فضای مجازی ذائقه مردم را برای کتابخوانی تغییر داده است/بررسی شناسایی کتاب خوب در استان مرکزی در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بابک روزبه، فعال فرهنگی و مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفاظت و نشر ارزش های مقدس استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب؛ وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت ارزشمندی برای تجلیل از فعالان عرصه کتاب و همچنین فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه کتاب در انتقال مفاهیم ارزشمند است و آیا باید به آن توجه کرد. پیشرفت و گسترش فضای مجازی، اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه باید بیشتر توضیح داده شود.

وی با اشاره به برکات ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: یکی از مهم ترین روش های پیشرفت فرهنگی و گفتمان سازی به نفع ارزش های کتابخوانی است و همچنین مطالعه کتاب در حل مسائل اجتماعی بسیار موثر است. آسیب می رساند.

روزبه تاکید کرد: کتاب یکی از موثرترین روش های ایجاد تحول در فرهنگ است و خانواده ها و مدارس نقش موثری در نهادینه سازی کتابخوانی در جامعه دارند و با راه اندازی کمپین های مردمی می توان این مهم را پیگیری و محقق کرد.

وی ادامه داد: در زمینه انتقال مفاهیم و حماسه های ارزشمند حراست، کتاب نیز یکی از مولفه های اصلی محسوب می شود و با توجه به اینکه گام دوم انقلاب این است که باید فرهنگ پاسداری مقدس را تقویت و نهادینه کنیم، یکی از ابزارها کتاب و کتابخوانی است. باید در نظر گرفته شود.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: امروزه به دلیل وجود فضای مجازی، ذائقه مردم بیشتر به سمت کتاب های کوتاه و نسخه های دیجیتال معطوف شده است. البته کتاب‌های صوتی را می‌توان در میان نوآوری‌های دهه‌ها یافت که اخیراً شناخته شده و امروزه جایگاه قابل قبولی در بین مردم به‌ویژه جوانان دارد.

وی با بیان اینکه بهترین منبع در حوزه تاریخ نویسی تاریخ است، گفت: با توجه به اینکه حراست مقدس تاریخی گرانبها و ارزشمند است و سخنان بسیار حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی برای نسل های آینده است، نشان دهنده اهمیت این هشت سال و استفاده از آن برای نسل جدید و نسل های آینده و کتاب یکی از روش های استفاده از این گنجینه عظیم است.

وی با اشاره به اینکه ما بهترین موضوعات و کتاب های تالیفی را در حوزه حراست داریم و به نویسندگان پیشنهاد می کنیم با حماسه ها و موضوعات مهم حفاظت مقدس آشنا شوند، گفت: این اثر برکات زیادی دارد و علاوه بر معنویت، آنها را نیز به همراه خواهد داشت. بهره مندی از این گنج بیکران در راستای انتقال صحیح آن به نسل های آینده.

وی با اشاره به مهم ترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: مسابقه سراسری کتاب، کوه ها الله اکبر می گفتند و این کتاب توسط عباس جعفری نوشته شده که فراخوان آن منتشر شد و تعدادی از کتاب ها به عنوان در زمینه کتاب های چاپی و همچنین کتاب های صوتی. آشکار خواهیم کرد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حراست و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین در حال برنامه ریزی کمپین محتوایی برای شناسایی کتاب های خوب هستیم و این کمپین می تواند در نهادینه سازی کتابخوانی بسیار موثر باشد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید