دشمن با برهم زدن بازار تلاش کرد به مردم فشار بیاورد


ساعت: 17:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921427

جوخار نماینده مردم یزد و اشکذر در شورای اسلامی گفت: هدف دشمن ایجاد بی نظمی و آشفتگی در بازار، فشار بر مردم و فرار سرمایه گذاران برای حضور در کشور بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه اغتشاشات و ناآرامی های اخیر کشور خسارات زیادی به بخش سرمایه گذاری و دیپلماسی وارد کرده است، اظهار داشت: با اقدامات دولت سیزدهم، افراد و شرکت های زیادی برای سرمایه گذاری در این حوزه برنامه ریزی کردند. کشور، اما همزمان با شروع ناآرامی ها، تردید کردند و دست برداشتند، زیرا باعث ترس و نگرانی پایتخت آنها شد.

وی با اشاره به اینکه گروه دیگری نیز پس از ناآرامی های کشور سرمایه های خود را از کشور خارج کردند، تصریح کرد: خروج سرمایه از کشور باعث افزایش تقاضا برای دریافت ارز و با توجه به اینکه عرضه دلار به بازار غیررسمی محدود شد، افزایش یافت. و این مشکل منجر به اختلال در روند عرضه و تقاضا در این بازار شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اتفاق باعث افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی شد، گفت: پس از افزایش قیمت دلار، قیمت برخی کالاها نیز افزایش یافت. در بازار افزایش یافت که دلیل اصلی همه این اتفاقات بود و آسیب ها، بی نظمی ها و شورش هایی در سطح ایالت رخ داد.

جوکار گفت: دشمنان می خواستند در سطح اصناف مختلف دست به اعتصابات ملی بزنند اما با هوشیاری و بصیرت بازاریان به اهداف خود نرسیدند و به مسائل اقتصادی دست زدند تا بتوانند اصناف را با خود همراه کنند اما در این راه آنها نیز شکست خوردند.

وی با بیان اینکه شورشیان تلاش کرده اند پازارجیکلیا را حتی با تهدیدها و رفتار دیکتاتور امباه مرتبط کنند اما در این زمینه ناکام مانده اند و توضیح داد که هدف اصلی شورشیان دور کردن مردم از این واقعیت است که آنها سعی در برگرداندن داشتند. ناآرامی ها در مشکلات اقتصادی و کارکنان برای اینکه بتوانند اهداف بعدی خود را دنبال کنند که خوشبختانه موفق نشدند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در پایان با اشاره به اینکه بازگشت وضعیت اقتصادی به شرایط عادی به مرور زمان صورت می گیرد، گفت: باید با اتخاذ سیاست ها و روش های مناسب اعتماد سرمایه گذاران را بازگردانیم تا شاهد آنها باشیم. در کشور بیایید دوباره سرمایه گذاری کنید و با کنترل بازار وضعیت قیمت ها به سرعت آرام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید