اقامه نماز عید سعید قربان در گلزار شهدای اردبیل/ تبیین ضرورت جهاد در برنامه های ملی و مذهبی


ساعت: 21:01
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881650

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه اردبیل از اقامه نماز عید سعید قربان در ناحیه شهدای اردبیل خبر داد و گفت: برنامه های ملی و مذهبی بهترین فرصت برای جهاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد صبور رئیس ستاد نماز جمعه اردبیل در گفتگو با سبلان ما از برگزاری جلسه هماهنگی اقامه نماز عید سعید قربان با حضور نمایندگان معتمدین و نهادهای انقلابی در مصلی اردبیل خبر داد و گفت: تقویت روحیه تعاون و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه نتیجه مشارکت اجتماعی است. در برگزاری اعیاد مذهبی و ملی.

وی انتقال تجربیات و پرسنل برای آینده را یکی از برکات مشارکت اجتماعی در اجرای برنامه های مذهبی و اجتماعی در شهرستان برشمرد و گفت: آسیب شناسی برنامه های گذشته و اصلاح نقاط ضعف همراه با ارائه پیشنهادات سازنده برای بهتر و بزرگتر شدن سازمان برنامه ها یکی از برکات جلسات هماهنگی برنامه های همکاری در مناسبت های ملی و مذهبی است.

صبور به برنامه های عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: دعای عرفه طبق عرف در عصر روز عرفه در مسجد جامع اردبیل با حضور بستگان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برگزار می شود. .

وی همچنین به اقامه نماز عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: فضای نماز عید سعید قربان با مساعدت شهرداری اردبیل پس از اقامه نماز عرفه افتتاح می شود.

رئیس نماز جمعه اردبیل به اهمیت ایجاد فضای ویژه برای عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: افزایش بصیرت و آگاهی مردم در گرو حضور در محل و تبلیغات حضوری در کنار فعالیت های مجازی است.

وی از نصب پوسترها و پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهر اردبیل به ویژه در مسیرهای منتهی به محل اقامه نماز قربان بایرام خبر داد و گفت: برافراشتن پرچم اسلام از اهداف و برنامه های مناسبت های مذهبی و به همین منظور است. همه نهادهای مسئول برنامه ها و فرهنگ دینی باید با مشارکت حداکثری رسالت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه اردبیل به جنگ ترکیبی دشمنان و اهمیت جهاد تبیینی در این زمینه اشاره کرد و گفت: نسل اول در راه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی در استان اردبیل جان خود را فدا کردند. با تقدیم 3400 شهید و هزاران جانباز و آزاد شده. جنگ متحد دشمنان وظیفه جوانان به ویژه فعالان اجتماعی است که با ایثار و از خود گذشتگی، توطئه های دشمنان را در فضای واقعی و مجازی خنثی کنند. مناسبت های مذهبی با حضور فعال و آگاهانه خود.

صبور بر لزوم اخلاص در کار مسئولان و فعالان در برگزاری مراسم ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: سربلندی جز با اخلاص در عمل به دست نمی آید.


نماز عید قربان در منطقه شهید اردبیل اقامه می شود

در این مراسم حامد شلگاتی مسئول هماهنگی نماز عید سعید قربان نیز به الزامات برگزاری نماز عید سعید قربان در فضای باز اشاره کرد و گفت: هیئت تامین و شهرداری به همراهی دستگاه های اجرایی مانند برق، آب، آتش نشانی، هلال احمر و دانشگاه. در جشن دیدنی عید سعید فطر و اقامه نماز قربان که با حضور پرشور و کم نظیر مؤمنان نمازگزار در فضای باز برگزار می شود، علوم پزشکی نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه نماز صبح طبق روال به امامت آیت الله سید حسن عاملی در مصلی اردبیل اقامه می شود، گفت: بعد از نماز صبح در مسجد دعای ندبه نیز قرائت می شود.

مرکتی گفت: نماز عید سعید قربان ساعت 6:30 صبح به امامت آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ناحیه شهیدگاه اقامه می شود.

مسئول هماهنگی نماز عید سعید غدیر خم در پایان از نقش فعال شهرداری، آموزش و پرورش و هلال احمر در برگزاری باشکوه عید سعید فطر و نماز عید سعید قربان قدردانی کرد و گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و آموزش و پرورش برای فرهنگی و حضور پرشور دانش آموزان نقش مهمی در اقامه نماز دارند چرا که نوجوانان و جوانان آینده سازان این مرز و بوم هستند و حضور علمی و آگاهانه آنان در نماز و اعیاد بزرگ اسلامی مثمر ثمر و موثر است. .

وی نقش شهرداری را در اجرای برنامه های مذهبی به ویژه عید سعید فطر و قربان برشمرد و گفت: نظافت محوطه قبل و بعد از مراسم، تجهیز محوطه، برگزاری نماز عید قربان، تبلیغات میدانی، ایستگاه های نماز و … و غیره. این کاری است که کارمندان زحمتکش شهرداری انجام می دهند تا برنامه های مذهبی را با شکوه بیشتر انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید