استراتژی اصلی در مذاکرات، تلاش برای خنثی کردن تحریم ها است


ساعت: 19:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814382

اعضای مجلس خبرگان رهبری راهبرد اصلی مذاکرات هسته‌ای را باید کاهش آلام بشری و تلاش برای رفع همه تحریم‌ها با تضمین معتبر و در نهایت خنثی کردن ابزارهای تحریمی دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعضای مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: راهبرد اصلی جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای باید کاهش آلام بشری و تلاش برای رفع تمامی تحریم ها با تضمین معتبر و در نهایت خنثی سازی ابزار تحریم باشد. بودن.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

بیانیه پایانی نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم

مجلس خبرگان رهبری در پایان نهمین اجلاسیه خود با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و توصیه به بهره مندی معنوی از ایام پربرکت عید سعید قربان و رمضان، بر نکات زیر تاکید دارد:

1 با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تمامی ابعاد جنگ و ترکیبات فراگیر را برای وارونه جلوه دادن واقعیت ها و ایجاد یأس در دستور کار خود قرار داده اند، تبیین آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی بیش از همیشه ضروری است. لذا جهاد تبیین موضوعی بسیار مهم و اولویت حیاتی است و همه دست اندرکاران انقلاب اسلامی به ویژه نخبگان حوزه، دانشگاه، رسانه ملی و اصحاب رسانه باید از همه امکانات برای حمایت همه جانبه استفاده کنند. اقدامات حکیمانه ولی فقیه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی باید تلاش کنند تا دستاوردهای معظم له را به درستی تبیین کنند تا با این سلاح در مقابل دشمن قرار گیرند.

2. انتظار کارشناسان ملت به همت دولت خدمتگزار این است که با توجه به محدود بودن فرصت خدمت، بحمدالله شبانه روزی و با روحیه مردم فراهم باشد. با عقلانیت دینی و غیرت دینی برای تحول در حوزه های حاکمیتی کشور و تمرکز بر اولویت های اقتصادی معیشتی و حمایت ویژه از اقشار آسیب دیده جامعه بر اساس اعلام گام دوم انقلاب و گسترش عدالت اجتماعی و رفع تبعیض تلاش کنید.

3. بی شک تحقق وعده های دولت بر اساس اصل اساسی «ما می توانیم» در گرو «استخدام همه نیروهای متخصص و معتقدان به مبانی انقلاب»، «تعیین ظرفیت»، «استفاده از اصل نظام» است. برنامه ریزی بر اساس اولویت ها و «تعامل سازنده» و «بر اساس اصول عزت، درایت و اقتدار مبتنی بر منافع ملی و اسلامی با کشورها به ویژه همسایگان و کشورهای منطقه است». بنابراین باید با استفاده از اصل برنامه ریزی بر اساس اولویت ها و مقابله با تهدیدها و استفاده از همه فرصت ها، فرصت های جدیدی را برای نقش اندیشی و ابتکار فراهم کرد و با تامین امنیت اقتصادی، زمینه استفاده سالم از ثروت و سرمایه را فراهم کرد. .

4. مبارزه جدی با ابتذال فرهنگی به ویژه رفع آسیب ها و ساماندهی و مدیریت فضای مجازی در همه ابعاد آن یکی از دغدغه های جدی حامیان نظام و متدینین جامعه است. لذا با درک ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین به‌ویژه فضای مجازی در عصر کنونی، از مسئولین محترم قوا و دستگاه‌های فرهنگی کشور می‌خواهیم ضمن تعمیق دینی، با تکیه بر مبانی دینی و اتخاذ سیاست‌های صحیح و نظارت بر حسن انجام امور. گفتمان و معارف اسلامی برای کاهش وقوع مفاسد فرهنگی و معضلات مضر اجتماعی و استفاده از تمام توان کشور برای فراهم کردن شرایط برای تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های دینی انقلاب اسلامی بیش از پیش علاوه بر قوانین. فرهنگ سازی مناسب و پشتیبانی زیرساختی از رسانه های داخلی و ایرانی.

5- با تلاش دلسوزانه تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید می شود که راهبرد اصلی جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای باید کاهش آلام بشری و تلاش برای رفع تمامی تحریم ها با تضمین معتبر و در نهایت خنثی سازی ابزار تحریم باشد. لذا امیدواریم با هوشیاری و رصد توطئه های دشمن، کار با درایت، سرعت، قاطعیت و هماهنگ با عزت و مصلحت نظام اسلامی و حفظ دستاوردهای دانشمندان به ویژه شهدای هسته ای ادامه یابد.

6. تاکید بر لزوم تداوم مقاومت در کشورهای اسلامی و مقاومت در برابر آمریکا، اسرائیل و داعش و با اشاره به شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی، خروج مفتضحانه نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی از افغانستان. پس از 20 سال اشغال و ناامنی برای مردم مظلوم دولت اسلامی نشانه شکست تجاوزات آمریکا در منطقه است. موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل کشورهای همسایه به ویژه افغانستان در راستای حمایت از مردم مظلوم و مسلمان آن کشور روشن خواهد بود. امیدواریم با تشکیل حکومت مردمی فراگیر و حفظ حقوق همه اقوام و مذاهب شاهد افغانستانی آباد و آباد باشیم.

7. از دولت محترم می خواهیم با حوزه سیاسی و اجتماعی و استفاده از همه توانمندی های انقلابی در عرصه های مختلف، جامعه ای مبتنی بر ایمان، عمل صالح، حق خواهی، صبر، تحکیم بنیان خانواده، رشد جمعیت بسازد. و تولد فرزندان و اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش. مهارت ها اقدام کنند.

8. جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف جنگ، تخریب و کشتار مردم بیگناه بوده است. بنابراین در بحران امروز اوکراین جنگ را راه حل درستی نمی داند و اقدامات تحریک آمیز غرب برای گسترش ناتو در شرق اروپا را نقض حاکمیت ملی کشورهای این منطقه می داند. در این میان دو نکته حائز اهمیت است: اول اعتماد ناروا مقامات اوکراینی به غرب و خلع سلاح داوطلبانه به بهانه تضمین های پوچ آمریکا درس عبرتی برای سایر کشورها شده است و سکوت مرگبار، بی تفاوتی و حتی همکاری با کشورهای استکباری در جنگ و ترور مردم بی دفاع غرب آسیا به ویژه مردم مظلوم یمن و فلسطین اشغالی نشان دهنده سیاست دوگانه غرب در مقابله با بحران ها بوده است.

9. فاجعه غم انگیز عملیات تروریستی جمعه گذشته در مسجد شیعیان پیشاور پاکستان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از نمازگزاران مظلوم آن مسجد شد، بار دیگر قلب مسلمانان و آزادگان را به درد آورده است. مردم در سراسر جهان ما ضمن تسلیت به برادران و خواهران ایمانی و مجروحان و بازماندگان شهدای این عملیات تروریستی و محکومیت این جنایت فجیع، از دولت پاکستان می خواهیم که با تروریسم مبارزه کند و امنیت شیعیان خود را تامین کند. شهروندان به ویژه مراکز مذهبی با بررسی ابعاد این اقدام وحشیانه، عاملان را تحت تعقیب و مجازات قرار دهند.

10- در آستانه ماه مبارک رمضان و سال نو امیدواریم دولت و قوه قضائیه با تقویت کنترل و برخورد با متخلفان ماه مبارک رمضان و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی به ویژه مواد غذایی، بازار شب عید را بر هم بزنند. ناوشکن ها همچنین از سوی مردم مومن ایران اسلامی به ویژه خیرین محترم که همواره در پی گسترش دلجویی و یاری مومنانه بوده اند. این روزها هم مثل همیشه انتظار می رود دوشادوش نهادهای حمایتی برای کمک به فقرا و نیازمندان جامعه تلاش کنند.

11. با قدردانی و تشکر از دولت و کادر درمانی در مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب و واکسیناسیون گسترده شهروندان، از مردم شریف خواستاریم با رعایت دستورات دینی، به عبادت شعائر دینی بویژه میلاد مسعود حضرت ولی عصر (عج) و برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان از قبل مراقب باشید.

در پایان ضمن دعای عجل الله تعالی فرجه الشریف امام زمان (عج) و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه خداوند متعال علو درجات را برای روح ملکوتی امام خمینی (ره) شهدای انقلاب اسلامی علو درجات جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و شهدا ما در عرصه مقاومت و سلامت مشکل داریم و برای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب آرزوی طول عمر با عزت و سلامتی داریم.

نشست کارشناسان

18/12/1400
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید