نمایشگاه مجازی کتاب تهران / ارسال رایگان کتاب / 20 درصد تخفیف در خرید کتاب

ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800564

مدیر سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ثبت نام بیش از 2000 ناشر در دومین نمایشگاه مجازی خبر داد و گفت: تاکنون 80 هزار نفر در سامانه کتاب ثبت نام کرده اند و باید افزایش ظرفیت 110 هزار نفری را در نظر بگیریم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رمضانی، مدیر سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، درباره برگزاری نمایشگاه حضوری در اردیبهشت ماه 1401 گفت: مجوز برگزاری این نمایشگاه موقتی است و ستاد کرونا به دلیل جمعیت و حجم جمعیت، برگزاری این نمایشگاه را غیرممکن دانست. ناشران سال‌های گذشته: «اگر با گونه‌های جدید تاج مواجه نشویم، این اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص محل برگزاری نمایشگاه سال آینده نیز با بیان اینکه تقویم اجرایی نمایشگاه از سه روز گذشته با بازدید از مصلی و شهر آفتاب و گفتگو با سازمان های انتشاراتی و کارشناسان برگزار شده است، افزود: با توجه به وضعیت شهر آفتاب. ، تهران.

رئیس دومین نمایشگاه کتاب در خصوص دومین نمایشگاه مجازی کتاب گفت: این نمایشگاه جایگزین نمایشگاه حضوری نیست، بلکه راه حل جبرانی آن در شرایط تاج است تا مردم بتوانند کتاب های مورد نیاز خود را خریداری کنند. و ناشران می توانند محصولات خود را ارائه دهند.”

رمضانی با اشاره به اینکه حتی در صورت برگزاری نمایشگاه حضوری باید مزایای نمایشگاه مجازی از جمله تحقق «عدالت فرهنگی در توزیع و دسترسی به کتاب» را حفظ کنیم، افزود: می توان آن را تهیه کرد.

وی وضعیت یکسان و عدم پرداخت هزینه ای برای بازدید از نمایشگاه را از دیگر مزایای نمایشگاه مجازی برشمرد و افزود: کتابفروشی های بزرگ نیز اعلام کردند که در موج نمایشگاه های مجازی و افزایش تقاضا در “فروش آنها نیز در حال افزایش است.

رمضانی با اشاره به اینکه دومین نمایشگاه مجازی کتاب از سوم تا دهمین دوره باخمن برگزار می شود، افزود: شاید موضوع نمایشگاه مجازی در تقویم نمایشگاهی کشور تثبیت شود و یا همزمان با نمایشگاه فردی برگزار شود. روی صورت.”

رمضانی گفت: تاکنون 2000 ناشر برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

رئیس خانه کتاب و ادبیات با اشاره به اینکه تعداد انتشارات نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است، این امر را نتیجه آمادگی ناشران برای عرضه کتاب در نمایشگاه مجازی دانست.

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب همچنین از حضور بیش از 70 ناشر خارجی از طریق نمایندگان خود در ایران در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این ناشران نیز کتاب های خود را با 30 درصد تخفیف عرضه می کنند.

رمضانی همچنین از تخفیف 20 درصدی ناشران در نمایشگاه مجازی و افزایش 60 درصدی اعتبارات کتب دانشگاهی و دانش پژوهان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: دانشجویان 250 هزار جلد کتاب دارند که سهم 150 هزار جلد و یارانه 100 هزار جلدی دارد. مجلدات . اساتید دانشگاه هم کتاب های 500 هزار تومانی دارند که 250 هزار تومان یارانه و 250 هزار تومان مابقی سهم آنهاست.

وی از ثبت نام 80 هزار نفر در سامانه بن کتاب در روز گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برآورد ما 110 هزار نفر بود، در این شرایط در صورت تامین منابع باید به فکر افزایش آنها باشیم.

رئیس سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در رابطه با توسعه زیرساخت های نمایشگاه کتاب مجازی گفت: سال گذشته 80 مشکل شناسایی و رفع شد و سامانه عیب یابی در دو نمایشگاه اصفهان و ارومیه بارگیری و تست شده است. .

رمضانی ارسال کتاب از نمایشگاه مجازی برای عموم مردم را کاملا رایگان اعلام کرد و گفت: هزینه ارسال کتاب به ناشران تا سقف 50 هزار جلد است و وزارت ارشاد و حامیان نمایشگاهی هزینه آن را پرداخت می کنند. بسته های بالای 2 کیلوگرم و 50 هزار تومان نیز 7 هزار تومان برای ناشر قیمت دارد و برای بسته بندی بالاتر 10 درصد تخفیف داده می شود.

وی امکان تجمیع سفارشات مختلف مشتریان از نظر زیرساختی را در حال حاضر رد کرد.

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب در خصوص امکان بازگرداندن کتاب های خریداری شده نیز گفت: خرید مشتریان قطعی است و امکان عودت کتاب وجود ندارد. اما شکایات از طریق نمایشگاه های نمایشگاهی قابل پیگیری و حل و فصل است.

رمضانی همچنین از پوشش مجازی جلسات خانه اهل قلم در دومین نمایشگاه کتاب مجازی تهران خبر داد و افزود: در دوره دوم نیز مانند خود نمایشگاه، این نشست ها در ایران گسترش یافته و دیدارهای حضوری خواهد بود. پوشش برگزار کرد.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید