اعزام 55 مبلغ در ماه مبارک رمضان به شهرستان نبندان / برگزاری جلسات تفسیر قرآن و افطاری ساده


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819680

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نبندان گفت؛

حجت الاسلام اسماعیل کمال گفت: تعداد کل مبلغان اعزامی نبندان به قم، تهران و مشهد به مناسبت ماه مبارک رمضان 55 نفر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهدی اسماعیل کمال رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نبندان و اقامه نماز جمعه در گفتگو با خبرنگار خاورستان با اشاره به فعالیت های مذهبی و ارسال پول به شهرستان نبندان در ماه مبارک رمضان، گفت: اولین گام در ماه مبارک رمضان در ماه مبارک رمضان است. شهر نبندان موضوع ارسال پول است.

وی افزود: با توجه به پراکندگی و گستردگی شهر نبندان و تعداد روستاها اما جمعیت کم، دو گروه تبلیغی از شهر مقدس کوم به این شهرک اعزام شده ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نبندان گفت: گروه تبلیغی رضوان متشکل از 40 روحانی توسط طلاب حوزه علمیه مسخط تهران به نهبندان اعزام و در روستاها توزیع شد.

حجت الاسلام اسماعیل کمال گفت: گروه تبلیغی دیگری از دفتر آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله وحید به شهرستان نبندان اعزام شد.

وی گفت: مجموع مبلغان اعزامی از قم، تهران و مشهد به مناسبت ماه مبارک رمضان به شهرستان نبندان 55 نفر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نبندان به برگزاری مجالس قرآن اشاره کرد و افزود: جلسات قرآن در شهرستان نبندان به سه صورت است. جلسات قرآن در منزل بانوان، جلسات ویژه برادران و جلسات تلاوت پایه که 45 جلسه برای بانوان در شهرستان، 25 جلسه برای آقایان که معمولا شبانه برگزار می شود و 5 جلسه تلاوت اصلی در شهرستان مشخص شده است. . و صورت می گیرد.

حجت الاسلام اسماعیل کمال گفت: روزانه پنج جلسه اصلی تلاوت در مکان های فاطمیه شهدای گمنام، مجتمع صاحب الزمان، مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجد الغدیر و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شوسه برگزار می شود.

وی گفت: همچنین محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه سیدالحسین(ع) دهکا، سید علی(ع) روستای سیدعلی و مسجد بین حضرت ابوالفضل(ع) با جای خالی برگزار می شود. موارد مدیریتی و خیریه شهرستان نبندان.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نبندان گفت: دو برنامه دیگر شامل تفسیر قرآن و برنامه های فرهنگی در مزار شهدای گمنام نیز در شب برگزار می شود؛ برنامه های فرهنگی و هنری در مزار شهدای گمنام نیز در شب برگزار می شود. هر شب تفسیر آیاتی از سوره ملک توسط مفسران بر روی حاضران در مراسم انجام می شود.

حجت الاسلام اسماعیل کمال به دعوت از قاریان بین المللی در شب های مبارک قدر در شهرستان نبندان اشاره کرد و افزود: قرار است این مراسم در مزارها و شهدای گمنام برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: 45 نماز دسته جمعی در نوبت های سحر، ظهر، مغرب، مغرب و عشاء در شهرستان های نبندان و شوسف و تمامی روستاهای محل استقرار روحانیت اقامه می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نبندان اضافه کرد: برگزاری کلاس های ویژه بانوان، مسابقات فرهنگی، ورزشی، قرآنی و سایر برنامه ها از جمله برنامه های برنامه ریزی شده و انجام شده توسط روحانیون در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام اسماعیل کمال گفت: در شب های قدر نیز به تمام روستاهایی که روحانی مراجعه می کند پول می فرستیم.

وی به پیش بینی جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری و حرکت هیئت های مذهبی در ایام شهادت امیرالمومنین (ع) است. نیز پیش بینی می شود برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نبندان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان افطاری ساده، توزیع سبد کالا و بسته های غذایی بین نیازمندان با همکاری کمیته امداد، بسیج و سپاه، نذورات و خیران انجام می شود. و نهادهای مرتبط

حجت الاسلام اسماعیل کمال گفت: مراسم روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک و اقامه نماز عید سعید فطر در مصلی شهر از آخرین برنامه های ماه مبارک رمضان در شهرستان نبندان است که برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید