گفتگوی بلینکن و لاپید در مورد ایران؛ هیئت صهیونیستی عازم واشنگتن شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و یایر لاپید وزیر امور خارجه موقت اسرائیل تلفنی درباره ایران گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، بلینکن و لاپید جمعه شب در یک گفتگوی تلفنی درباره رویارویی مشترک واشنگتن و تل آویو با ایران گفتگو کردند.

روزنامه جروزالم پست صبح یکشنبه اعلام کرد که قرار است یک هیئت عالیرتبه صهیونیستی به رهبری ایال هلاتا مشاور امنیت داخلی این هفته به واشنگتن سفر کند.

وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو طرف از تلاش‌های مشترک برای رویارویی با چالش‌های جهانی، از جمله چالش‌های ایران و نیروهای نیابتی آن صحبت کردند».

در این بیانیه آمده است: «بلینکن وزیر امور خارجه تعهد قاطعانه دولت است [بایدن] وی بار دیگر بر امنیت اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش جروزالم پست، انتظار می رود هولاتا هیئتی از وزارت خارجه، موساد و ارتش اسرائیل را در یک کارگروه مشترک درباره ایران به نام آمریکا همراهی کند.

هیأت های صهیونیستی و آمریکایی نیز در نشست فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ 15 خرداد با هم دیدار خواهند کرد که از جمله می توان به احتمال فشار بر تهران برای محکومیت آن اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، بلینکن و لاپید همچنین در تماس تلفنی درباره سفر آتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی صحبت کردند.

هنوز تاریخی برای سفر بایدن به منطقه مشخص نشده است، اما گمان می رود این سفر در اواخر ژوئن انجام شود و ممکن است شامل سفر به عربستان نیز باشد.

تماس تلفنی و سفر هیئت صهیونیستی به واشنگتن پس از آن صورت گرفت که نیویورک تایمز صبح پنجشنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد رژیم صهیونیستی به آمریکا اطلاع داده که کشته شدن شهید مدافع حرم حسن صیاد هدی متعلق به آنهاست. .

ارتش تل آویو همچنین از درز اطلاعات گزارش خود به آمریکا در مورد قتل شهید مدافع حرم در تهران ابراز تعجب کرد و از واشنگتن به دلیل بی گناهی وی انتقاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید