کتاب مهمترین ابزار «جهاد تبیینی» است/ تلاش برای کتابخوانی نسل جدید بخشی از جهاد تبیینی است.


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917747

فیض عارفی با بیان اینکه کتاب مهم ترین ابزار «جهاد تبیینی» است، گفت: تلاش برای تشویق نسل جوان به کتابخوانی، معرفی کتاب های مرتبط و معرفی کودکان به کتابخانه های عمومی بخشی از جهاد تبیینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محمد فیض عارفی رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر صبح امروز در نشست تبیین کتاب و جهاد که در حوزه علمیه حاج شیخ این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ضرورت تبیین معارف اسلامی و انقلابی برای نسل جوان اظهار داشت: پس از اتفاقات اخیر کشور اینطور شد که همه ما متوجه موضوعی شدیم که از مدت ها قبل مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و آن لزوم ورود به «جهاد تبیین» است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در مقوله تبیین از تعبیر جهاد استفاده کردند و این نشان می دهد که برای کار تبیین باید جهادی کار کرد و همچنین نشان می دهد که تبیین ارزش جهاد را دارد به گونه ای که وی خاطرنشان کرد: و انتقال مفاهیم و اخبار صحیح به نسل جوان به کمک ابزارهای مختلفی امکان پذیر است و هر ابزاری تأثیر خاص خود را دارد به عنوان مثال می توان از ابزار هنر، شعر، سرود، تئاتر، موسیقی، فضای مجازی استفاده شده و غیره

مدیر کتابخانه‌های عمومی کاشمر تصریح کرد: همه ابزارهای تبیینی مزایا و آثار خود را دارند و باید مورد استفاده قرار گیرند، اما هیچ ابزاری مانند کتاب تأثیر عمیق و کاملی بر مخاطب ندارد و ابزارهای دیگری مانند شعر، سرود و تئاتر نیز تأثیرگذار است. در واقع باید مفاهیم موجود در کتاب ها را منتقل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه کتاب مهم ترین ابزار «جهاد تبیین» است، اذعان داشت: تلاش برای کتابخوانی نسل جوان، معرفی کتاب های مناسب و معرفی کودکان به کتابخانه های عمومی بخشی از جهاد تبیین است.

فیض عارفی با اشاره به لزوم تقویت خودباوری فردی و ملی در بین جامعه به ویژه جوانان گفت: در اتفاقات اخیر که در کشور رخ داد، کمبود خودباوری در بخشی از جامعه به وضوح مشخص شد. و این نشان می دهد که باید با معرفی افراد، خودباوری ملی را ارتقا داد. وی موفقیت و همچنین پیشرفت علمی و صنعتی کشور را برای عموم مردم تشریح کرد.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه برخی کتاب ها می تواند روحیه خودباوری ملی را در نسل جوان تقویت کرده و آن را در برابر تلاش بیگانگان برای هویت زدایی ملت تضمین کند، تصریح کرد: طلاب و روحانیون می توانند از مضمون ضرورت در تبلیغات دینی خود استفاده کنند. توجه به کتاب و ارتباط با کتابخانه ها و تشویق کمک های مالی به خیرین و خیرین در زمینه کتاب و کتابخوانی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید