هدف دشمن از دامن زدن به اختلافات قومیتی و مذهبی، تفرقه انداختن ایران/تخریب برندهای ایرانی، پازل جدید اقتصادی دشمن است.


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909451

محمدهادی اوین با اشاره به اینکه فعالیت های نگران کننده بی بی سی در ایران سابقه دارد، گفت: هدف دشمن تجزیه ایران با دامن زدن به اختلافات قومیتی و مذهبی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدهادی اوین کارشناس سیاسی در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به انتشار فایل صوتی سخنرانی رعنا رحیم پور خبرنگار بی بی سی مبنی بر اینکه هدف شورشیان نه دموکراسی بلکه تجزیه طلبی بود، گفت: فعالیت های نگران کننده بی بی سی. «در ایران از کودتای 28 مرداد تا انقلاب نزدیک یا در دوران جنگ تحمیلی سابقه وجود دارد. آنها در مقاطع مختلف نقش تقابل اجتماعی را در ایران ایفا می کنند.

وی تاکید کرد: انگلیس سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن، بر اساس این سیاست، کشورهایی که دارای تنوع اقوام و گسل های قومی-مذهبی هستند، این کشورها برای انگلیس مطلوب است که تقسیم بندی و تعدادی جزیره ایجاد کند تا مبادا برقراری ارتباط با یکدیگر برای این است که بتوانند استعمار را تزریق کنند. در همین حال، با توجه به اینکه کشورهای متحد دارای قدرت و ملتی هستند که می توانند برای خود تصمیم بگیرند که در صورت تقسیم، برای تامین زندگی و امور اساسی خود، باید به استعمار باج بدهند، این اهداف بلندمدت تجزیه عثمانی، فروپاشی عثمانی و غیره، تا دولت های بزرگ را تکه تکه کند.

این کارشناس سیاسی در خاتمه مطلب فوق اظهار داشت: در دوران معاصر ما بارها کشور عراق را ناکارآمد کردند یا از تشکیل دولت منسجم در افغانستان و موارد دیگر جلوگیری کردند که همه اینها نقشه های انگلیس است که کشورهای استکباری و انگلیس در الان دنبالش می‌کنند، در حالی که «بی‌بی‌سی» یک ابزار رسانه‌ای است و حالا این مشکل را در ایران می‌کارند.

وی افزود: سوال خبرنگار بی‌بی‌سی درباره تجزیه ایران هم همین‌طور است، زیرا کشور دارای تنوع قومیتی و مذهبی است و می‌گویند اگر خواسته‌ای داشته باشند، موضوع را به دولت‌های فدرال می‌برند، بنابراین تقسیم می‌شود. بالاخره محقق می شود.» این اتفاق خواهد افتاد.

اوین در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع اهانت به کربلا و امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: اهانت به واقعه عاشورا و همه وقایع آن در واقع تخطی از ساختار اعتقادی و شبهات در یک فکری، دینی است. و بعد ملی مسائلی است که کشورهایی مانند ایران در دستور کار دشمنان است تا باورها را به نفع خود به ویژه در نسل آینده تغییر دهند.

وی تاکید کرد: اگر جامعه به ویژه نسل آینده نسبت به گذشته و باورهای موجود بی انگیزه و بی علاقه شوند با فاجعه ای مواجه خواهند شد که یکی از آنها دیکتاتور شدن کشورهای استعمارگر در کشور و یا مهاجرت از کشور است. . آهسته این بازی است که مبانی فکری جامعه را زیر سوال می برد تا جوانان به مبانی اعتقاد نداشته باشند.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به این سوال که چرا تخریب برندهای ایرانی مانند برند میهان به نفع برندهای سعودی مشابه در منطقه است، گفت: این روش هم پازل اقتصادی دشمنان است که وقتی فرهنگی، اجتماعی و… به جایی نمی رسند. . پازل های اقتصادی می گذارند چون می دانند وقتی اقتصاد ضعیف می شود، معماها را راحت تر حل می کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید