فعالیت بیش از 1300 هیئت مذهبی در ایام محرم در کرمانشاه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی فلگری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به تشکیل بیش از 1300 هیئت مذهبی در کرمانشاه با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی استان گفت:

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه دروازه کربلاست، گفت: محرم امسال پرشورتر و شادتر از سال های گذشته در تکایا، هیئت ها و مساجد استان برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه افزود: بیش از 1800 مداح و مداح اهل بیت (علیهم السلام) در استان فعال هستند و در ایام الله نیز حضور خواهند داشت. عزاداری سالار شهیدان

فاله گیری بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مباحث تبیین جهاد، زایمان، تربیت فرزند، عفاف، حجاب و مسائل اقتصادی و معیشتی، سخنرانان و مبلغان موظف شدند در جلسات به بحث و بررسی این موضوعات بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روضه های خانگی یکی از سنت های حسنه در بزرگداشت شعائر حسینی با قدمت در بین شیعیان است که منشأ برکات تربیتی و اجتماعی فراوانی برای کودکان خواهد بود، گفت: این امر موجب می شود تا فرزندان و خانواده ها از این روضه ها استفاده کنند.

فائله گیری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در راستای گسترش فرهنگ حسینی و محبت اهل بیت و عصمت و طهارت در بین نوجوانان و جوانان و شناسایی استعدادهای مداحی و مرثیه سرایی حضرت اباعبدالله علیه السلام. – حسین علیه السلام در بین نوجوانان و جوانان و همچنین تلاش برای فراهم کردن مسیر صحیح و مناسب برای این استعدادها و تربیت مداحان در تراز انقلاب اسلامی، این دوره های آموزشی نوگلان حسینی و زینبی است. از سال گذشته برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی همچنین گفت: طبق هماهنگی هایی که با صدا و سیمای استان داشتیم، برنامه نوگلان حسینی ضبط شد و در ماه محرم پخش می شود.


رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم الحرام الزامی است

رئیس سازمان بسیج مداحان استان کرمانشاه گفت: به تمامی مدیران هیئات مذهبی و سخنرانان و مداحان اطلاع رسانی شده است که مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی از راه دور برگزار می شود.

وی در ادامه ارتقای محتوای برگزاری و برگزاری مراسم مذهبی و کلاس های آموزشی مداحان را از اولویت های سازمان بسیج مداحان عنوان کرد و گفت: در راستای ارتقای سطح معرفت معنوی مدی ها سمینارهایی با موضوع آسیب شناسی عزاداری ماه محرم و خرافات زدایی در عزاداری ها برگزار می شود.

این مسئول گفت: یکی از برنامه های قبل از ماه محرم بزرگداشت پیر غلامان حسینی است که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد دعبل خزایی برگزار می شود.

فالح گیری همچنین به برگزاری جشن سالگرد بسیج مداگان به مناسبت شهادت میثم تمار (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: در اکثر شهرستان ها مراسم مشابهی برگزار شد.

وی در پایان در خصوص زمان برگزاری مراسم شبانه هیئت ها و هیئت های مذهبی در دهه اول محرم گفت: این مراسم شبانه از ساعت 22 تا 24 خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید