هیئت مذهبی مرکز جهاد تبیینی باشد/ اعزام 1600 مبلغ به نقاط مختلف استان هرمزگان در ماه محرم.


ساعت: 11:00
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885793

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه هیئت دینی باید محور جهاد تبیین باشد، گفت: در جهاد تبیین باید مسائل دیگری مانند جمعیت و خانواده، عفاف و حجاب، مسائل دینی و اجتماعی، فرهنگی مطرح شود. مورد توجه قرار گرفته و تحقق آن مستلزم مدیریت صحیح هیئت مذهبی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز ؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در همایش رهبران تبلیغی در بندرعباس اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام هستیم. عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش هر ساله به جز چند سالی که درگیر شیوع ویروس کرونا بودیم، جلسات توجیهی باشکوهی برگزار می شد. برای تبیین برنامه های ماه محرم در چنین ایامی.

وی افزود: در این همایش ها هیئت های مذهبی نحوه فعالیت در دهه اول و دوم محرم را توجیه کردند یا به عبارتی در محرم چه باید کرد و چه نباید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: امسال امکان برگزاری همایش روسای تبلیغ در سطح استان و در هر شهرستان به صورت جداگانه فراهم شد، البته بازدهی بیشتر و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد داشت.

انصاری ابزار داشت: بر اساس گزارش های دریافتی به این نتیجه رسیدیم که اکثر شهرها میزبان همایش طلافروشان تبلیغ بوده اند و چند شهر باقی مانده نیز تا پایان هفته میزبان این همایش خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات اصلی و اصلی در مراسم عزاداری دهه اول و دوم محرم است، اذعان داشت: مراسم عزاداری با محوریت امر به معروف و نهی از منکر است و امسال نیز برگزار می شود. تبیین جهاد به عنوان یک خواسته جدی مقام معظم رهبری در کنار امر به معروف و نهی از منکر که بارها بیان کرده اند و این از خواسته های جدی و اساسی حضرتعالی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه همه باید در تحقق جهاد تباین مشارکت داشته باشند، گفت: هیئت های مذهبی، مبلغان و مبلغان باید با جدیت به جهاد تباین بپردازند. نه فقط یک یا دو موضوع، بلکه باید بر اساس برنامه ریزی در هیئات مذهبی به مسائل مختلف پرداخت.

انصاری راد با تاکید بر اینکه از فرصت استفاده کرد، تصریح کرد: فرصت ها را نباید از دست داد، اعتقادات دینی مردم از چند روز مانده به شروع ماه محرم باعث شده به استقبال این ماه بروند، در برخی از شهرستان های هرمزگان نیز این گونه است. استان . باید از این فرصت برای تحقق جهاد تبیین استفاده کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیئت دینی باید محور جهاد تبیینی باشد، گفت: هر هیئت مذهبی در واقع محور جهاد تبیینی است، بنابراین باید از این فرصت ارزشمند به نحو احسن استفاده شود، در جهاد تبیینی از موضوعات دیگری مانند جمعیت استفاده شود. خانواده، عفاف و حجاب، موضوعات مذهبی و اجتماعی، فرهنگی و…

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: از مسئولان هیئات مذهبی استان هرمزگان انتظار می رود با جدیت بیشتری نسبت به گذشته هیئت ها را مدیریت کنند و سعی کنند از آغاز ماه محرم بهترین استفاده را ببرند.

انصاری راد به اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان هرمزگان در ماه محرم اشاره کرد و افزود: امسال زمینه برای اعزام بیش از 850 مبلغ به استان فراهم شده است که تعدادی از آنها به مرکز استان هرمزگان و برخی دیگر با توجه به شرایط موجود. نیازها و شرایط ارسال خواهد شد

وی همچنین گفت: در آستانه ماه محرم امسال یک هزار و 600 هیئت مذهبی در استان هرمزگان اعلام آمادگی کردند و به صورت فعال ویژه برنامه های دهه اول و دوم محرم را اجرا خواهند کرد. البته نزدیک به 2 هزار هیئت مذهبی در استان هرمزگان وجود دارد که از این تعداد بیش از 1600 هیئت دارای کد شناسایی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید