بلینکن: هدف واشنگتن از تحریم‌های جدید خنثی کردن تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌ها است.

بلینکن: هدف واشنگتن از تحریم‌های جدید خنثی کردن تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌ها است.

در راستای سیاست اعمال فشار حداکثری بر دولت بایدن، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه 6 شرکت ایرانی و 3 شرکت در مالزی و سنگاپور به اتهام همکاری در تولید، خرید و فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه 20 فوریه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: امروز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، 9 نهاد را در بسیاری از زمینه ها که نقش مهمی در تولید، فروش و تحویل دارند، معرفی کرد. محصولات با ارزش صدها میلیون دلار تحریم پتروشیمی و نفت ایران برای خریداران در آسیا.

وزارت خزانه داری شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را که به نمایندگی از شرکت تریلیونز پتروشیمی در تسهیل فروش و عرضه نفت و محصولات پتروشیمی ایران نقش دارند، هدف قرار داد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی گفت: ایران برای فروش محصولات پتروشیمی و نفتی خود به طور فزاینده ای به خریداران در شرق آسیا روی می آورد که این امر نقض تحریم های آمریکا تلقی می شود. واشنگتن همچنان بر هدف قرار دادن منابع درآمد غیرقانونی تهران متمرکز است و به اعمال تحریم های خود علیه کسانی که آگاهانه این تجارت را تسهیل می کنند، ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: اقدام امروز به دنبال فرمان اجرایی 13846 و اطلاعیه اداره کنترل دارایی های خارجی در 17 نوامبر 2022 مبنی بر تحریم 13 شرکت در امارات متحده عربی و هنگ کنگ به دلیل تسهیل فروش محصولات پتروشیمی و نفتی ایران به خریداران در شرق آسیا صورت گرفت. .

شرکت هایی که امروز در لیست تحریم های آمریکا قرار دارند عبارتند از: پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی سیمرغ، پتروشیمی لاله، شرکت مارون تدبیر تینا، شرکت مارون سپهر افق و شرکت صنایع تکمیلی مارون که در ایران مستقر هستند.

علاوه بر این شرکت ها، شرکت های Fuel Asia PTA مستقر در سنگاپور، Sens Shipping and Trading مستقر در مالزی و Oceanias Energy مستقر در سنگاپور از جمله شرکت های خارجی هستند که به بهانه ارتباط با صنعت پتروشیمی ایران از سوی آمریکا تحریم شده اند.

پیش از این وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود که برایان ای نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا از 30 ژانویه تا 1 فوریه 2023 به امارات متحده عربی سفر کرده است.

در بیانیه خزانه داری آمریکا آمده است: هدف از این سفر تداوم هماهنگی در مورد مسائل غیرقانونی مالی و سایر مسائل منطقه ای بوده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: معاون وزیر خزانه‌داری همچنین بر تمرکز این وزارتخانه بر ریشه‌یابی راه‌های دور زدن تحریم‌های آمریکا به‌ویژه تحریم‌های روسیه و ایران و تعهد به اتخاذ تدابیر بیشتر علیه کشورهایی که از این تحریم‌ها اجتناب می‌کنند، تاکید کرد. وی تاکید کرد: یا از آنها فرار می کنند.

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفت: «برایان نلسون» معاون وزیر تروریسم و ​​اطلاعات مالی از 29 ژانویه تا 3 فوریه (9 تا 14 بهمن) به عمان، امارات و ترکیه سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار کرده است. دولت، شرکت ها و موسسات مالی برای تاکید بر اینکه واشنگتن به اجرای دقیق تحریم های خود ادامه خواهد داد، ملاقات خواهند کرد.

در این سفر 6 روزه، نلسون در مورد تلاش های وزارت خزانه داری برای رسیدگی به تلاش های روسیه برای دور زدن تحریم ها و محدودیت های صادراتی اعمال شده به دلیل جنگ این کشور علیه اوکراین، فعالیت های “بی ثبات کننده” ایران در منطقه، خطرات ناشی از فعالیت های مالی صحبت کرد. غیرقانونی بودن و سرمایه گذاری خارجی

دیدگاهتان را بنویسید