قسمت مجازی نمایشگاه کتاب گسترش یافت/ فروش 140 میلیاردی نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840232

معاون رئیس جمهور و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به تمدید دو روزه نمایشگاه کتاب در بخش مجازی گفت: مجموع فروش بخش های مجازی و حضوری حدود 140 میلیارد است. تن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رمضانی معاون رئیس جمهور و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نهمین نشست خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در خانه ملت ها برگزار شد، گفت: نمایشگاه کتاب تهران تنها با دو نمایشگاه تمدید می شود. روز در بخش مجازی 24 روز دوم خرداد ماه است، اما بخش حضور و غیاب نمایشگاه طبق اعلام قبلی، ساعت 20:00 روز شنبه 30 خرداد به پایان می رسد.

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران با توجه به برخورد با ناشرانی که کتاب های خود را با 50 درصد تخفیف به فروش رساندند، گفت: برای برخی تخلفات بررسی شده در این نمایشگاه. این منطقه اختصاص یافته است.

وی درباره هزینه اجاره غرفه ناشران با توجه به تعطیلی یک روزه نمایشگاه فیزیکی افزود: قبلا توضیح داده ایم که قیمت اعلام شده هر غرفه قیمت است، البته هنوز تصمیمی گرفته نشده است. ، اما از آنجایی که بسیاری از ناشران از یارانه استفاده می کنند، می توان تصمیماتی را در قالب یارانه اتخاذ کرد.

رمضانی در خصوص برگزاری نشست های فرهنگی توسط ناشران خارج از ظرفیت سالن ها و غرفه ها، گفت: برای هر سالنی برنامه ریزی کرده ایم که میزبان برنامه ها باشد.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره تهویه مطبوع در دو روز گذشته، افزود: کولرها طبق روال معمول روشن هستند. تست رطوبت را در ساعات مختلف ارائه کردند اما امروز دما بالا بود و به 31 درجه رسید که بر میزان هوای سالن ها تأثیر گذاشت.

رمضانی در پاسخ به سوالی مبنی بر خالی بودن غرفه برخی از ناشران خارجی در سرای اهل قلم گفت: یکی از مشکلات این است که بسیاری از غرفه داران خارجی نسبت به روزها و ساعات برگزاری نمایشگاه اعتراض کرده اند که در این خصوص در شورای سیاست گذاری نمایشگاه و شورای سیاست گذاری نمایشگاه ها و شورای سیاست گذاری نمایشگاه های بین المللی، شورای اسلامی شهر تهران اعتراض کرده اند. شورای برنامه ریزی «بحث هایی صورت گرفته و باید برای دوره های آینده تصمیماتی اتخاذ شود.

وی به صدور 64 رای در کمیسیون تحقیق و تفحص از ناشران اشاره کرد و افزود: در این میان ارائه و فروش کتاب از سایر ناشران، فروش کتاب های غیرمجاز، ارائه کتاب های مربوط به بیش از 4 سال پیش، بی احترامی به شئونات اسلامی و تلاش برای … نفوذ به فضای خارج از کابین رایج ترین بود.

رمضانی گفت: استفاده از سایر کارتخوان ها، فروش کتاب بالاتر از قیمت پشت جلد کتاب، تحویل ندادن غرفه، عرضه کتاب های غیر مرتبط با تالار و رعایت نکردن حداقل و حداکثر تخفیف از دیگر تخلفات فعلی است.

نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به آرای صادره به متخلفان گفت: 20 رای شامل توبیخ کتبی در پرونده و اخذ تعهد کتبی، 16 رای متخلفان شامل محرومیت از نمایشگاه پیش رو با امکان وجود دارد. 15 مورد اعتراض و درخواست تجدیدنظر، 15 مورد توبیخ بدون درج در پرونده، 7 مورد تعطیلی سه تا پنج ساعته، 3 مورد محرومیت از بازدید از نمایشگاه های استانی، 2 مورد محرومیت از دریافت تجهیزات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک مورد تعطیلی ایستادن. .

رمضانی افزود: حدود 100 نیرو در 30 نقطه برای توزیع نقشه و جهت در قسمت اطلاعات و پاسخگویی به سوالات در نمایشگاه کتاب مستقر هستند. همچنین در بخش های مختلف 70 غرفه اطلاع رسانی وجود دارد که در مکان های مختلف فعالیت می کنند که از این تعداد 53 غرفه و در بخش انتشارات عمومی 7 غرفه در بخش خارجی و 4 غرفه در بخش کودک گزارش نشریات وجود دارد.

وی افزود: 115 نفر با توجه به سلیقه و گروه های سنی در دفاتر مشاوره کتاب در 4 نقطه از سالن ها به مراجعه کنندگان مشاوره می دهند.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اپلیکیشن هایی نیز در غرفه های اطلاع رسانی وجود دارد که عموم می توانند دانلود کنند. وی گفت: حدود 6000 نفر این اپلیکیشن را دریافت کرده اند که 4200 نفر آن را روی گوشی خود راه اندازی کرده اند. علاوه بر این می توانید در اپلیکیشن بازار و نشان به جستجوی غرفه بپردازید.

وی در ادامه به استقرار 70 نفر پرسنل در مرکز دبیرخانه اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 29 هزار و 500 تماس ورودی و 8 هزار و 800 تماس خروجی داشته ایم. ضمناً در این مرکز، دستیاران خرید با کسانی همراه می شوند که تجربه ای در خرید اینترنتی ندارند تا بتوانند کتاب های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

رمضانی همچنین در تشریح اقدامات بهزیستی تصریح کرد: اقامتگاه های مختلفی در صحن اصلی، مسیر ورودی از مصلی امام خمینی (ره) و مترو شهید بهشتی که شامل 1800 مبلمان شهری است، علاوه بر دسترسی به آب معدنی سالم در 1800 پیش بینی شده است. و تومان.

وی افزود: مجموع فروش بخش مجازی و شخصی تا شب گذشته حدود 140 میلیارد تن بود که تاکنون 200 هزار جلد کتاب از این نمایشگاه به فروش رسیده است که سهم بخش حضوری 79 میلیارد تن است و سهم بخش مجازی 61 میلیارد تن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید