برهم زدن امنیت انرژی جهانی یک بازی بازنده است – همه باختند/ بازگرداندن نفت ایران به بازار می تواند به ایجاد تعادل و صلح در بازارهای جهانی کمک کند.


ساعت: 10:06
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879917

وزیر نفت با بیان اینکه بر هم زدن امنیت جهانی انرژی یک بازی باخت و باخت برای همه است، گفت: ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز در جهان آماده است تا به زودی تولید نفت خود را به سطح قبل از تحریم ها برساند. تا حد ممکن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت نفت، جواد اوجی پس از پایان سی امین اجلاس وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (اوپک پلاس) گفت: تصمیم امروز اوپک پلاس در واقع اجرای تصمیم ماه گذشته است که افزایش تولید نفت به میزان 648 هزار بشکه در روز برای ماه های جولای و آگوست 2022 است.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش تولید برخی از تولیدکنندگان اوپک پلاس و عدم تحقق سطوح تولید تعهد شده و همچنین کاهش سطح ذخایر تجاری نفت خام و فرآورده های نفتی در برخی کشورهای عمده مصرف کننده، سی امین وزیران. نشست اوپک و متحدانش، ضمن تایید مجدد تصمیم نوزدهمین نشست وزیران اوپک و غیراوپک (ژوئیه 2021)، بر اساس اجماع، تصمیم به افزایش 648 هزار بشکه ای تولید کل کشورهای اوپک و غیراوپک در روز شد. آگوست 2022.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ائتلاف اوپک پلاس به رصد و رصد تحولات بازار ادامه خواهد داد و تمامی اقدامات لازم برای حفظ ثبات بازار نفت را انجام خواهد داد، افزود: بر اساس آخرین آمار و گزارش های منتشر شده، پایبندی صحیح کشورهای اوپک پلاس به آن رسیده است. سطح بی سابقه 256 درصدی در آوریل 2022 و دلیل اصلی افزایش پایبندی، عدم تولید در مقدار تعهد شده از سوی برخی کشورها بود.

اوجی گفت: بازار جهانی نفت علیرغم برخی نگرانی‌ها در مورد پیامدهای تنش‌های ژئوپلیتیکی بر رشد اقتصاد جهانی و آسیب‌های احتمالی به تقاضا، به سمت تعادل و ثبات حرکت می‌کند، اما همچنان نگرانی‌هایی در مورد احتمال کمبود عرضه نفت در آینده وجود دارد. سال، ماه وی گفت: کشورهای اوپک پلاس شرایط بازار جهانی نفت و تعادل عرضه و تقاضا را به دقت رصد کرده و آماده تصمیم گیری سریع و انجام اقدامات لازم بر اساس شرایط بازار نفت هستند.

وی افزود: تحولات اخیر اقتصاد جهان نشان دهنده افزایش اثرات تورم در بسیاری از کشورهای جهان بوده و قیمت انواع سوخت افزایش چشمگیری داشته است.همانطور که در ماه های اخیر بارها اشاره کرده ام، جهان وضعیت بازار نفت به گونه ای است که بازگشت بازار نفت ایران می تواند پاسخی به برخی از مشتریان باشد و به ایجاد تعادل و آرامش در بازارهای جهانی کمک کند. به خصوص با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع سفر در اروپا و آمریکا، شاهد افزایش تقاضای جهانی نفت و فرآورده های نفتی خواهیم بود و در چنین شرایطی، کشورهای مصرف کننده احتمالاً فشار قیمتی بیشتری را متحمل خواهند شد. به ویژه در بازار فرآورده های نفتی.

وزیر نفت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر این موضوع تاکید دارد که سقوط امنیت انرژی و افزایش نوسانات بازار بازی باختی برای همه بازیگران این حوزه است، تصریح کرد: به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز در جهان. جهان، ما آماده ایم تولید نفت خام را در اسرع وقت به سطح قبل از تحریم ها برسانیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید