دشمن به دنبال تفرقه انداختن و تضعیف مسلمانان است. ما ستیزه جو نیستیم ، اما به هر تهدیدی قاطعانه پاسخ خواهیم داد.

زمان: 15:06
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776274

در خطبه های نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی ذکر شد.

مراسم سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و مسائل امروز مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز ، مراسم سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعات زیر را در موضوعات روز مطرح کردند:

دشمن به دنبال تفرقه انداختن و تضعیف مسلمانان است

حجالاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته خود در ارومیه با تاکید بر وحدت و همدلی مسلمانان گفت: دشمنان سعی می کنند وحدت خود را بر هم بزنند و با گسترش تفرقه بین مسلمانان به اهداف خود برسند ، بنابراین وحدت از گذشته مهم است. “ضروری و مهم است.

امام جمعه ارومیه گفت: اصلی ترین کار شیطان تفرقه بین ترکان ، کردها ، شیعیان و سنی ها است و امیدواریم در سایه ولادت حضرت محمد (ص) وحدت و همدلی باعث شود بر مسلمانان غلبه کند

وی با بیان اینکه ورزش همگانی باید دغدغه همه کارکنان به ویژه شورای شهر و شهرداری ارومیه باشد ، گفت: موضوع ورزش و تربیت بدنی در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، بنابراین مسئولان باید به همه ورزش ها توجه داشته باشند ، ورزشهای همگانی برای همه بخشهای جامعه ممکن است انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ورزش مورد توجه دشمنان است و بهترین مکان برای نفوذ دشمن این است که جوانان را از محیط سالم به سمت فسق و فجور سوق دهد ، بنابراین باید مورد توجه سالمندان قرار گیرد. مقامات استانی و کشوری “

قریشی همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت امنیت و اقتدار نظام اسلامی مدیون قربانیان ارتش است و باید قدردان زحمات نیروهای مسلح کشور باشیم ، افزود: این موفقیتی الهی محسوب می شود.

ما ستیزه جو نیستیم ، اما به هر تهدیدی قاطعانه پاسخ خواهیم داد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به هفته ناجا گفت: “همه اقشار مختلف مردم حامی نیروهای مسلح ، پلیس و نظامی هستند”.

میاندوآب جمعه اضافه کرده ام: نیروی پلیس باید با اراذل و اوباش با قدرت و اقتدار برخورد کند و امنیت را برقرار کند و مردم و همه نیروها از نیروی پلیس حمایت می کنند.

وی همچنین بر تمرکز بر آموزش تأکید کرد و گفت: متأسفانه به دلیل گسترش تاج ، ما از افت تحصیلی رنج می بریم که با شرایط و در دسترس بودن آموزش شاهد آن نیستیم.

حسن زاده همچنین بر اهمیت ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: ما باید برای فراهم آوردن شرایط ورزش همگانی گام برداریم و در نظر داشته باشیم که ورزش نشاط و سلامت را افزایش می دهد.

امام میاندوآب روز جمعه در بخشی دیگر از خطبه های جمعه این هفته گفت: چهار ستون و محور به نام قطب های مقاومت با محوریت ایران و کشورهای سوریه ، عراق ، یمن ، لبنان و بخشی از فلسطین ؛ قطب عثمانی ، با محوریت ترکیه و همراهی آذربایجان و قطر ؛ قطب سوم با محوریت عربستان سعودی ، بحرین و امارات متحده عربی و قطب چهارم به رهبری رژیم صهیونیستی در غرب آسیا وجود دارد.

وی افزود: به غیر از محور مقاومت ، سه قطب دیگر به جاهای دیگر وابسته هستند و قادر به تعامل و گفتگو نیستند و در صورت نیاز به مکان دیگری مانند ترکیه که برای کنترل کودتا به ایران رسیده است متصل می شوند. وی همچنین به کمک داعش و آمریکا رفت.

حسن زاده با تأکید بر بصیرت و هوشیاری در تجزیه و تحلیل و پرداختن به موضوعات مختلف گفت: امروز جهان به مکانی برای نبرد قدرت تبدیل شده است و اگر ما قوی نباشیم و م theلفه های قدرت را نداشته باشیم ، دشمن برای رسیدن به اهداف خود تلاش خواهد کرد. “

وی با تاکید بر اینکه نباید فریب تبلیغات دروغین دشمنان را بخوریم ، افزود: ایران اسلامی جنگجو نیست و هرگز جنگی آغاز نکرده است ، اما اگر قدرت موشکی ، نظامی و سیاسی خود را تقویت نکنیم ، دشمن صحبت می کند. و بنابراین ما باید قدرت خود را تقویت کرده و به دشمن نشان دهیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ایران اسلامی همیشه مدافع مستضعفان بوده است ، افزود: هرکسی که در دنیا مظلوم واقع شده و از ما کمک بخواهد ، ما به نجات می رسیم.

وی گفت: به لطف قدرت و اقتدار ایران اسلامی ، نفتکش های ما از خلیج فارس به لبنان سفر می کنند و هیچ کس جرات نمی کند از سمت چپ به آنها نگاه کند.

حسن زاده با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد از نظر استکباری نظر منفی دارند و نمی خواهند ما قوی باشیم ، گفت: ما مکتب امام حسین (ع) را دنبال می کنیم و با اقتدار و قدرت روی صحنه حضور داریم و انجام می دهیم. اجازه ندهید کسی به سمت چپ کشور ما نگاه کند.

وی همچنین با تاکید بر توجه به ازدواج گفت: ما باید مهدی باور و مهدی یاور باشیم و در جهت ظهور گام برداریم.

هسته صلح و آشتی در مساجد هوی آن ایجاد شد

امام جمعه این هفته در نماز جمعه شهر ، فعالیت گروه های جهادی را ستود و گفت: “طرح ملی مسجد هر وکیل تا دهه فجر در 40 مسجد و حسینی شهر و روستا اجرا می شود.”

حجت الاسلام گاسمحانی همچنین با اشاره به ایجاد هسته صلح و سازش در مساجد این شهر ، افزود: در مسجد تصمیم بگیرید) اقدام.

وی همچنین بر ضرورت توجه به گردشگری مذهبی تأکید کرد: عدم برنامه ریزی و آینده نگری به موقع برای تغییر روش های آبیاری و تامین آب در نتیجه کاهش سطح آب و سفره های زیرزمینی و دلایل دیگر می تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

ایران برای مذاکرات نهایی عجله ای ندارد

حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی بعد از ظهر جمعه در خطبه ای در پلدشت گفت که ایران برای مذاکره با برجامی عجله ای ندارد. آنها بازی نمی کنند و مهمتر از همه ، آنها مذاکرات را وسیله ای برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می دانند.

وی افزود: مقصر اصلی تاخیر در از سرگیری مذاکرات در مورد برجامی ، انفعال طرف های غربی است که از انجام اقدامات سازنده برای احیای مذاکرات اکراه دارند و در عین حال به ایران که همه آنها را مدیون است نگاه کردند. بحث در مورد برجامی ، به عنوان بدهکاران. “

وی گفت: بار نکردن خواسته های ایران و رد هرگونه تهدید و مذاکره که برای ملت ایران فاقد دستاورد است ، در واقع این پیام را به غرب می دهد که برخلاف دیدگاه آنها ، پنجره تعامل و مذاکرات دیپلماتیک باز نیست. برای آنها و برای ایران برای همیشه ، بستن این پنجره و پیچیده شدن روند احیای مذاکرات ، علاوه بر بازتاب اقدامات منفی خود ، برای آنها زیانبارتر خواهد بود.

امام جمعه پلدشت با اشاره به تحولات در مرزهای شمال غربی کشور گفت: البته هرچه قدرت معنوی یک قطب قوی تر باشد ، مخاطبان بیشتری نیز وجود خواهد داشت ؛ هرچه تعداد مخاطبان بیشتر باشد ، بستر نفوذ بیشتر است.

وی با اشاره به نماز خونین روز جمعه در خان آباد و تلاش های آمریکا برای احیای داعش در افغانستان گفت: “آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که تنها گروهی که می تواند تهدیدی برای طالبان و دیگر بازیگران مانند ایران و در عین حال باشد ، وجود دارد. زمانی که سیاست او می تواند “شکست داعش شکست خورده در افغانستان است ؛ بدین منظور ، تمام تلاش خود را وقف احیا و حمایت از داعش کرده است.

وی گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی است؛ زیرا هم حضور شرکت کنندگان خارجی و هم افزایش قدرت آنها هم منبع ناامنی و هم بروز مشکلات تروریستی در منطقه است.

امام جمعه پلدشت در مورد انتخابات عراق افزود: انتخابات پارلمانی عراق روز یکشنبه 18 مهر در عراق برگزار شد که برخلاف اکثر پیش بینی ها نتایج دیگری به دنبال داشت و ترس و امید ایجاد شد.

به گفته وی ، میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بیش از 40 درصد است که با توجه به شرایط اقتصادی و بدبختی مردم نسبتاً قابل قبول است و گامی در جهت ثبات عراق است.

طالبی گفت: در این انتخابات ، علیرغم تلاش های آشکار و پنهان جریان حامی غرب در عراق ، جریان های اسلامی و مقاومت اکثریت کرسی ها را به دست آورده اند و مجلس در دست جریانات اسلامی و گفتمان مقاومت خواهد بود. “

دلیل اصلی کشتار حجاج افغان استکبار جهانی و ایالات متحده است

امام ماکو در نماز جمعه این شهر با اشاره به کشتار نمازگزاران بی گناه شیعه در مسجد حناباد در افغانستان گفت: دلیل اصلی این جنایت استکبار جهانی آمریکا است.

حجالاسلام هاشمی افزود: ایالات متحده در تلاش است تا از داعش به عنوان اهرم فشار برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند و خواسته های خود را به مردم افغانستان تحمیل کند.

وی گفت که ایالات متحده می خواهد مبارزات مذهبی و قومی را در افغانستان تشدید کند. وی گفت: “زیرا ادامه ناامنی در افغانستان به نفع ایالات متحده است.” کاهش قدرت کشورهای رقیب مانند ایران ، روسیه و چین.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید