سخنگوی نمایشگاه کتاب: 17 پرونده تخلف در نمایشگاه / 7 پرونده منجر به محکومیت شد. غرفه یکی از ناشران یک روز تعطیل شد، 6 ناشر به تعطیلی پنل مجازی محکوم شدند/ این محکومیت ها دو دلیل عمده دارد; من کتاب هایی را می فروشم که قوانین انتشار را نقض می کنند و حجاب را رعایت نمی کنند

سخنگوی نمایشگاه کتاب: 17 پرونده تخلف در نمایشگاه / 7 پرونده منجر به محکومیت شد.  غرفه یکی از ناشران یک روز تعطیل شد، 6 ناشر به تعطیلی پنل مجازی محکوم شدند/ این محکومیت ها دو دلیل عمده دارد;  من کتاب هایی را می فروشم که قوانین انتشار را نقض می کنند و حجاب را رعایت نمی کنند

علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از طرح 17 پرونده در کمیته تخلفات این نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: هفت پرونده منجر به صدور رای شده و مابقی نیاز به بررسی بیشتر دارد. غرفه یکی از ناشران یک روز تعطیل شد، 6 ناشر به تعطیلی پنل مجازی محکوم شدند. به گفته وی، محکومیت ناشران دو دلیل عمده دارد، یکی فروش کتاب های خلاف قوانین نشر و دیگری عدم رعایت شئونات اسلامی و حجاب.

قائم مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 17 پرونده در کمیته تخلفات نمایشگاه مطرح شد و ادامه داد: هفت پرونده منجر به صدور رای شده و مابقی نیاز به بررسی بیشتر دارد. غرفه یکی از ناشران یک روز تعطیل شد، 6 ناشر به تعطیلی پنل مجازی محکوم شدند.

هفتمین نشست خبری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هفتم اردیبهشت ماه همزمان با هشتمین روز نمایشگاه در محل پاسخگویی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، علی رمضانی درباره چیدمان غرفه های سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، توضیح داد: وقتی نوبت به چیدمان نمایشگاه رسید، توزیع جمعیتی در نظر گرفته شد و در مورد ناشرانی که مخاطبان بیشتری دارند. ، سعی کردند در بخش های مختلف قرار دهند.

قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: روز گذشته مهمانان خارجی نمایشگاه و سفیر تاجیکستان میهمان رئیس نمایشگاه بودند و مذاکراتی انجام شد. ناشران ترک به دو صورت در قالب غرفه 6 ناشر و غرفه ای بر اساس فعالان نشر ترک در این دوره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در هشت روز برگزاری این نمایشگاه به 777 نویسنده خدمات ارائه شد، ادامه داد: در 6 اردیبهشت ماه 8000 استعلام در غرفه مشاوران تخصصی کتاب در دسترس قرار گرفت. 500 مراجعه در اداره کودک و نوجوان ثبت شده است.

پرونده هفت ناشر غیرقانونی منجر به صدور حکم شد

رمضانی از ورود 17 پرونده به کمیته تخلفات نمایشگاهی خبر داد و ادامه داد: هفت پرونده به نتیجه رسیده و مابقی نیازمند بررسی بیشتر است. غرفه یکی از ناشران یک روز تعطیل شد، 6 ناشر به تعطیلی پنل مجازی محکوم شدند.

به گفته قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، محکومیت ناشران دو دلیل عمده دارد، یکی فروش کتاب های خلاف مقررات نشر و دیگری عدم رعایت شئونات اسلامی و حجاب.

وی با ارائه آمار فروش تا پایان ساعت 21 در هفتمین روز نمایشگاه کتاب اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه در بخش حضوری 130 میلیارد تومان فروش داشته که حدود 100 میلیارد تومان آن در دستگاه های POS و بقیه کارت به کارت بود. در بخش مجازی نیز 68 میلیارد تومان فروش به ثبت رسیده که 53 و نیم میلیارد تومان آن مربوط به ناشران بوده و در مجموع 198 میلیارد تومان فروخته شده است. تعداد نسخه های فروخته شده در بخش مجازی بیش از 600 هزار نسخه از کتاب است.

رمضانی در خصوص سخت گیری برای ارسال سریع بسته های پستی کتابفروشان گفت: نمایشگاه در راستای حمایت از حقوق مردم، جلوگیری از پنل فروش ناشران و کتابفروشانی که تعداد زیادی بسته تحویل نشده دارند، اقدام می کند و می توانیم بررسی کنیم. و دوباره سیستم آنها را باز کنید. این به دلیل ارزش بالای افکار عمومی است.

قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره اتوبوس هایی که مردم را از خیابان ها و میادین به نمایشگاه کتاب منتقل می کنند، گفت: افرادی می توانند وارد نمایشگاه کتاب شوند که با آن آشنایی ندارند، استقبال آنها از اهداف کتاب است. نمایشگاه. خیلی خوب است که برای اولین بار افرادی که با این رویداد فرهنگی آشنایی ندارند جذب نمایشگاه کتاب شدند.

وی به جمع خبرنگاران در مرکز پاسخگویی اشاره کرد و توضیح داد: در این مرکز 80 نفر به سوالات مردم در موضوعات مختلف، ناشران، کتابفروشان و نویسندگان پاسخ می دهند.

وی افزود: دو تن از همکارانم آزاده نظربلند مدیر کمیته پاسخگویی و اطلاع رسانی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و سید محمد حسن اندرهور در این مرکز فعالیت می کنند. خانم نظربلند در دو بخش کار می کند: غرفه های اطلاعات، غرفه های توزیع کارت و کیوسک های اینترنتی. ما کمتر از هفت هزار تماس در روز نداریم. می توان گفت که هر یک از کارکنان این بخش روزانه با بیش از 100 مخاطب صحبت می کنند.

قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به بازدیدکنندگان در هفتمین روز از نمایشگاه کتاب گفت: بازدید مردم در روزهای اخیر نشان داد که همچنان به کتاب اعتقاد دارند و این محصول فرهنگی را یکی از آرامش بخش ترین وسایل کتاب می دانند. زندگی

رمضانی با اشاره به 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: هر ناشری در این مدت اقدامات بهتری در حوزه ارتباطات انجام می دهد و نتیجه آن را در فروش و سایر بخش ها می بیند.

به گفته وی ساعات کاری نمایشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه یک ساعت افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید