سیاست اصلی دولت خنثی کردن تحریم ها / دستاوردهای بسیار مهم از سفر رئیس جمهور به قطر است


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810818

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: دولت آقای رئیسی ضمن برگزاری مذاکرات برجامی در وین، منتظر نتیجه مذاکرات نیست و در عین حال سیاست خنثی سازی تحریم ها را از تعامل با کشورهای همسایه دنبال می کند. و منطقه.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین مطیعی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با ارزیابی سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر گفت: آقای رئیسی استراتژی خوبی برای تقویت روابط با کشورهای همسایه از روسیه و سایر کشورها دارد. این استراتژی روابط ما با کشورهای همسایه را تقویت می کند. روابط خوبی با کشورهای همسایه داشته باشید. کشورهای همسایه و دلار را از مبادلات خود حذف کنیم و با ارزهای این کشورها مبادله کنیم، دیگر نیازی به دلار نیست و مبادلات بدون تحریم صورت می گیرد، مبادلات مالی با ایجاد بانک در کشورهای مقابل آسان می شود. نوعی خنثی سازی تحریم ها

استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تقدیر از امضای قرارداد گازی ایران و قطر، افزود: در سفر به قطر ارتباط گازی بسیار خوبی برقرار شد که باعث تقویت خط لوله گاز ایران، قطر، روسیه می شود. و اروپا.”


* ایران می تواند از فرصت قطر برای جام جهانی نهایت استفاده را ببرد و میزبان بزرگ ترین و مهم ترین تیم های فوتبال جهان باشد.

وی با بیان اینکه ابران می تواند از میزبانی جام جهانی در قطر نهایت استفاده را ببرد، گفت: با توجه به مسابقات آینده جام جهانی در قطر، می توانیم میزبان تیم های زیادی که در جام جهانی قطر حضور دارند، تیم های بسیار مهمی باشیم. محیطی مانند قطر و شروع تمرینات زودتر برای آماده شدن برای بازی. جزایر ایرانی بهترین مکان برای آنهاست چرا که جزایر خلیج فارس هم همینطور است و ایران می تواند میزبان تیم های بزرگ تمرینی و آمادگی جهان باشد. این به اقتصاد کشور کمک می کند.


* ساخت تونل بین ایران و قطر یک اتفاق مهم و منحصر به فرد در خاورمیانه است

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: گفته می شود قراردادی برای ساخت تونل بین قطر و جزیره ایرانی مانند تونل مانگ در اروپا منعقد شده است که اگر این اتفاق بیفتد اتفاق بسیار مهمی در خاورمیانه خواهد بود. و مردم به راحتی می توانند با ماشین به قطر بروند و بالعکس سفر و ارتباط آسان می شود.


* پیام ایران به دنیا: ما مردمی تعامل منطقی و سازنده با دنیا هستیم

مطیعی گفت: مهمترین نکته پیام این مبادلات به همه کشورهای جهان این است که نشان دهیم با همه کشورها تعامل، مذاکره، گفت‌وگو و ارتباط داریم و با حفظ عزت، مصلحت و درایت خود، این کار را انجام نمی‌دهیم. تحت ظلم قرار می گیرند و با ما در سراسر جهان تعامل منطقی و سازنده ای داریم و از همه فرصت ها برای تبادلات اقتصادی و فرهنگی استفاده می کنیم.


* استفاده از ظرفیت رسانه ای شبکه ماهواره ای الجزیره می تواند از پمپاژ منفی علیه ما بکاهد

وی ادامه داد: یکی دیگر از امتیازات قطر شبکه مهم ماهواره ای الجزیره است که در بین کشورهای عربی نفوذ زیادی دارد و می توانیم از ظرفیت رسانه ای الجزیره به خوبی استفاده کنیم و این می تواند بسیار ارزشمند و منشأ کمترین ها باشد. نفوذ در دنیای رسانه های غربی. «فضای منفی و پمپاژ منفی علیه ما در میان اعراب را کاهش دهید


*دولت آقای رئیسی سیاست خنثی سازی تحریم ها را دنبال می کند

استاد دانشگاه اصفهان گفت: همکاری با کشورهای همسایه برای همه کشورهای منطقه مفید است، زیرا می توانیم مشکلات کشورهای منطقه از جمله یمن، سوریه و عراق را به راحتی حل کنیم. تکرار نکردند که تیم دولت آقای روحانی همه تخم‌های سیاست خارجی و داخلی را در سبد گذاشت، اما در نهایت آمریکا سبد را کج کرد و همه تخم‌ها هدر رفت و ناکارآمد شد و اروپا نخواست آن را ترمیم کند.

وی ادامه داد: دولت آقای رئیسی در حالی که مذاکرات برجام را در وین انجام می دهد، منتظر نتیجه مذاکرات نیست و در عین حال سیاست ضد تحریمی و همکاری با کشورهای همسایه و منطقه را دنبال می کند که حق آن است. «و منطقی است و برای کشور خیر و برکت می آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید