بلینکن: واشنگتن به دنبال ایجاد اختلال در برنامه های نظامی و شبکه های تدارکات نظامی ایران است

بلینکن: واشنگتن به دنبال ایجاد اختلال در برنامه های نظامی و شبکه های تدارکات نظامی ایران است

به دنبال نگرانی دولت آمریکا از تحولات نظامی ایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن به دنبال ایجاد اختلال در برنامه های نظامی و شبکه های تدارکات نظامی ایران است.

بلینکن در این بیانیه که برای تشریح تحریم های جدید اعمال شده علیه برنامه پهپادهای ایران صادر شد، گفت: «ایالات متحده قاطعانه متعهد به اقدام برای اخلال در برنامه های نظامی ایران و شبکه های تدارکاتی آن است».

چند روز پیش، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا یک فرد و شش نهاد را در فهرست تحریم های خود قرار داد که به گفته آن بخشی از شبکه تدارکات نظامی ایران هستند.

آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای گفت: گسترش سلاح‌های هسته‌ای ایران باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه و فراتر از آن می‌شود و ما به همکاری با متحدان و شرکای خود برای مقابله با این فعالیت‌ها ادامه خواهیم داد.

با این حال بسیاری از کارشناسان نسبت به اعمال تحریم های آمریکا در سال های اخیر هشدار داده اند. از زمانی که ایالات متحده فرآیند تسلیح سازی سیستم مالی خود را برای وادار کردن کشورها به رفتار مطابق میل واشنگتن آغاز کرد، بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند که استفاده بیش از حد از تحریم ها منجر به نابودی سیستم هژمونی آمریکا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید