ها بسیار مهم و موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید