رویای آمریکا برای برهم زدن نظم سیاسی منطقه هرگز محقق نخواهد شد


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908590

محمدمهدی اسلامی گفت: رویای آمریکایی ها مبنی بر برهم زدن نظم سیاسی منطقه اگر از ایران شروع شود هرگز محقق نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محمدمهدی اسلامی صبح امروز با روح الله سلقی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، سید شمس الدین حسینی نماینده مردم رامسر و تنکبان در شورای اسلامی، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی دیدار و گفتگو کرد. مازندران، فرمانداران رامسر و عباس آباد و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی با حضور در منطقه رامسر در مراسم بزرگداشت یوم الله 13 آبان و سالگرد تبعید امام خمینی (ره) در ترکیه اظهار داشتند: وقایع 13- شما آبان جزء شناسنامه انقلاب اسلامی محسوب می شود. مهمترین این حوادث تبعید امام راحل عظیم الشان است که ماهیت ضد استکباری و به ویژه ضد آمریکایی دارد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: برخی این شبهه را مطرح کرده اند که انقلاب اسلامی تا پیروزی به دنبال آمریکا ستیزی نبوده است. اما امام (ره) اساساً به دلیل مخالفت با مصونیت مستشاران آمریکایی از کشور بیرون رانده شدند.

اسماعیلی افزود: سخنان یک امام به عنوان یک مرجع دینی در آبان 1343 بسیار قابل توجه است. آنجا که از عظمت ایران می گویند. این که عظمت و استقلال ایران را نابود کردند، سعی کردند ما را تحقیر کنند. آنجا امام راحل تماماً از موضع دفاع از منافع و هویت ملی صحبت کردند.

وی با اشاره به حادثه 22 آبان 57 روز دانشجو گفت: در آن روز دانشجویان ما به ناحق مقابل دانشگاه تهران توسط مزدوران پهلوی کشته شدند.

22 آبان 58 حادثه دیگری بود که اسماعیلی گفت: شاگردان خط امام در آن روز با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ریشه و مرکز توطئه آمریکا علیه ملت ایران را هدف قرار دادند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: آمریکایی ها از دیروز تا امروز دست از توطئه علیه ملت ایران برنداشته اند. روزی که محمدرضا پهلوی در 4 مرداد 32 توسط سایت رامسر مجبور به ترک کشور شد، امیدی به بازگشت نداشت، اما آمریکایی ها در 7 مرداد علیه حکومت ملی کشور کودتا کردند و محمدرضا پهلوی را به جرم دیکتاتوری خشن اعدام کردند. و در پنج سالگی به کشور بازگشت.

وی افزود: تروریسم رسانه ای که امروز آمریکایی ها به راه انداختند، وحدت ملی ما را با تحریف، دروغ و جعل هدف قرار داده و به دنبال تفرقه افکنی در صفوف مردم ایران است و می خواهد مردم را علیه یکدیگر قرار دهد.

وزیر فرهنگ دولت مردمی ادامه داد: آمریکایی ها تلاش می کنند با تجزیه کامل منطقه و ایجاد کشورهای جدید به امیدهای بلندمدت خود برای شکل دادن به خاورمیانه جدید جامه عمل بپوشانند.


یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: رویای آمریکایی ها مبنی بر برهم زدن نظم سیاسی منطقه اگر از ایران شروع شود هرگز محقق نمی شود. ایران با بهره گیری از رهبری دانا و هوشیار و ملت حاضر در صحنه، نقشه چهل و سه ساله آمریکایی ها را افشا و افشا کرد که انشاءالله منجر به انزوا و سقوط ابدی آمریکا خواهد شد.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امسال قرار گرفتن روز مازندران در تقویم در شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری و نهایی شد. زیرا مازندران بزرگ حق داشت اولین حکومت کامل پیروان مکتب اهل بیت را در قرن سوم و تداوم آن تأسیس کند.

وزیر ارشاد با اشاره به آغاز درخشش تمدن اسلامی از این دوران گفت: بسیاری از بزرگان ما در پناه صلح و دوستی علم، عقلانیت و عدالت محوری پیروان دین از این مرز و بوم برخاستند. مکتب اهل بیت و شکوفایی در شاخه‌های مختلف علوم فراهم شد. با آغاز حکومت علوی و تشکیل حکومت هایی مانند آل بویه، فاطمی و حمدانی در نقاط مختلف جهان اسلام، قرن سوم تا پنجم شاهد شکوه تمدن اسلامی بود.


وی با اشاره به تشکیل حکومت هایی مانند سادات مرعشی در منطقه مازندران گفت: از آن روز تا به امروز که قرن پانزدهم است، فرزندان مازندران صفحات زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی در پاسداری از انقلاب خلق کردند. مقدس و حریم حرم که مایه مباهات هستند و امیدواریم جوانان مازندرانی این راه را ادامه دهند.

اسماعیلی به ثبت روز ملی مازندران در تقویم با همت شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: مازندران بزرگ در ایجاد اولین دولت پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام پیشتاز بود. قرن سوم که این اتفاق افتاد، آغاز دوران درخشان تمدن اسلامی بود و بسیاری از بزرگان ما از این مرز و بوم در پناه صلح، دوستی، عقلانیت و نگاه عدالت‌خواهانه‌ای که پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام ایجاد کردند، شکوفا شدند. در شاخه های مختلف علم و دانش و تمدن اسلامی می درخشد.

وی با بیان اینکه امروز فرزندان مازندران برگ زرینی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاشته اند و در پاسداری از حرم و حرم به خوبی درخشیده اند، گفت: طبیعتا این منطقه حق برخورداری از فرهنگی و هنری را دارد. امکانات

اسماعیلی با بیان اینکه رامسر به خودی خود یک حوزه فرهنگی و هنری است ادامه داد: همه ما به فرهنگ، تاریخ و طبیعت رامسر افتخار می کنیم.

وی به پروژه ناتمام تالار مرکزی ساری به مدت 16 سال که برای تکمیل آن 80 میلیارد تومان هزینه شد، اشاره کرد و یادآور شد: در دولت سیزدهم در مدت هشت ماه 90 میلیارد تومان هزینه شد و تالار مرکزی ساری افتتاح شد.

با تاکید بر اینکه رامسر منطقه استراتژیک دولت است و با در نظر گرفتن دیدگاه دولت به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و منطقه دریای خزر، تقویت زیرساخت های فرهنگی رامسر به دلیل همجواری با مرز خزر حائز اهمیت است. وی گفت: فعالیت های بین المللی و ما در تلاش هستیم تا منطقه ای را در این منطقه ساماندهی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخواست فرماندار عباس آباد مبنی بر ایجاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در عباس آباد، تصریح کرد: اگر مجموعه فرهنگی در این شهرستان شروع به کار نکند، اگر تعصبی وجود داشته باشد. باید پیشنهاد ایجاد یک زیرساخت رسمی در حوزه فرهنگ و هنر داده شود، آنجا باید اینگونه ساخته شود، چون زیبا نیست که 14 سال است شهر ایجاد شده، اما زیرساخت های فرهنگی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: شروع پروژه در این شرایط اقتصادی کشور سخت است اما در حوزه نرم افزاری دست ما برای حمایت باز است.

اسماعیلی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی دولت تمایل داریم پروژه هایی را که پیشرفت 40 تا 50 درصدی دارند تکمیل کنیم، گفت: از سال 1385 با کمبود نیرو، نیروی انسانی و تجهیزات ادارات مواجه هستیم. اولویت وزارت».

وی خواستار راه اندازی دفتر انجمن سینمای جوانان در غرب مازندران شد و از آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری جشنواره موسیقی کودک خبر داد.

اسماعیلی با بیان اینکه مراکز فرهنگی و هنری برای ما بسیار مهم است، گفت: این مراکز به عنوان اصلی ترین مکان برای کار فرهنگی و هنری محسوب می شوند.

وی گفت: ما نمی خواهیم عرصه فرهنگ و هنر را از منشأ اصلی انقلاب جدا کنیم، مساجد جلوه ای از انقلاب اسلامی است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اعتلای فرهنگ و هنر باید در بستر مناسبی مانند مساجد محقق شود، گفت: اگر پروژه های فاخر و ارزشمندی در حوزه کانون های مساجد مازندران ارائه شود، قطعا از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مساجد می توانند محلی برای آموزش فرهنگی و هنری باشند، افزود: از فعالیت های قرآنی به شدت حمایت می شود. ما در حال اجرای یک پروژه بشردوستانه هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه سلمانشهر نیازمند اداره فرهنگ و رهبری اسلامی است گفت: پیوست فرهنگی ساحل نیز تهیه و به تصویب شورای کل فرهنگ رسید.

وی افزود: بسته پیوست فرهنگی نیز به زودی معرفی می شود و بودجه ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید