هیئت های مذهبی از ایام محرم برای جهاد تبین به خوبی استفاده کنند/ لزوم مدیریت صحیح منابع آب در کشور


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886305

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: ملت ایران امت امام حسین (ع) است و این ایام فرصت خوبی است تا عشق و علاقه خود را به اهل بیت (ع) نشان دهیم و در رأس آنها سیدالسلام قرار دارد. -شهدا(ع) و هیئت های مذهبی از این فرصت طلایی برای تبیین استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه امروز اراک با اشاره به آیه مبخله گفت: آیه مبخله نشانه است. از عظمت اهل بیت (ع) است و مانند شمشیر پیروز در برابر مردم است، این است که حق را انکار می کنند و برای امروز درس های زیادی دارد.

وی افزود: امامت و ولایت دو نعمت بزرگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد و باید این نعمت را گرامی بداریم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه جهاد تبیین از خواسته های مهم مقام معظم رهبری است، گفت: جهاد تبیین رسالت مهم تبلیغ و تبیین است که دیروز بر عهده انبیای الهی بود و امروز بر عهده آن است. مسؤولیت عاشوراییان و بستگان اهل بیت (ع) باید الگوهای موفق دینی، انقلابی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به تمام دنیا بیاوریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی الگوهای موفقی برای پیشرفت جهان اسلام و پیشرفت دین ارائه کرد که باید با جهاد به امت اسلامی منتقل شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ماه محرم، ماه شناخت اهل بیت(ع)، ماه امر به معروف و نهی از منکر، ماه مبارزه با کفر، استکبار جهانی و صهیونیسم و ​​ماه بندگی است، تصریح کرد: نیکی کردن به مردم گفت: محرم ماه سجده بر شعائر است و هر چه امت اسلامی دارد از برکات ماه محرم و صفر است و حیات طیبه ملت ایران در گرو برگزاری عاشورا است. زنده است و ما باید قدر این فرصت طلایی را بدانیم.

وی افزود: موفقیت های ملت ایران در همه زمان ها مدیون الگو گرفتن از فرهنگ عاشورایی است و رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی بزرگ ترین حماسه ها را پس از شهدای عاشورا خلق کردند و سربلندی رزمندگان را رقم زدند. در پیشانی حق علیه باطل به خاطر وجود امام حسین (ع) است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: ملت ایران امت امام حسین (ع) است و این ایام فرصت خوبی است تا عشق و علاقه خود را به اهل بیت (ع) نشان دهیم و در رأس آنها سیدالسلام قرار دارد. -شهدا(ع) و هیئت های مذهبی از این فرصت طلایی برای تبیین استفاده کنند.

وی ادامه داد: امروز پس از سال ها جنگ تحمیلی، دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور اعم از اقتصادی، فرهنگی و دفاعی در حال انجام است و جهادگران غیور ایران اسلامی از ارزش های اسلامی و دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس دفاع می کنند. انقلاب

امام جمعه اراک با اشاره به وقوع سیل در برخی استان ها و لزوم رسیدگی به سیل زدگان گفت: متاسفانه گاهی اوقات مردم هشدارها را رعایت نمی کنند و در کنار رودخانه ها و جاده ها در معرض خطر سیل زندگی می کنند. باید به هشدارها توجه کرد.

وی تصاحب رودخانه ها توسط مردم را غیرقابل قبول عنوان کرد و گفت: باید از تجربه سیل 1397 و مدیریت این روزهای جهادگران به خوبی استفاده شود و خوشبختانه جهادگران بسیجی استان مرکزی در سال 1397 خوش درخشیدند. سیل و اقدام به موقع انجام شد خدمات زیادی در 5 استان انجام شد.

آیت الله دری نجف آبادی بر مدیریت بارندگی و آب تاکید کرد و گفت: آبی که بر اثر سیل در خیابان ها جاری می شود گنجینه بزرگی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد و اگر خوب مدیریت شود برکات زیادی برای جبران خشکسالی به همراه خواهد داشت. آیا کمبود منابع آب وجود خواهد داشت؟

وی تاکید کرد: مدیریت منابع آب در کشور یک ضرورت مهم است و خوشبختانه این امر مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است و امروز یکی از اولویت های اصلی کشور مدیریت صحیح آب است که باید مورد توجه همگان باشد و نباید این موضوع مهم را نادیده بگیرید.

امام جمعه اراک ادامه داد: باران احیای حیات طیبه است و قطعاً برکات بارندگی بسیار بیشتر از مضرات آن است و باید مدیریت صحیح منابع بارشی مورد توجه بسیاری قرار گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بیش از 900 امام جمعه بسیار صریح است و باید مورد توجه همه قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: زبان ائمه جمعه، زبان انقلاب و آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و لذا ائمه جمعه باید فرهنگ انقلاب و آرمان های شهدا و شهدا را منتقل کنند. نظام اسلامی به مردم بویژه جوانان.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود و مانند رزمایش باشکوهی است که در دنیا کم نظیر است و قرارگاه عاشقان خدا و اهل بیت(ع) و اهل بیت(ع) را متحد می کند. عاشقان انقلاب به جهانیان که باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند.

امام جمعه اراک افزود: باید نوجوانان و جوانان را با نماز جمعه آشنا کنیم و ائمه جمعه باید با خطبه های پرمعنا و کاربردی و بیان مطالب عمیق دینی و آموزه های اسلام ناب محمدی به ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در کشور بپردازند.

وی با اشاره به اینکه کار، تلاش و روحیه جهادی رمز موفقیت کشور در گام دوم انقلاب است، گفت: تلاش جهادی و روحیه انقلابی باید محور جامعه به ویژه مدیران و کارکنان باشد چرا که اسلام دین نیست. از تنبلی و تنبلی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به 14 مرداد روز ایثار و مقاومت اراک گفت: مردم استان اراک در این روز حماسه های بزرگی آفریدند و تقدیم بیش از 207 شهید نشان می دهد که مردم اراک در فداکاری و ایثار پیشگام هستند روز بزرگ و سالگرد عملیات مرصاد و رمضان را گرامی می داریم.

وی خاطرنشان کرد: عدم نیاز به بیگانگان و رفع وابستگی کشور در همه بخش‌ها باید مورد توجه جوانان و صنایع باشد و این امر مستلزم بکارگیری عزم همگان و تلاش‌های سخت و جهادی است که باید مورد توجه قرار گیرد. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید