فعالیت گسترده رسانه های اصلاح طلب در اغتشاشات اخیر/ دامن زدن به اغتشاشات با محتوای کذب


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903519

رسانه های اصلاح طلب که همواره در روزهای طوفانی آتش ناامنی را دامن زده اند، به یکی از منابع عملیات روانی علیه نظام و تحریک مردم به موضع گیری و تشکیک در این موضوع تبدیل شده اند. مال کسی

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در اغتشاشات و اغتشاشاتی که به بهانه کشته شدن مهسا امینی در خیابان های کشور به وقوع پیوست، رسانه های حامی این اغتشاشات و اغتشاشات تمام توان خود را به کار گرفتند تا با دروغ پردازی و شبهه افکنی در کنار تجزیه طلبان قرار بگیرند و بر شعله این امر بیفزایند. خشونت

در این میان شاهد فعالیت گسترده رسانه های اصلاح طلب از جمله روزنامه هم میهن و اطلاعات. در این مدت سعی کردند آتش ناآرامی ها را روشن نگه دارند و با تمام توان به میدان رفتند تا اخبار جعلی و زرد منتشر کنند، بدبینی را در افکار عمومی ایجاد کنند و احساسات مردم را جریحه دار کنند تا بتوانند از این آب تیره بیرون بیایند. .خودشون ماهیگیری میکنن

این رسانه‌ها این بار به یکی از منابع عملیات روانی علیه نظام و تحریک مردم به موضع‌گیری در جهت تأثیرگذاری بر افکار عمومی و توده‌های مردم به‌ویژه جوانان برای همسویی با اهداف مخالفان و تخطی روانی تبدیل شده‌اند. امنیت جامعه، فضای کشور را متشنج جلوه دهد.

در آستانه مرگ مهسا امینی، روزنامه اصلاح طلب هم میهن با پیگیری ادعاهای واهی، آنها را اتهامات واهی خواند و پروژه ساختگی ضرب و شتم نیروهای گشت ارشاد را آغاز کرد. در گزارش دیگری در این روزنامه آمده است: به مدیران مدارس دستور داده شده است که دانش آموزان را از راه دور از مدرسه خارج کنند تا تجمع نکنند. همچنین این روزنامه در مطلبی مدعی شده است که میلیون ها معترض ایرانی به دلیل ترس از رویارویی یا نگرانی از نتیجه اعتراضات در خانه مانده اند و هنوز به تجمعات خیابانی نپیوسته اند.

اخبار جنجالی این روزنامه به حدی بود که بی بی سی فارسی در این مدت بارها از عملکرد و هدایت این روزنامه تمجید کرد و حتی در یک ساعت دو بار سخنان روزنامه همهان را نقل کرد که نوعی عصیان است.

این روزنامه با سوء استفاده از این حادثه و نشان دادن هرج و مرج و التهاب و ناامنی در کشور به جمع رسانه های معاند پیوست و بنزین را بر آتش اعتراضات ریخت. این روزنامه همچنین در مطلبی مدعی شده است: امروز در همه کشورها اعتراض و برگزاری تجمعات به یک اقدام عادی تبدیل شده است و مردم در اکثر کشورها با طرح و برنامه دولت در مورد یک موضوع خاص مخالف هستند، اما چرا در ایران واقعیت ها در همه اعتراضات به درستی منعکس نمی شود. از خارجی ها، منافقین و آزمایشگران نام ببرید؟ این روزنامه هنوز نمی داند که این یک اعتراض نیست، یک شورش است. در این تظاهرات، معترضان مسلح به گرافیتی هستند، سلاح های غوغایی حمل می کنند و با آنها به پلیس حمله می کنند، به اماکن مقدس توهین می کنند و غیره. اعتراضات به بیگانگان نسبت داده نمی شود، بلکه آنها هستند که فضای ناآرامی را ایجاد می کنند.

اصلاح طلبان که از کاهش حضور مردم در خیابان و بازگشت آرامش نسبی به جامعه ابراز نارضایتی می کنند، سعی دارند شرایط را وارونه نشان دهند و با زیر سوال بردن این تاریخ، می خواهند موج جدیدی ایجاد کنند که باید پاسخگو باشند. برای اجرا، پایه گذار وضعیت موجود باشد.

این جریان سیاسی که ظاهراً مدعی اصلاحات و دموکراسی است، این بار با رفتار جنجالی خود در صدد بازپس گیری محبوبیت از دست رفته خود هستند، اما این بار نیز مانند همیشه به دلیل فعالیت های جعلی و اخبار جعلی ناکام ماندند.


بیشتر بخوانید:

اذعان رسانه های اصلاح طلب به ضرر اقتصادی آشوب و اخلال

دیدگاهتان را بنویسید