استراتژی قایقرانی سریع اصلی ترین استراتژی بود که می توانستیم در برابر آمریکایی ها پیروز شویم


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912632

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: استراتژی دریانوردی تندرو اصلی ترین راهبردی بود که توانستیم در مقابل آمریکایی ها پیروز شویم و امروز با وجود اینکه آمریکایی ها 373 فروند ناو جنگی و ناو هواپیمابر در خلیج فارس داشتند، از منطقه فرار کردند. منطقه زیرا آنها می دانستند که اگر جنگی رخ دهد، این کشتی ها آمریکا هستند که غرق می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایش نقش علم و فناوری در دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه 9 آبان ماه در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در این همایش گفت: امام خمینی (ره) در سال 42 جمله ای فرمودند که سربازان من در قندق هستند و در سخنان امام اثر وضعی بود و اینها. سربازان از دوران دفاع مقدس هستند و امروز هم در میدان حضور دارند.

وی افزود: در اوایل انقلاب بلافاصله دشمنی ها به وجود آمد و در سال 1394 به انقلاب حمله کردند و فرصتی برای سازماندهی، آموزش و تسلیح نیروها وجود نداشت. رزمندگان بسیج و سپاه در زمان جنگ آموزش ندیدند، اما زمانی که ندای امام شنیده شد، در دوران جنگ و در حین انجام وظیفه آموزش دیدند.

فدوی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از انقلاب اسلامی توسط ولی خدا تشکیل شد. 17 اسفند 65 اوج عملیات کربلای 5 جلسه بود که به سپاه گفتند برو دریا چون می گویند جنگ برنده و بازنده ندارد. هیچ کجای دنیا جرات و توانایی طراحی عملیاتی مثل والفجر 8 را نداشت، اما سپاه توانست از اروند رود عبور کند. ما از تیپ 105 عراقی اسیر داشتیم و بسیاری از آنها کشته و زخمی شدند و اینجا مشخص شد که در جنگ یک برنده و یک بازنده وجود دارد اما برنده عراق نیست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: در سال 65 آمریکایی ها مستقیما وارد جنگ شدند و به عراقی ها گفتند از دریا به ایران حمله کنید و ما به ایران حمله می کنیم تا ایران نتواند از خود دفاع کند. در زمان جنگ صادرات نفت ما به حدود 100 هزار بشکه در روز کاهش یافت و از طرفی تمام واردات ما تحت تأثیر قرار گرفت.

فدوی بیان کرد: امروز هم شاهد شرایطی مانند پاسداشت مقدس هستیم. در این جنگ، عوامل نفوذی و اشرار از داخل کشور کمکی به امر آمریکا شدند و اتفاقاتی در داخل افتاد.

وی افزود: امروز بیش از 100 هزار مدرسه در کشور داریم اما فقط در 500 مدرسه شاهد تحرکات بوده ایم که در مقابل 100 هزار مدرسه ناچیز است.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: ما حتی نتوانستیم سیم خاردار را در داخل کشور تولید کنیم اما امروز توانستیم بخشی از تجهیزات نظامی خود را به قدرت های جهانی بفروشیم. عده ای می گفتند ما نیازی به تولید کشتی و کشتی تندرو نداریم و باید این تجهیزات را بخریم اما موفق شدیم قایق های تندرو تولید کنیم که آمریکایی ها اعتراف کردند که توانایی مقابله با قایق های تندرو ایران را نداریم.

وی ادامه داد: در زمان پیامبر(ص) با اینکه دستور رسول الله بود، به دلیل اینکه نیروها به دستور رسول الله عمل نکردند شکست خورد. در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان از دل گردان انتخاب می شد و از بالا دستوری نبود.

فدوی گفت: در حوزه دریایی در سال 64 از چین موشک های زمین به زمین خریدیم و همزمان تصمیم به تولید موشک گرفتیم و امروز توانستیم موشک کروز با برد 2000 کیلومتر بسازیم. “

وی افزود: راهبرد قایقرانی سریع اصلی ترین راهبردی بود که توانستیم در مقابل آمریکایی ها پیروز شویم و امروز با وجود اینکه آمریکایی ها 373 ناو جنگی و ناو هواپیمابر در خلیج فارس داشتند، از منطقه فرار کردند زیرا می دانستند اگر وجود داشته باشد. جنگ، آنها کشتی های آمریکایی را غرق می کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما در حوزه نظامی فناوری هایی داریم که هیچکس از آن خبر ندارد و آمریکایی ها وقتی از آنها استفاده کنیم متوجه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید