تلاش دشمنان برای برهم زدن برنامه هسته ای ایران خنثی شده است


ساعت: 19:32
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894239

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دشمنان همواره در بهانه یک نقشه مخفیانه سعی در ایجاد اختلال در برنامه هسته ای ایران داشته اند که خوشبختانه در ماه های اخیر حقایق زیادی برملا و روشن شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی در راستای جهاد تبیین، برنامه های فرهنگی متعدد و متنوعی را برای مستندسازی و تدوین برگزار می کند. حقایق تاریخی و پشتوانه او دستاوردهای انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار داد. یکی از موضوعات تبیین جهاد؛ مشاهده وضعیت اقدامات حریف. در این عنوان بحث شهدای هسته ای مطرح است و در این راستا این تفکر را روشن می کنیم که دشمن با اقدامات فرهنگی کشتار دانشمندان ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: علاوه بر این معرفی شهدا و مسیری که این عزیزان طی کرده اند را در دستور کار سازمان قرار داده ایم. جشنواره همکار آسمانی برای اولین بار در داخل کشور برگزار شد و در نظر داریم از سال های آینده این جشنواره را ملی کنیم.
اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه مشارکت بسیار خوبی را از سوی همکاران در این زمینه شاهد بوده ایم. مواد دریافتی از همکاران شاغل در صنعت هسته ای مورد ارزیابی قرار گرفت و بهترین پیشرفت ها انتخاب شد. مهم این است که بتوانیم اهداف عالیه انقلاب اسلامی را که در مسیر عزت و پیشرفت ملی کشور قرار دارد و نقش فناوری هسته ای به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه ملی را به خوبی تبیین کنیم. امیدواریم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا؛ ارزش های مورد نظر را به نسل حاضر منتقل کنیم و یاد و خاطره این عزیزان را در جامعه حفظ کنیم.
وی بیان کرد: همچنین از سوی دیگر باید شرایطی را فراهم کنیم تا جریان نقلی و استقرائی که در دستور کار دشمن علیه فناوری هسته ای بیش از گذشته برای مردم است روشن شود تا شاهد روشنگری باشیم. افکار عمومی جامعه و با استعانت از خداوند متعال می توانیم با قدرت بیشتر و همچنین با سرعت بالاتر پیشرفت و توسعه کشور را تسهیل کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره همکاری با سایر سازمان ها در زمینه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: طبیعتاً سال آینده که این جشنواره در سطح ملی برگزار می شود، دامنه وسیع تری را در نظر خواهیم گرفت. موضوع مهم روشن شدن در زمینه نیت، نیت و اراده است که خداوند به وجود شهدای والامقام امانت داده و همین ویژگی ها باعث جاودانگی این عزیزان شده است چرا که شهدا از مناطق مختلف کشور برای حفظ کرامت و عزت ملت و پاسداری از دین و آیین، با نیت پاک وارد این راه شدند و به همین دلیل یادشان جاودانه خواهد ماند.
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در سازمان انرژی اتمی ایران سعی کردیم جشنواره همکاران آسمانی را خارج از الگوهای یادمان شهدا در نظر بگیریم چرا که در درون سازمان مسئولیت بیشتری داریم. از این رو در مسیر جهاد تبیینی سعی بر این بوده است که از این عزیزان به نحو شایسته ای تجلیل شود.
وی گفت: جشنواره همکاران آسمانی فرصت مغتنمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای و حرکت به سوی جهاد تبیین بود و با خنثی سازی تلاش های دشمنان و تنویر افکار عمومی داخلی و بین المللی حقایق را برای خود آشکار خواهیم کرد. هموطنان و جهان دشمنان همواره تلاش کرده اند در پوشش یک نقشه مخفیانه در برنامه هسته ای ایران اخلال ایجاد کنند، خوشبختانه در ماه های اخیر حقایق زیادی برملا شده و مشخص شده است که قصد دشمنان جلوگیری از جمهوری اسلامی است. ایران از پیشرفت، به این نتیجه رسیدند که اگر ایران عناصر مستبد داشته باشد، نمی توانند به راحتی با ما مذاکره کنند، نگاهی به روند مذاکرات در ماه های اخیر نشان داد که دست ایران به اصطلاح پر است و ما در حال حرکت بوده ایم. در جهت درست از پر بودن دست ما مقصود است و با تأسف امر خداوند است که در برابر دشمنان خود قوی باشیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: علم سلطان است و خداوند بسیار تاکید کرده است که برای رسیدن به پیشرفت باید به قدرت پیشرفت علمی دست یافت. برای جلوگیری از پیشرفت ایران در حوزه هسته ای و حتی برخی شهدای صنعت هسته ای از هر سه روش استفاده کرده اند. اهداف و دستور کار دشمن یک اتفاق نیست، بلکه روندی است که از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دنبال شده است. امیدواریم بتوانیم یاد و خاطره شهدای گرانقدر صنعت هسته ای و سایر عرصه ها را به عنوان یک فرهنگ جامع در کشور نهادینه کنیم و با ذکر یاد و خاطره شهدا و اقدامات آنان نسل جوان را به نسل جوان معرفی کنیم. نقش این اقوام در دستیابی به پیشرفت کشور.

دیدگاهتان را بنویسید