کسانی که دعوت به تفرقه می کنند مزدور دشمن هستند/ توهین به حرم مسلمانان حرام است

زمان: 09:36 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1791977

واکنش امام جمعه اهل سنت ارومیه به هتک حرمت ائمه معصومین:

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: حنجره ای که ندای تفرقه است محکوم شده و ما آنها را مزدور دشمن می دانیم. اهل سنت از این تفرقه ها خودداری می کنند زیرا توهین به مقدسات مسلمانان حرام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ملا ممد كلاسي نژاد در گفت و گو با اروم نيوز گفت: با توجه به اينكه وحدت يكي از نيازهاي هميشگي مسلمانان در طول تاريخ بوده و در اين برهه حساس از وظايف است، بايد ادامه يابد.

وی ادامه داد: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی، ائمه جمعه و غیرمسلمانان در هنگام معرفی خود به عنوان مسلمان در دایره اسلام باید این مسائل را رعایت کنند.

وی افزود: هر مسلمانی برای حفظ وحدت جامعه اسلامی باید به اهداف لازم آرمان های اسلامی پایبند باشد. اگر اهانت یا اهانتی پیش آمده باشد، با توجه به اینکه ائمه از اولیای اهل سنت هستند و ما مردم هستیم، از نظر اهل سنت حرام است. مذهب اهل سنت

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: همه اعم از اهل سنت و شیعه در این زمینه توهین و بی احترامی کرده اند که قطعا این اقدام را محکوم کرده و حرام می دانیم.

وی اذعان کرد: اهانت به مقدسات حرام است و نباید انجام شود، زیرا دشمنان ما همواره در صدد تفرقه انداختن صفوف مسلمانان هستند، کسانی که در مسیر توطئه ها و سیاست های دشمنان حرکت می کنند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند. : او را حنجره کردند که ندای جدایی بلند شد و ما آنها را مزدور دشمن می دانیم، ما اهل سنت از این جدایی ها خودداری می کنیم.

ماموستا کلشی نژاد گفت: اگر منظور ما از قرآن و سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است، قطعاً همگی تفرقه را راه شیطان می دانند و وحدت را واجب می دانند. جامعه مسلمانان

وی بیان می کند: همان گونه که در آیه معروف «وَعْتَصَمُوْ بَحْبَلَهُ اللَّهِ وَ لَطَفَرْقُوا» خداوند متعال کلمه تفرقوا را به کار برده است، مانند «وا لاتقاتلو» که در جای دیگر قرآن یعنی کشتار و بدی آمده است. حرام هستند، به همین ترتیب و تقسیم حرام است و باید از آن دوری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به توصیه دیگری از قرآن کریم در مذمت رفتارهای تفرقه انگیز می گوید: در جای دیگر خداوند می فرماید نزاع نکنید که ذلیل می شوید و عزت و عظمت شما به میان دشمنان اسلام می رود. نتیجه آن تسلط کافران بر شما خواهد بود و این تسلط کافران عظمت و عزت مسلمانان را از بین می برد.

امام جماعت اهل سنت ارومیه در پایان گفت: امیدوارم برادران و خواهران ما در سراسر جهان اسلام به ویژه در جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و تدبیر با این گونه مسائل برخورد کرده و مراقب باشند تا دامنه اختلافات گسترده نشود. . خیر

ماموستا کلشی نژاد افزود: همچنین مسئولان باید اقدامات لازم را برای مقابله با این هتک حرمت انجام دهند تا شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید