مهمترین ابزار جهاد تبیین رسانه است/ آغوش رسانه ملی باید به روی طیف های مختلف جامعه باز باشد.


ساعت: 10:38
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920702

کریمی مهم ترین ابزار جهاد را تبیین رسانه ها عنوان کرد و گفت: در بازی و جنگ رسانه ای برنده کسی است که هوشمندتر باشد و به موقع عمل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر کریمی کارشناس و مدرس رسانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز گفت: تحریم رسانه ای موضوعی است که ابتدا باید مورد بررسی قرار گیرد، چه روندی باشد که نتیجه ای مانند سایر تحریم های سیاسی و اقتصادی به دنبال داشته باشد و یا نه جنبه نمایشی و وزن روانی.



این کارشناس رسانه گفت: تحریم های رسانه ای و بازی های سیاسی از این دست توسط حاکمان و رسانه ها انجام می شود; یعنی فضای رسانه ای به همراه تمام کارکردهای ذاتی آن اعم از آموزش، اطلاع رسانی و سرگرمی. او کارکرد دیگری پیدا کرد که در بحث زندگی مجازی، شما به عنوان یک شهروند باید آموزش بسیار مورد نیاز را داشته باشید تا در این حوزه مستعمره نشوید.

کریمی تصریح کرد: امروزه رسانه ها به عنوان ابزار قدرت دولت، ابزار مهم و سرنوشت ساز و تعیین کننده ای هستند که در بسیاری از دولت ها جنگ را از طبقه همکف بسیار پرهزینه به فضای مجازی که قابل کنترل تر است می برد. ; البته این کار هزینه های خودش را دارد.



وی تاکید کرد: باید در فضای رسانه ای و سایبری آماده و هوشیار باشیم زیرا هر لحظه احتمال حمله به ما وجود دارد و همانطور که در جنگ نظامی روی بحث دفاعی خود تمرکز می کنیم در این زمینه نیز باید با آن برخورد کنیم. منطقه نیز

این سخنران رسانه ادامه داد: صیانت در فضای رسانه بخشی مدیون دولت، بخشی به مردم و بخشی مدیون خود رسانه است، بنابراین دولت با اتخاذ سیاست های لازم و استراتژی مناسب، به عنوان یک رهبر فکری باید به این موضوع بپردازیم. موضوع مهم. اینکه رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین دولت ها و مردم باید با تولید محتوای مناسب این نقش را ایفا کنند و رهبری نیز با تبیین فتوای جهاد این موضوع را خواستار شدند و همه می دانیم که مهمترین ابزار تبیین جهاد است. رسانه است.

کریمی ادامه داد: مسلح به سلاح اطلاع رسانی و موضوع سواد رسانه ای می توانند به مخاطب فهیمی تبدیل شوند که از حالت انفعالی و حق فعال خود قدرت تحلیل دارد.

وی تصریح کرد: مخاطب فهیم به دلیل توانایی تحلیلی بالایی که دارد سوالات سخت و دشوار را می پذیرد و اگر به دلیل تحلیل آن ها بپذیرد مطمئناً دنبال کننده دائمی و موثری می شود که می تواند خود سفیران رسانه باشد بنابراین برای جذب فالوورهای بعدی شما باید در سه زمینه برنامه ریزی کنیم.

این کارشناس و مدرس رسانه گفت: دشمن در تحریم رسانه ای کدام شخص یا رسانه را هدف قرار می دهد؟ رسانه ها به دلیل تولید محتوا مورد توجه قرار می گیرند، برخی افراد مثلا افراد مشهور در رشته های مختلف هنری، ورزشی و … ذاتاً چهره و کلام آنها مورد توجه مردم حتی در ماه های اخیر هنرمندان و ورزشکاران است. در اظهارنظرهای سیاسی بوده اند و مورد توجه قرار گرفته اند، نقش آنها را نمی توانیم کتمان کنیم، باید تلاش کنیم از ظرفیت و سرمایه اجتماعی مردم به نفع رسانه ها و حاکمیت استفاده کنیم.

کریمی تصریح کرد: دشمن وقتی می خواهد تحریم یا تخریب کند به سراغ افرادی می رود که از پتانسیل و ظرفیت اجتماعی خود استفاده می کنند یا به سراغ رسانه های اصلی می رود مثلا ورزشکاران و افراد مشهوری که برای بازی در میدان دشمن رفته اند. و علوفه انعکاس هستند داده می شود و قاعدتاً یک روز تاریخ مصرف آنها تمام می شود و برای آجیل سوخته گرفته می شوند.

وی تصریح کرد: با تحریم رسانه ها و مردم به دنبال استفاده از شخصیت ها و سلبریتی ها هستند و یا به یک جریان فکری حمله می کنند. گاهی اوقات شما تفکر بسیجی و انقلابی را دارید که یک خط و تفکر سیاسی مبتنی بر مبانی نظری است، بسیج، سپاه یا فرهنگ جهادی، اصول نظری آن وضع شده و مسیر آن طی می شود و اکنون کار جهادی یک فرد است یا اگر گروهی بیاید در مورد آن اظهار نظر کند، به نام فرد یا گروه ختم نمی شود، بلکه با نام بسیج و گروه های جهادی، بدون ذکر فرد، گروه رسانه ای تمام می شود.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: با تحریم یک رسانه درصدد گرفتن سرمایه یک رسانه هستند و رسانه دو سرمایه مخاطب و اعتماد دارد که با متهم کردن این رسانه به دروغگویی، اعتماد و ارزش رسانه نیز مورد هدف قرار می گیرد. .



کریمی تصریح کرد: در بازی و جنگ رسانه ای برنده کسی است که باهوش تر باشد و به موقع عمل کند. بخشی از تاریخ به مردم برمی گردد و مردم نیاز به آگاهی دارند و نمی توان از افرادی که آموزش ندیده اند انتظار داشت آرمان های انقلاب و نظام را حفظ کنند.

و افزود: باید دید رسانه های ما چقدر با روحیه انقلابی و فرهنگ گفت و گو، آگاهی و… محتواسازی کرده اند. برای همه مخاطبانش رسانه ملی باید در خدمت همه فرزندان این کره خاکی از هر جهتی باشد. آزادی بیان و آزادی پس از بیان حق مسلم همه کودکان روی زمین است، مشروط بر اینکه در چارچوب قانون و اخلاق و در خدمت ارزش‌های ما باشد.

این مدرس رسانه گفت: همه رسانه های یک سویه محکوم به شکست هستند و برنده رسانه ای است که محور گفت و گو برای مخاطبان خود باشد. رسانه ملی باید آغوش خود را به طیف های مختلف این جامعه دراز کند تا بتوانیم در فضای تعاملی به اهداف خود برسیم.

کریمی با بیان اینکه در جامعه شناسی ثابت شده است که افراد از احساسات مشترک به اهداف مشترک می رسند، گفت: برای رسیدن به احساسات مشترک نیاز به گفتگوی دو طرفه با همه افراد و طیف های جامعه داریم.

وی تصریح کرد: ارتباط در صورتی مؤثر است که بتواند مخاطب را به هدف آن رسانه برساند و کارشناسان برجسته رسانه نیز معتقدند رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی بسیار مهم است و رسانه ها باید در خدمت مردم و منطبق با آن عمل کنند. اهداف دولت باید تعامل وجود داشته باشد.

این مدرس رسانه تاکید کرد: رسانه زمانی می تواند ارتباط موثر، معنادار و طولانی مدت داشته باشد که محتوا جذاب و مهم باشد زیرا دو عنصر و کلیدواژه در آن رعایت شده و برای آن مهم است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها باید با تولید محتوای مناسب نقش خود را ایفا کنند و به افکار عمومی اطلاع رسانی و روشنگری شوند و مخاطبانی که رسانه ها بر اساس تعصبات خود به آن اهمیت داده اند به جای اتکا به رسانه های بیگانه برای آگاهی بخشی رسانه ها. و این بزرگترین دارایی یک رسانه است که باید روی آن کار کند وگرنه در آینده با بحران مواجه خواهد شد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید