فعالیت 30 گروه ثابت و سیار بازرسان بهداشتی و مذهبی در ایام عید سعید قربان در استان قزوین

وی گفت: تهیه و نصب بنر ویژه کربان بایرام در اماکن عمومی، پاسخگویی 24 ساعته تلفن 4 رقمی 1512 جهت ارتباط راحت تر شهروندان با دامپزشکان، برگزاری کلاس آموزشی ناظران اسلامی کشتارگاه ها و کشتارگاه های دام. و کشتارگاه های طیور، طراحی و تهیه ابزاری برای کشتار دام به منظور عدم آلودگی خون و فضولات حاصل از کشتار دام از اقدامات اداره کل دامپزشکی استان قزوین است.

این مسئول ادامه داد: بازرسی قبل از ذبح دام، در میادین تحویل دام، استقرار 30 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت و نظارت بر ذبح شرعی از صبح تا ساعت 13 روز کربان بایرام در محل سرلشکر ادارات ادارات و دامپزشکی شهرستان های تابعه از جمله برنامه های مذکور ایجاد اکیپ های ویژه بازرسی بهداشتی و ناظران شرعی بر کشتار در کشتارگاه های دام استان قزوین است.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان قزوین از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان قزوین در روز قربان بایرام، استقرار نیرو در دامپزشکی شهرستان و اداره کل دامپزشکی این استان برای پاسخگویی به شهروندان خبر داد. به صورت تلفنی و حضوری و اعزام تیم های سیار به مکان های مورد نظر.

جلوهانی افزود: توزیع پوستر و بروشورهای مربوط به عید سعید قربان، تهیه پوستر و نصب آن بر روی خودروهای اکیپ های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی، ارسال پیامک با موضوع پیام سلامت، هماهنگی با نمایندگی مکاتبه با ائمه جمعه و جماعات و اعزام روحانیون به همراه تیم های بازرسی بهداشتی برای نظارت بر ذبح شرعی دام از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان قزوین در روز قربان بایرام است.

وی یادآور شد: بازرسی دام زنده قبل از ذبح، بازرسی بهداشتی بعد از ذبح دام و بازرسی شرعی در زمان ذبح دام که در روز عید قربان توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی انجام می شود. اداره کل استان قزوین و شبکه های دامپزشکی مرتبط رایگان است.

این مسئول گفت: هم استانی های محترم می توانند در این روز در صورت تماس با شماره 4 رقمی 1512 و یا ارسال پیامک به سامانه 50001512 در استان قزوین از خدمات رایگان اداره کل دامپزشکی استان قزوین بهره مند شوند.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان قزوین با توصیه به عدم کشتار دام در خارج از کشتارگاه به عموم مردم تاکید کرد: به دلیل احتمال وجود انگل های خارجی ناقل تب کریمه کنگو از تماس غیرضروری با دام زنده خودداری و بلافاصله لاشه دام مصرف شود. . از کشتار پس از ذبح خودداری کنید زیرا حیوانات مبتلا به تب کریمه کنگو علائم بالینی ندارند و بر این اساس پس از ذبح لاشه و احشاء دام باید به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود تا در صورت افت pH و دما در صورت آلوده بودن حیوان، عامل ایجاد شود. تب کریمه کنگو که یک بیماری کشنده شایع در بین انسان ها و حیوانات است، باید غیرفعال شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید