اعزام بیش از 135 مبلغ در نقاط مختلف شهرستان / شمیم ​​عطر بهار مبارک قرآن


ساعت: 17:31
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819809

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه گفت:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: طرح مهرواره در ماه مبارک رمضان با بیش از 18 ویژه برنامه فرهنگی مختلف قرآنی در شهرستان اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ امسال حال و هوای فصل فوق العاده بهار رنگ و بوی و صفای دیگری پیدا کرد و آغاز سال با بهار قرآن همراه با نماز صبحش همراه است. این مصادف شدن و عبور از بهار و رمضان نوید تحولی در ژرفای جان بندگان را می دهد. رمضان زمانی است که خداوند در سحر، اشک را بهانه می کند تا بندگانش را بهشتی کند و با دعا برای آمرزش گناهان دعا می کند.

حجت الاسلام حسن بابایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز; وی از اجرای برنامه های قرآنی متنوع به مناسبت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در شاهین شهر و میمه خبر داد و گفت: مردم و محله ها در قالب شهرستان مهرواره برای ماه مبارک رمضان که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می شود. از دهه آخر شعبان اعمال شود «مسجد خانه خدا» و گرد و غبار مساجد سطح شهر شروع شد.


تبیین گام دوم انقلاب و روایت اسلام ناب محمدی در تبلیغ جانان.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه بیش از 18 طرح و پویش در طرح صمیم پیش بینی شده است، افزود: یکی از پروژه های مهرآوره صمیم است. “خطبه بر مردگان” مبلغان و روحانیون توانمندی برای تبیین گام دوم انقلاب اسلامی و روایت اسلام ناب محمدی در جهاد تبیین به مساجد و هیئت های مذهبی شهر اعزام شده اند.

وی به این طرح اشاره کرد “من با خدا صحبت می کنم” وی خاطرنشان کرد: پویش کلام با خدا به منظور برپایی و تکریم جلسات قرآنی در مساجد و منازل انجام می شود که تاکنون 36 جلسه جزء خوانی روزانه قرآن کریم در شهرستان برای پیوستن به این امر اعلام آمادگی کرده اند. اسکن، که ممکن است افزایش یابد.

حجت الاسلام بابایی افزود: علاوه بر این محافل مهم و مردمی، هر روز ختم قرآن کریم با حضور قاریان برجسته شهرستان برگزار می شود. خیابان فردوسی انتخاب شد. محافل مهم و بزرگ ختم قرآن روزانه در ماه مبارک رمضان در هر یک از شهرهای غزه، گرگاب و میمه با حضور اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است عده ای نتوانند در قرآن حضور یابند و شرکت کنند. دارالقرآن مجازی الکلمه همچنین در فضای مجازی و پلتفرم ایتا راه اندازی کرده ایم که علاوه بر خواندن بخش هایی از قرآن، تفسیر آیات و دعا به همراه پاسخگویی به سوالات، به صورت روزانه ارائه می شود تا تمامی افراد جامعه از جلسات قرآن بهره مند شوند. . بودن.


* شرکت در 16 جلسه خانگی ویژه بانوان در طراحی خانه های بهستی صالحات

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و شهرستان میمه برنامه ریزی کند “خانه های بهشتی عدالت” وی خاطرنشان کرد و ادامه داد: این طرح ویژه جلسات بانوان قرآنی است. در طرح صلاح، جلسات خانگی قرآن به عنوان خانه های بهشت ​​برگزار می شود. تاکنون 16 جلسه خانگی در شهرستان اعلام آمادگی و همکاری کرده اند.»

او در حال برنامه ریزی است “رحیم – مهربان” وی تسلیت مومنان از جمله مهرآوره صمیم شهرستان را برشمرد و افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک رمضان روزانه 110 بسته ساده افطاری بین نیازمندان توزیع می شود. تومان متفکرانه است، هرچند اکثر هیئت ها دست و دلبازتر هستند و غذای گرم افطاری را بین نیازمندان توزیع می کنند. هیئت های مذهبی در طرح خیریه خود در صورت تمایل نیازمندان محله را شناسایی و بین آنها بسته های افطاری توزیع می کنند.


* تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی با تفسیر سوره حجرات

حجت الاسلام بابایی بیان می کند که طرح “سر سفره خدا” با توجه به توصیه حضرت آقا و ترویج فرهنگ ساده افطاری پس از اقامه نماز دسته جمعی در مساجد بین نمازگزاران توزیع می شود. “تفسیر سوره حجرات” به عنوان تبیین سبک زندگی اسلامی انجام می شود که در این طرح تعدادی روحانی شناسایی و منابع تفسیری برای تبیین تفسیر این سوره مبارکه به عنوان سبک زندگی اسلامی در مساجد آماده ارائه شده است. .

او در حال برنامه ریزی است “پرواز به سوی پادشاهی” وی از دیگر طرح های مهرواره از ماه مبارک رمضان نام برد و افزود: در این طرح جمعی از طلاب و روحانیون برای تصحیح تسبیحات و سوره های نمازگزار از مساجد بازدید می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه با استناد به طرح “افتخار و احترام” وی گفت: در این طرح مبلغان و مداحی هیئت ها به صورت هفتگی و گروهی با بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان ها، آسایشگاه ها و آسایشگاه های جانبازان و معلولان از بیماران این مراکز بازدید و تجلیل می کنند.


* ترویج فرهنگ محله اسلامی و آرامش بخشی به مجروحان محله در طرح همسایگان خدا

او در حال برنامه ریزی است “همسایگان خدا” وی مهرآوره صمیم را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: هدف از طرح همسایگان خدا تعمیق باورهای دینی و ترویج دوستی و همدلی است و ترویج فرهنگ محله اسلامی از سوی جامعه بیایید و با هدیه به دیدار ایشان بروید. برو و او را دلداری بده تا به جامعه و مسجد برگردد.

حجت الاسلام بابایی افزود: طرح “خوبی” پروژه دیگر مهرواره صمیم است که در محلات مختلف توسط کسبه منصف محله شناسایی و مورد تجلیل قرار گرفته است. نان نذری مردم با هماهنگی نانوایی های محله بین نیازمندان نان توزیع می کنند و این طرح در روزهای دیگر نیز برگزار می شود.


* تدبر در آیات قرآن کریم با سی دیدگاه ملکوتی

به برنامه ریزی ادامه داد “سی منظره آسمانی” وی خاطرنشان کرد و افزود: در این طرح کتابی با عنوان «سی منظره بهشتی» بر اساس نکات تفسیری و مهم سی جزء قرآن تهیه کرده و در اختیار مبلغان قرار داده ایم تا در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. در پایان ماه مبارک رمضان به برگزیدگان هدایایی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه ادامه داد: برای تشویق به قرائت دعا و قرائت دعای معروف از جمله ابوحمزه تملی، افتتاحیه، دعای سحر و دعای مسجد. گروه شمس مداحان اهل بیت(ع) در قالب شورای مشورتی آماده همکاری با مساجدی هستند که قصد برپایی اقامه نماز را دارند.

او یک ابتکار عمل کرد “اسکن هر محله یک حامل است” وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح در هر محله یک کانال فضای مجازی راه اندازی می شود که محتوا و محتوای مورد نیاز هیئت های مذهبی و مساجد را در اختیار این رسانه ها قرار می دهیم و می توانند از طریق این بستر دریافت کنند که پیش بینی می کنم این کار را انجام دهند. بتوانند هر روز اخبار خوبی از مساجد و هیئت ها در فضای مجازی منتشر کنند.

حجت الاسلام بابایی بیان می کند که طرح “صندلی تبلیغاتی” وی با دعوت از قاریان برجسته استان در ماه مبارک رمضان در این شهرستان افزود: سایر برنامه های متنوع از جمله مسابقات فرهنگی از جمله گلبانگ است. “سلام فرمانده” این روزها به صورت مسابقه ای برگزار می شود و همچنین دو روز در هفته بر سر مزار شهدا قرائت می شود.


* شمیم ​​کوش بهار قرآن با مهرواره صمیم از ماه مبارک رمضان در تمام کوچه ها و محله های شاهین شهر و میمه.

وی هدف اصلی این طرح ها، حرکت ها و محافل را ابتدا تبیین جهاد با روایت اسلام ناب محمدی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است سعی کردیم عطر آن را استشمام کنیم. قرآن بیش از پیش در شهر. باید پیچیده باشد و جلسات قرآن محدود به مساجد نباشد. حال و هوای همه محله ها، حتی پارک ها، مدارس و دانشگاه ها باید بوی بهار قرآن را بدهد. تاثیر بسیار خوب و مطلوبی در فرهنگ جامعه خواهد داشت و به ارتقای سطح معنوی مردم و جامعه کمک می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه 120 مبلغ و 15 مبلغ در ماه مبارک رمضان پس از اخذ تصمیم از این دستگاه به اجرای برنامه های تبلیغی در مساجد، هیئت ها یا بوستان ها می پردازند گفت: علاوه بر ائمه جماعات مساجد، ما یک گروه تبلیغی ضیافت با 20 مبلغ آموزش دیده از قم و تعدادی مبلغ بومی مقیم قم داشته باشند که در ایام و مناسبت های خاص مانند ماه مبارک رمضان سفارش می گیرند و در محله های خود به فعالیت های تبلیغی می پردازند.


* حمایت مادی و معنوی شهردار شاهین شهر از جلسات قرآن در مناطق شش گانه این شهر.

وی در ادامه اقدامات خوب شهردار شاهین شهر برای حمایت مادی و معنوی از جلسات و محافل قرآنی 14 مسجد مرکزی و شاخص و پنج جلسه قرآنی ویژه بانوان در 6 منطقه شهر از جمله مسجد جامع حاجی آباد، امام حسن مجتبی (ع). کارگر، مسجد سرولا و حسینیه خیابان اباعبدالله الحسین(ع) فردوسی، مسجد امیرالمومنین(ع) مسجد گلدیس، مسجد فاطمه الزهرا(س) مسجد هشت بهشت، قلعه جوادالائمه بلدیم محبرات، خیابان فاطمیه، مسجد عطار ، مسجد قائم (ع) نظامی، مسجد الکریم ردانی پور، مسجد الزهرا، خیابان اقبال لاهوری، این اقدام خداپسندانه را اعلام و تجلیل کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید