رسانه های دشمن از دانشجویان چه می خواهند؟/ تلاش دشمن برای دامن زدن به فضای نخبه گرایانه دانشگاه


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1906983

تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اعتراض به حوادث اخیر دست به تظاهرات زدند که با دخالت پلیس خاتمه یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کردتودی، درگذشت مهسا امینی بهانه ای شد تا برخی از دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، نارضایتی و نارضایتی خود را آشکارتر از گذشته نشان دهند و دست به آشوب، خرابکاری، تخریب و ایجاد ناامنی در سطح جامعه بزنند. کشور به تجزیه طلبی و تجزیه.

در این میان عده ای ناآگاهانه بر اثر بی احتیاطی و ناآگاهی و یا در اثر تبلیغات و دروغ پردازی های رسانه های دشمن به دشمن پیوستند و متاسفانه در خاک دشمن بازی کردند.

از زمان درگذشت مهسا امینی، دست دشمنان به سوی مردم رفته و مردم از معارضان جدا شده اند، اما با طرح های مختلف از جمله ایجاد عملیات روانی با استفاده از ابزار رسانه ای و توسل به رسانه ها در صدد مقابله با شورشیان هستند. تکنیک ها و دروغ ها را بیشتر به مردم نشان می دهند و وضعیت دانشگاه ها را آشفته جلوه می دهند و واقعیت را برعکس جلوه می دهند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اعتراض به حوادث اخیر دست به تظاهرات زدند که با دخالت پلیس خاتمه یافت.


2f616645 f1b0 4b11 9d51 d8de9fd49e41 خبر خاکستری

در پی این حوادث جمعی از اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با صدور بیانیه ای خواستار رسیدگی به درخواست های خود و برگزاری کلاسی تا رسیدگی به این درخواست ها شدند.

تامین امنیت کامل دانشجویان در محیط خوابگاه و دانشگاه، پاسخگویی ریاست دانشگاه و دانشکده دندانپزشکی و امنیت دانشگاه در برخورد با دانشجویان و همچنین برخورد با دانشجویان آسیب دیده و عدم برخورد با آنان از طریق اخراج از جمله مواردی است. از مواردی که در بیانیه آنها برجسته شده است.

اما شاید پیش از همه ما این سوال پیش بیاید که دشمن از دانشگاه چه می خواهد و چرا کاری کرد که دانشجویان ما به جای علم و آموزش، ذهن خود را با اهداف دشمن اشتباه می گیرند؟!

ایران در عرصه علم خط شکنی می کند و دشمن از این حقیقت به وحشت می افتد، دانشجویان و پژوهشگران جوان مرزهای علم را در پیش می گیرند و دشمن مستاصل به هرج و مرج پناه می برد که با بی تفاوتی مردم مواجه می شود. واضح است که دشمنان و استکبار در اغتشاشات عزت کامل خود را نشان دادند و از آنجا شکست خوردند و به عملیات تروریستی در شیراز و ناامنی در دانشگاه ها روی آوردند.


d2afcfa4 2746 4d27 94bc 8bafc53dcc40 خبر خاکستری

رهبر انقلاب روز چهارشنبه 27 مهر در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی، نخبگان علمی و عمدتاً دانشگاه ها را از ارکان پیشرفت کشور دانستند و گفتند: می بینید که در مقاطع مختلف نه تنها الان، دیروز و آن روز، دانشگاه ها سعی کردند آن را تعطیل کنند، کلاس ها باید تعطیل شود، بچه ها کلاس نمی روند، معلم نمی رود و این چیزها ناشی از آن است. چون دانشگاه نقش اساسی دارد. حالا مردی که تلفنی استاد را تهدید می کند که اگر فلانی بروی معلوم نیست مقصر اصلی اوست. عامل پشت صحنه مهم است. به این دلیل که دانشگاه مهم است، دانشگاه برای توسعه کشور حیاتی است. کدام دانشگاه را می توانند فلج کنند، ببندند، ویران کنند، ناقص کنند، برای دشمنان کشور و …. [دشمنان] من به پیشرفت کشور افتخار می کنم. بنابراین دانشگاه یکی از ارکان پیشرفت کشور است.


39801769 cdb8 4abd 9147 e334ff427d72 خبر خاکستری


دشمن می خواهد از جوانان استثمار کند

سجادی سخنگوی جبهه پیروان رهبری با اشاره به بخشی دیگر از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مردم کردستان از علاقمندان به اسلام و نظام هستند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم کرد ایرانی اصیل هستند. مردمی که مردمی میهن پرست، متدین و غیور هستند، آن را دارند. گروه هایی مانند “کومله” با فعالیت های جنایتکارانه خود در طول سالیان گذشته چهره واقعی خود را نشان داده اند و قطعا کاری از دستشان بر نمی آید. اگر اقدامی انجام دهند با حمایت قدرت های خارجی است.

سخنگوی جبهه پیروان رهبری خاطرنشان کرد: حساب مردم کردستان به طور کامل از گروهک های تروریستی جدا شده است و قطعا بیانات رهبر انقلاب که شناخت خوبی از مردم بلوچ و مردم کرد دارند خواهد بود. روشنگر باشد این افراد عاشق نظام هستند و در سال های جنگ شهدای زیادی داده اند. یقیناً وقتی خودشان را درست بشناسند، این بار هم گروه های خارجی را بیرون خواهند کرد. دشمنی که می خواهد جمعیت مورد نظر خود را افزایش دهد از جوانان استثمار می کند.

وی با اشاره به بخشی دیگر از برنامه ها و سیاست های دشمن برای دانشجویان در حوادث اخیر بیان کرد: سرمایه گذاری برای ایجاد ناامنی در دانشگاه ها و تعطیلی آن ها از دیگر اهدافی بود که دشمن در روزهای اخیر برای رسیدن به اهداف خود بر آن تمرکز کرده است. .


b8603ce5 736d 4a3e b4a5 d8ab70a9ac07 خبر خاکستری


حضور پرسنل در دانشگاه ها ضروری است

البته حضور مسئولان می تواند موثر باشد و به ویژه مسئولان آموزش عالی و افراد ذیربط با حضور در جمع دانشجویان و بحث و بررسی و رسیدگی به مشکلات آنها می توانند به حل موضوع کمک کنند و دانشجویان معترض به نتیجه برسند اما کسانی که به دنبال هرج و مرج هستند. و سردرگمی، قطعا برای آنها کار نخواهد کرد. اکثریت دانشجویانی که به دنبال مشکلات خود نیستند، بلکه فقط اعتراض می کنند، نحوه صحبت و اظهار نظر و شنیدن نظر طرف مقابل می تواند گام موثری برای کاهش تنش و مشکلات باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید